« Vissza

Honnan és hogyan lehet ötletet meríteni a tartalommarketinghez? – 5. rész

Online marketing

Tartalommarketing nélkül szinte lehetetlen márkát építeni – ezt eredményezte a közösségi oldalak népszerűsége. A posztolás sosem állhat le, így sok bejegyzés után felmerülhet a kérdés: hol nyerhetünk még ihletet? A téma talán legismertebb szakértője, Neil Patel ehhez nyújt igazi kincsesládát: egy blogbejegyzésben 101 helyet sorolt fel, ahonnan ötleteket meríthetünk. Cikksorozatunkban innen szemezgetünk, az első, második, harmadik és negyedik rész után folytatjuk.

 

Régi reklámok

 

Nem csak iparágunk aktuális reklámjait illik ismerni, évtizedekkel ezelőtti felvételeket is érdemes megnézni. Akkoriban egész más volt a marketing, és pont ez a teljesen eltérő szemléletmód adhat ihletet egy blogbejegyzéshez, vagy akár egy kampányhoz is.

 

Idézetek és közmondások

 

Az elgondolkodtató idézetek és közmondások igazi lájkmágnesként és megosztást ösztönző tartalomként működnek a közösségi médiában, de emellett ötletet is adhatnak új posztokhoz. Például egy blogbejegyzéshez, amelyben kifejtjük, hogy cégünk értékrendje miként viszonyul egy-egy ismert ember sokat idézett nyilatkozatához.

 

Teóriák, tévhitek

 

Minden iparágnak vannak tévhitei, olyan teóriák és általánosítások, amelyeket még a nagyközönség is ismer egy-egy szakmáról. Bátran cáfoljuk meg ezeket, ha lehet, saját példákkal!

 

Tudásbázisok

 

Épp egy ilyet olvasol! 🙂 A Rackhost Tudásbázis rengeteg hasznos tippel szolgál, és persze más weboldalak információs gyűjteménye is.

 

Kulisszatitkok

 

A cég marketingesének néha jól jöhet belesni a kulisszák mögé, figyelni a kollégák munkavégzését, meglesni minden munkafolyamatot. Meglepően értékes tapasztalat lesz, tucatnyi poszthoz adhat ihletet.

 

Vásárlói vélemények

 

Az ügyfelek és vásárlók véleménye egyébként is mindennél fontosabb, de a visszajelzésük még a tartalommarketinget is segítheti. Amellett, hogy egy-egy pozitív kritikát érdemes megosztani, az észrevételekben felmerülhet olyan információk megosztásának igénye is, ami magunktól nem jutott eszünkbe.

 

Rólunk/Rólam oldal

 

A céges honlap tervezésekor elsőként írjuk meg a Rólunk/Rólam szekció szövegét, hiszen a történetünk, az értékeink és a víziónk megosztása rendkívül lelkesítő. Pár évvel később ezekről az értékekről hajlamosak vagyunk megfeledkezni. Néha hasznos visszaolvasni, majd aktualizálni is lehet a kezdeteknél megfogalmazott missziónkat.

 

Előtte-utána sztori

 

Komoly változást történt a cégünkben és/vagy az iparágunkban? Ennek a hírnek a hagyományos bejelentése is fontos feladat, de egy előtte-utána jellegű összehasonlító poszt talán még izgalmasabb a témában.

 

Nagy döntések dilemmái

 

Melyek a cégünk, vállalkozásunk legtöbb fejtörést okozó helyzetei? Mi mindent mérlegelünk egy nagy döntés előtt? Ne féljünk megosztani ezt a dilemmát, talán épp a közönségünk segít megoldani. A követőtáborokat látványosan aktivizálni szokták az ilyen bejegyzések.

 

Mit tanít a sport?

 

A sport az élet egyik nagy tanára, rengeteg hasznos tapasztalattal jár. Bármilyen sportot is űzünk, motiváló posztként meg is oszthatjuk a legfontosabb felismeréseket!

Kapcsolódó cikkek