Óriási TikTok-sikerek ide, (személyes) márkaépítő Instagram-profilok oda, a Facebook még mindig meghatározó tényező a közösségi médiában. Már több, mint 3 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik a platform, vagyis a világon nyolc emberből három legalább havi rendszerességgel használja. Nagyon nem mindegy tehát, hogy vállalkozásunk milyen Facebook-oldallal jelenik meg.
Épp ezért érdekes a Buffer szakmai blogbejegyzése, hiszen olyan tippeket osztanak meg, amelyek nemzetközi szinten is folyamatosan eredményeket hoznak. Igen, még 2024-ben is lehet növelni és még aktívabbá tenni a facebookos közösségünket, lássuk is, hogyan!
Facebook-oldal optimalizálása
Ha nem adunk meg alapvető információkat a Facebook-oldalunkon, akkor hiába osztunk meg remek bejegyzéseket, jóval kisebb eséllyel talál ránk a célközönség.
- Legyen jó minőségű profilképünk és borítóképünk.
- Töltsük ki a bemutatkozó szövegdobozt, amelynek szövege tartalmazza a legfontosabb kulcsszavainkat. (Megtalálásukhoz itt adunk bevált tippeket.)
- Adjuk meg vállalkozásunk elérhetőségeit, főként a címünket és a telefonszámunkat.
- Linkeljük a weboldalunkat.
- Buzdítsunk aktivitásra azzal, hogy a Facebook-oldal tetejére, a név mellé kiválasztunk egy “akció” gombot, például jegyfoglalási lehetőséggel, vagy e-mail írása opcióval.
- Üzlet esetén adjuk meg a nyitvatartási időket!
- Rögzítsük a Facebook-oldal tetején az aktuálisan legfontosabb bejegyzéseket.
Aktivitás kiváltása a posztokkal
A Facebook-oldalak bejegyzéseinek több célja van, de a legfontosabb az, hogy aktivitást váltsanak ki, vagyis kattintásokat, megosztásokat, lájkolásokat és hozzászólásokat. Ezt díjazza az algoritmus, így kerülünk egyre több felhasználó hírfolyamába és az üzlet is akkor pörög, ha aktivitást váltunk ki a potenciális vásárlókból és ügyfelekből.
Ehhez rengeteg bevált tipp létezik, a leginkább eredményes tanácsokat fel is soroltuk egy hasznos cikksorozatban, ide kattintva érhető el.
Következetes posztolás
Amellett, hogy a bejegyzéseink témája, stílusa és megjelenése is legyen egységes, maga a posztolás során is érdemes következetesnek lenni.
- Egyrészt azzal, hogy milyen sűrűn posztolunk – ehhez itt adunk tanácsokat!
- Másrészt azzal, hogy mikor posztolunk – ehhez itt olvashatók tippek!
- Harmadrészt pedig azzal, hogy tartalomnaptár segítségével tervezzük, menedzseljük és időzítjük a posztokat. A Rackhost Tudásbázison már arról is részletesen írtunk, hogy egy ilyen tartalomnaptár mitől lesz hatékony, ide kattintva érhető el erről cikksorozat.
Hirdetés
A Facebooknak nagy előnye, hogy rengeteg ember és cég használja, de ez egyben óriási hátránya is a vállalkozások szemében, hiszen a nagy verseny miatt organikusan egyre kisebb elérést produkálnak a bejegyzések, a követők olykor csak 10-20 százaléka – vagy még ennél is kisebb része – látja a bejegyzéseket.
Ezt a problémát leghatékonyabban a bejegyzések kiemelésével, tehát hirdetéssel lehet megoldani. Ezt a költséget egyre kevésbé lehet elkerülni, ha egy kiemelt projektet, eseményt, kampányt szeretnénk eredményessé tenni, cserébe viszont a célközönséget több szempont (pl.: lokáció, érdeklődési kör, életkor, nem) alapján is gondosan kiválaszthatjuk.
Ide kattintva elérhető a 2. rész.