« Vissza

Kisokos kezdőknek: így indítható be a céges Pinterest? – 2. rész

Online marketing

Kétféle közösségi oldal létezik: amelyen kötelező jelen lenni és amelyen ajánlott. Utóbbi kategóriába tartozik a Magyarországon is egyre népszerűbb Pinterest, de női célközönség esetén már inkább a kihagyhatatlan jelző illik rá. Sok cégnek tehát kifizetődő lenne itt is posztolni, viszont nem annyira ismert a működése mint a Facebook, az Instagram vagy a YouTube esetében. Ezen segít cikksorozatunk: könnyen emészthető formában adjuk át a legfontosabb tudnivalókat egy céges Pinterest-oldal beindításához. Az első rész után jöjjön a második.

 

Az alapelvek tisztázása után a legfontosabb funkciók megismerése következik. A Pinterest természetesen magyar nyelven is használható, így mi is a magyar fordítást használjuk.

 

Ötletpin

 

Az ötletpinbe téma, stílus vagy egyéb jellemzők szerint csoportosítunk bejegyzéseket. Ez adja a Pinterest alapját, hiszen ezt a közösségi oldalt leginkább ihletszerzés, ötletelés, hasznos tippek megismerése céljából látogatják.ó

A csoportosítás bármi lehet, például egy virágüzlet Pinterest-oldalán külön ötletpin lehet a “tradicionális esküvői csokrok” vagy a “modern esküvői csokrok”. Egy ötletpin maximum 20 fotót és videót tartalmazhat.

 

Tábla

 

Az ötletpinek és hagyományos pinek gyűjtőhelye. Egy ötletpin szerkesztésekor el is kell dönteni, hogy melyik tábla tartozéka lesz. Az előbb példaként említett két ötletpint például értelemszerűen egy “esküvői csokrok” elnevezésű táblába érdemes helyezni.

 

Pin

 

A Pinterest nevében is benne van, így nem meglepő: a pin a legelemibb funkció, vagyis a bejegyzés elnevezése. Amit máshol posztnak nevezünk, az itt a pin. A Pinterest főoldalán görgetve pineket látunk. Egy pin lehet fotó vagy videó is, és nagy előnye, hogy weboldalra is vezethet.

 

Mentés

 

Ha egy pinre visszük a kurzort, vagy rákattintunk, akkor a jobb felső sarokban megjelenik a “Mentés” opció. Ezzel a funkcióval lehet táblákba rendezni a pineket. Lényegében olyan funkció ez, mint más közösségi oldalakon a “megosztás”, de itt nemcsak megosztjuk, hanem még el is helyezzük is a posztokat.

Kattintás után megjelenik a tábláink listája, ahol kiválaszthatjuk, hogy hova szeretnénk tenni a posztot. A “Tábla létrehozása” lehetőség is választható, ha az adott posztot egy teljesen új gyűjteménybe szeretnénk tenni.

 

Titkos tábla

 

Arra is van lehetőség, hogy táblát ne a közönségünknek, hanem saját munkánk megkönnyítéséhez készítsünk. Ehhez csak a beállítások során a privát opciót kell választani, ebben az esetben csak mi látjuk a tartalmát.

A Pinterest-oldalunk nevében lájkolt pinek tábláját is lehet így titkosítani, ha szeretnénk.

Meghívhatunk felhasználókat, hogy néhány másik felhasználó (például a kollégák) is láthassák a titkos tábla tartalmát.

Ilyen titkos tábla lehet például a konkurencia legnépszerűbb bejegyzéseinek összeállítása.

 

A következő részben belevágunk!

Most már tehát az alapelvek után az alap fogalmakat is tisztáztuk, cikksorozatunk következő részében már a tartalomkészítés gyakorlata jön.

Kapcsolódó cikkek