Óriási TikTok-sikerek ide, (személyes) márkaépítő Instagram-profilok oda, a Facebook még mindig meghatározó tényező a közösségi médiában. Már több mint 3 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik a platform, vagyis a világon nyolc emberből három legalább havi rendszerességgel használja. Nagyon nem mindegy tehát, hogy vállalkozásunk milyen Facebook-oldallal jelenik meg.
Épp ezért érdekes a Buffer szakmai blogbejegyzése, hiszen olyan tippeket osztanak meg, amelyek nemzetközi szinten is folyamatosan eredményeket hoznak. Igen, még 2024-ben is lehet növelni és még aktívabbá tenni a facebookos közösségünket, lássuk is, hogyan! Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.
Facebook Reels tesztelése
Óriási siker a TikTokról másolt Reels-funkció – az álló formátumú, teljes képernyőt kihasználó, egymás után görgethető, jellemzően rövid videókkal. Többnyire az Instagram kapcsán kerül szóba ez a lehetőség, de a Facebookon is egyre komolyabb szerepe van.
A Buffer nemzetközi kutatása egyenesen azt mutatta ki, hogy a Facebookon is a Reels-videók váltják ki a legtöbb aktivitást (linkre kattintás, lájk, komment, megosztás). A rangsorban csak a videók után jöttek a képek, a szövegek és a linkek.
Ezen felül azt is kimutatták, hogy a Reels-videókkal lehet a leginkább elérni olyan felhasználókat, akik még nem követik a videót közzétevő Facebook-oldalt, tehát így lehet leginkább bővíteni a követőtábort is.
Aki tehát még nem vágott bele a Reels-videók készítésébe a Facebookon, tesztelje a funkciót – vagy ha már Instagramra készít ilyen anyagokat, ossza meg őket a Facebookon is.
Érdemes elolvasni cikksorozatunkat arról, hogy miként aknázható ki az Instagram Reels ereje, ugyanis az ott felsorolt tanácsok a Facebook Reels-videókra is érvényesek.
Kísérletezés az egyéb funkciókkal
A legnépszerűbb bejegyzés típusokat (videó, kép, szöveg, link) már említettük, de vannak egyéb opciók, amelyekkel fontos kísérletezni, hiszen minden vállalkozás számára más jön be.
Például vannak olyan oldalak, ahol a háttérszínnel ellátott rövid szövegek és a hozzá kommentben elhelyezett link kombinációja jött be.
Vagy ott van az élő videózás lehetősége, amely a termékeket áruló üzletek esetében hatékony lehet, amolyan teleshop szerű kereskedéssel, különösen ha ehhez egy influenszert is megnyernek maguknak.
A Facebook-események például remek eszközök arra, hogy az oldalunkat (még) nem követő embereket érjünk el, hiszen ha valaki arra kattint, hogy érdeklődik iránta, vagy ott is lesz az eseményen, akkor a Facebook-esemény az ismerőseinek hírfolyamában is megjelenik – lényegében ingyenes hirdetésként.
Vagy ott vannak a GIF-ek, amelyek sosem mennek ki a divatból, és rövid, frappáns szöveggel – illetve egy ügyesen elhelyezett linkkel –, nemcsak szórakoztatóak, de hatékonyak is.
Minden cégnek érdemes tehát megfontolni, hogy a saját célközönségéhez és céljaihoz illően egyéb funkciókkal is kísérletezzen.
Facebook-csoport
Abban, hogy a TikTok, az Instagram, a Snapchat és a fiatalok számára egyéb vonzó platformok mellett a Facebook még mindig meghatározó tényező, nagy szerepe van a Facebook-csoportoknak, hiszen ez a funkció máshol vagy nem elérhető, vagy valamiért ott nem lett annyira népszerű, mint a Facebookon.
A Rackhost Tudásbázison lépésről lépésre minden bevált tipp megtalálható egy jól működő, aktív Facebook-csoport kialakításához:
- Elsőként létre kell hozni a Facebook-csoportot, amelynek mindkét módját végigvettük ebben a cikkben.
- Ezután át kell nézni a legfontosabb beállítási lehetőségeket és minden opcióval hatékonyabbá tenni a csoportot – ehhez ebben a cikksorozatban adunk segítséget.
- Ha mindezzel készen vagyunk, aktivizálni kell a közösségünket – ehhez itt adunk tanácsokat.
Végül pedig érdemes élni azokkal a fantasztikus funkciókkal, amelyeket a Facebook a legutóbbi nagy frissítés idején kínált fel a csoportok adminisztrátorainak – íme minden bevethető trükk