A Google My Business regisztráció lehetőségei

Mi az a Google My Business? Magyarul a Google Cégem a Google egy online szolgáltatása, mely megjelenési lehetőséget biztosít olyan vállalkozások számára, akik rendelkeznek fizikai üzlettel. Nem csak térképen jelenhetnek meg a regisztrációt követően, hanem a keresőben is.  Gondoljunk csak bele! Mi történik, ha valaki keres egy üzletet? Beírja a keresőbe, és az elképzeléseinek megfelelő […]

7 tartalommarketing eszköz, ami fejleszti vállalkozását

Bármely sikeres vállalkozáshoz szükséges egy jó tartalom marketing. Tisztába kell lenni azzal, hogy milyen befolyással lehetnek a szavak a felhasználóra. Egy szó vagy kifejezés megváltoztathatja a mondat jelentését és átirányíthatja a tartalmat egy más irányba. Lehet akár kezdő vagy szakértő, a tartalom minősége alapján lesznek látogatói, így a későbbi fogyasztói eléréséhez ezzel tisztában kell lennie. […]

Az online marketing alapjai

Az online marketing magában foglalja a web alapú hirdetést és a keresőmotor helyezést az oldala promóciójához, így az egyik leghatékonyabb és költségtakarékosabb módszer a látogatók számának emeléséhez. Mik az elsődleges módszerek online marketinghez? SEO (keresőmotor optimalizáció) PPC (pay per click: fizetés kattintásonként) Közösségi média Mindegyik módszernek megvannak a maga előnyei, tehát sok vállalkozás mindet alkalmazza. […]

Keresőmotor optimalizáció vagy tartalom marketing?

Mi a fontosabb: Tartalom marketing vagy a keresőmotor optimalizációs technikák? Úgy tűnik, sok ügynökség ugyanazt a mintát követi, és közben megfeledkezik arról, ami tényleg kereshetővé teszi a tartalmat. És itt mi a keresőmotor optimalizációról beszélünk. Azonban megvan a tartalom marketing híveinek is a saját igazuk, hiszen a keresőmotort irányító Google algoritmusok folyamatosan változnak. Az emberek […]

A követőkód

Ahhoz, hogy az Analytics elkezdje az adatok gyűjtését a honlapról, el kell azon helyezni a szolgáltatás követőjelét. Ez a követőjel JavaScript, amit automatikusan legenerál nekünk az Analytics a honlap megadása után. Első lépésben regisztrálni kell a Google Analytics honlapján! Ezután hozzá kell adni egy profilt, ami lényegében a vizsgálni kívánt honlapot jelenti. Fontos, hogy legyen […]

A közönség

A baloldalon található navigációs menüben lehet kiválasztani a különféle jelentéseket, amelyek segítenek jobban megismerni az oldal látogatóit. Bármelyiket kiválasztva a jobb oldali részen láthatjuk az adott kategória részleteit. Kiválaszthatunk egy második dimenziót is, így két kategória alapján fognak csoportosulni a látogatóink. A keresősáv mellett találhatjuk a különféle ábrázolási módokat. Az első az alapértelmezett adattömb, a […]

Alapvető mutatók

Ha elhelyeztük a követőkódot a honlapon, és eltelt némi idő, az Analytics kezelőpultjába belépve megvizsgálhatjuk az alapvető statisztikákat. Legfelül beállíthatjuk, hogy a jelentés milyen időintervallum alapján készüljön. Alapértelmezetten az utolsó hónapra van beállítva. Látogatások Egyedi látogatók Olalmegtekintések Oldal/látogatás Látogatás átlagos időtartama Visszafordulási arány Új látogatások százalékos aránya Látogatások A weboldalra érkező látogatók számát mutatja meg. […]

Analytics összekapcsolás AdSense fiókkal

Amennyiben úgy döntünk, hogy hirdetéseket jelenítünk meg a Google AdSense szolgáltatása segítségével oldalunkon, úgy az AdSense fiókunkat is –ahogyan weboldalunkat, vagy Google Ads fiókunkat– érdemes összekapcsolni a Google Analytics rendszerével. Ehhez nyújtunk a továbbiakban segítséget. Az összekapcsolás célja ebben az esetben is az, hogy mélyebb elemzéseket végezhessünk az oldalunkról érkező bevételeink kapcsán, és megtalálhassuk azokat […]

Ads összekapcsolás Analytics-szel

Amennyiben honlapunkat Google Ads kampány segítségével is népszerűsítjük, úgy rendkívül fontos, hogy összekapcsoljuk az Analytics fiókunkkal. Abban az esetben ugyanis, ha nincs meg ez a kapcsolat, úgy minden a kampányból érkező forgalom organikus látogatásnak fog látszani, ami jelentősen torzítja adatainkat. Miközben ellehetetleníti, hogy a marketingköltéseinket megfelelően kalkuláljuk. Ezért még a kampány elindítását megelőzően kapcsoljuk össze […]

Analytics összekapcsolás Webmester eszközökkel

A Google Analytics használata mellett honlapunk elemzéséhez hasznos és szinte kötelező eszköz a Webmester eszközök használata, mely nemcsak a fejlesztők számára rejt hasznos eszközöket, hanem a weblap tulajdonosa számára is. Ezt az eszközt nemcsak önállóan használhatjuk, hanem lehetőségünk van összekötni a már meglévő Analytics fiókunkkal. Vannak olyan adatok, melyek az Analytics rendszerén belül is elérhetőek […]

Bevezető lépések

A megfelelő honlap üzemeltetéshez elengedhetetlen kellék a Google Analytics használata. Ugyanakkor legtöbbször nem a megfelelő módon tesszük ezt. A hibák leggyakoribb forrása, hogy vagy nincs minden szükséges eszköz beállítva, vagy nem helyesen. A tudásbázis ezen része hivatott a kezdők számára egy ellenőrző listát adni, amelyet végignézve megbizonyosodhat arról, hogy az Analytics Önnek dolgozik-e. Természetesen a […]

Célok

Az online működő vállalatoknak éppúgy szüksége van az eladások és a látogatók nyomon követésére, mint a hagyományos épületekben működőeknek. A Google Analytics több olyan eszközzel rendelkezik, amely segíthet a látogatók online viselkedésének megértésében és értékelésében. Például, ha az oldalon történt vásárlásokat szeretnénk értékelni, akkor az elektronikus kereskedelem követése lehetővé teszi az eladások mérését. Az eladásokon […]

Minden, amit tudni kell a Conversion Optimizerről

A Conversion Optimizer célja az, hogy a lehető legtöbb konverziót (egy hirdetésre való kattintást valamilyen hasznos tevékenység követ, például vásárlás, vagy feliratkozás a hírlevélre) szerezze meg nekünk, a CPA céljainkhoz igazodva. Ahelyett, hogy a kattintásokra (CPC), vagy a benyomásokra (CPM) fókuszálna, a Conversion Optimizer a konverziók maximalizálására törekszik. A Conversion Optimizer segítségével be tudjuk állítani […]

Hogyan válasszuk ki a kulcsszavakat?

A csoportokban levő kulcsszavak segítenek a Google-nek, hogy olyan releváns oldalakon jelenítsék meg a hirdetést, amit a potenciális ügyfelek is látogatnak. Ha követjük a következő irányelveket, akkor nem fog problémát okozni kulcsszavaink minősége: olyan kulcsszavakat válasszunk, amik kapcsolódnak a termékeinkhez és szolgáltatásainkhoz készítsünk 5-20 db kulcsszót, amik egymáshoz és az adott csoport hirdetéseihez kapcsolódnak; hatékonyabb […]

Hogyan tudjuk optimalizálni hirdetésünk pozícióját?

Egy hirdetés pozíciója alatt azt a sorrendet értjük, ahogy a hirdetés megjelenik az oldalon, más hirdetésekhez viszonyítva. Nyilván az a legelőnyösebb, ha a hirdetésünket előkelő helyen jegyzik, hiszen így valószínűleg több potenciális vásárló fogja látni. Az „Ads” fülön meg tudjuk nézni egy adott hirdetés átlagos pozícióját, az Ad Groups fülön belül pedig megtekinthetjük egy adott […]