Tartalommarketing nélkül szinte lehetetlen márkát építeni – ezt eredményezte a közösségi oldalak népszerűsége. A posztolás sosem állhat le, így sok bejegyzés után felmerülhet a kérdés: hol nyerhetünk még ihletet? A téma talán legismertebb szakértője, Neil Patel ehhez nyújt igazi kincsesládát: egy blogbejegyzésben 101 helyet sorolt fel, ahonnan ötleteket meríthetünk. Cikksorozatunkban innen szemezgetünk, az első rész után jöjjön a második.
YouTube-videók
Ha ismerjük a célközönséget, azt is tudjuk, mit néznek a YouTube-on. A legnépszerűbb videók és csatornák komoly inspirációt nyújthatnak, ahogy a hozzászólások is.
Interjú készítése
A követőtáborunk számára érdekes emberekkel érdemes interjút készíteni. Akár személyesen, akár telefonon, akár e-mailben történik az interjú, több hasznos tartalom alapját is megadja (pl.: blogbejegyzés az interjúalany tanácsaival, PR-cikk, videóinterjú, idézetes posztok, stb.), a közönség pedig hálás lesz, hogy megszólaltattuk a körükben népszerű személyiséget.
Sajtószemle
A hírösszefoglaló kifogyhatatlan forrás, persze a témától is függ, hogy milyen rendszerességgel találunk hasznos tartalmakat. Akár napi összefoglaló is készíthető, olykor egy-egy cikk is kiemelhető, vagy havi linklistánk is lehet a hónap legérdekesebb cikkeivel.
Felmérés
A közösségi oldalakon külön funkciók állnak rendelkezésünkre, ha ki akarjuk kérni a követőtáborunk véleményét. A hozzájuk intézett kérdéssel pedig arra is választ kaphatunk, hogy milyen témáról szeretnének több tartalmat. Mérjük fel az igényeket!
Kommentek a honlapon
Alapszabály, hogy a honlapunkra – jellemzően a blogbejegyzéseinkre – érkezett kommentekre válaszolni kell. A hozzászólások viszont ötletet is adhatnak egy következő poszthoz, ilyen szemmel is figyeljük a reakciókat.
Gyakran feltett kérdések
Komment, személyes visszajelzés, e-mail, és még megannyi formában érkezhetnek olyan kérdések, amelyeket egyre gyakrabban tesznek fel követőink. Ha ezt észleljük, ne csak a honlap GYIK oldalán válaszoljunk, készítsünk videót, blogbejegyzést, közösségi média posztot vagy akár e-könyvet a témában.
A konkurenciának feltett kérdések
A versenytársak honlapján és közösségi média felületein előfordulhatnak olyan kérdések és válaszok, amelyek nálunk még nem merültek fel, de ugyanúgy hasznos téma lehet a mi közönségünknek is.
Szakmai konferencia
A tanulás és a kapcsolatépítés mellett a szakmai konferenciáknak további előnye is van, például kincsesbányaként szolgálnak a tartalommarketinghez. Rengeteg elhangzó érv, ötlet, statisztika, idézet, gondolatmenet, beszámoló és kerekasztal beszélgetés adhat ötletet újabb posztokhoz. Figyelmesen jegyzeteljünk a konferenciákon!
Sőt, már akkor is témákat gyűjthetünk, ha el sem megyünk az adott konferenciára. A program ugyanis nyilvános, és már a témák és az előadások címei is ihletet adhatnak. Egy kattintást megér!
A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!