Hiába vállalkozásoknak árulnak termékeket és szolgáltatásokat, a B2B cégeknek is szüksége van a közösségi média aktív használatára, hiszen a vállalatok mögött is emberek vannak. A nemzetközi kutatások azt jelzik: a B2B cégek 60 százaléka szerint a közösségi média a leghatékonyabb módja annak, hogy vásárlásra ösztönözzék a célközönséget.
Épp ezért írunk cikksorozatot a Buffer szakmai blogbejegyzése alapján, hogy kifejezetten a közösségi média erejének kihasználásával egészítsük ki a B2B marketing felépítéséről szóló anyagainkat. Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.
Gyors emlékeztető
Miután az előző cikkben tisztáztuk a B2B és B2C marketing különbségeit és közös vonásait, ideje a konkrét tanácsokkal foglalkozni – előtte viszont egy gyors emlékeztető:
Eredményes posztok érdekes tartalomból lesznek, de a közönségünk számára az is lehet izgalmas és hasznos, ami számunkra unalmas. A közönség igényeit kell kiszolgálni, nem a sajátunkat!
A B2B cégek klasszikus hibái, amelyeket fontos elkerülni
Ha ezt a cikket olvassa, vélhetően fel akarja dobni a vállalkozás közösségi médiás jelenlétét. Ebben többnyire 3 hiba akadályozza a B2B cégeket.
Nem ismerik a célközönséget
A sikeres posztokhoz tudni kell, hogy mi foglalkoztatja és aggasztja a célközönséget, milyen stílusban lehet kommunikálni feléjük, mi befolyásolja a vásárlási döntéseiket, mire és hogyan használják a közösségi médiát.
A hiba kiküszöböléséhez ajánljuk a vásárlói személyiség kialakítását, amelyhez tippeket is adunk!
Nem ismerik a célközönség által használt közösségi oldal szokásait
Minden közösségi oldalnak megvan a maga szubkultúrája, posztolási hagyományai, témafelvetési szabályai, videóvágási szokásai, stb. Tehát nem lehet minden felületen ugyanúgy kommunikálni.
Például a TikTok és a LinkedIn nem is állhatna messzebb egymástól – előbbin laza, trendeket követő videók érnek el eredményeket, utóbbin viszont a szakmaiságra érdemes koncentrálni, ennek megfelelő stílusban. Csak akkor lesz sikeres a jelenlétünk, ha nemcsak a tartalomgyártásra, hanem a platform megértésére is sok időt szánunk.
Mindez azért is lényeges, mert az egyirányú kommunikáció nem elég: ajánlott közösséget létrehozni, ehhez pedig aktivitást kell generálni. Tehát akár vicces, akár profizmust sugalló videóról van szó, csak akkor hoz eredményt, ha rezonál a közönséggel.
Nem ismerik a B2B terméket vagy szolgáltatást a legapróbb részletekig
Az előző két hiba elkerülése hiábavaló, ha nem ismerjük a terméket, amit árulunk. Tudnunk kell, hogy egyes funkciók milyen vágyakat elégítenek ki, milyen problémára adnak megoldást. Választ kell kapnunk a kérdésre: miért választottak minket az ügyfelek? – csak így tudunk fejlődni.
Apropó, fejlődés: a tartalomkészítőket is be kell vonni a fejlesztési tervekbe, hiszen a posztokkal várakozást fokozhatnak, sikereknek ágyazhatnak meg. Információt kell biztosítani számukra, hogy a visszajelzések alapján a termékeket és szolgáltatásokat hogyan használják az ügyfelek.
Miért ezt a 3 hibát emeltük ki? Mert a célközönség tagjai ezeket szúrják ki legkönnyebben, így rögtön el is fordulnak a cégtől.
Ha ezt a 3 hibát elkerüljük, rögtön esélyünk nyílik lebilincselő, rokonszenves, szórakoztató, és végső soron eredményes posztokat készíteni.
A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!