« Vissza

Honnan és hogyan lehet ötletet meríteni a tartalommarketinghez? – 4. rész

Online marketing

Tartalommarketing nélkül szinte lehetetlen márkát építeni – ezt eredményezte a közösségi oldalak népszerűsége. A posztolás sosem állhat le, így sok bejegyzés után felmerülhet a kérdés: hol nyerhetünk még ihletet? A téma talán legismertebb szakértője, Neil Patel ehhez nyújt igazi kincsesládát: egy blogbejegyzésben 101 helyet sorolt fel, ahonnan ötleteket meríthetünk. Cikksorozatunkban innen szemezgetünk, az első, második és harmadik rész után folytatjuk.

 

Iparági statisztikák

 

Üzleti szempontból is fontos a piac ütőerén tartani a ujjunkat, ennek egyik leghasznosabb módja az iparági statisztikák és trendek követése. A fontos döntések meghozatala mellett ez abban is segít, hogy a saját véleményünkkel és tapasztalatunkkal kiegészítve posztot készítsünk a legérdekesebb adatokról.

 

Keresések a honlapon

 

Amennyiben a weboldalunk rendelkezik keresővel – ajánlott! –, tanácsos néha átnézni a keresési előzményeket – így is mérhető, hogy mire kíváncsi a célközönség. Különösen ihletadó lehet, ha olyan kereséseket találunk, amelyekre még nincs választ adó tartalmunk.

 

Klikkvadász honlapok böngészése

 

Bulvármagazinok weboldalán és rendszeresen praktikus tanácsokkal szolgáló szakmai blogokon is találhatunk kattintásvadász címeket. Nem véletlenül sikeresek az online médiában, így ne is vessük meg őket, sőt: merítsünk ihletet, lessünk el pár fogást – például szóhasználatot és címrendszereket – tőlük.

 

Helyi és regionális médiumok

 

Amennyiben a termékeink vagy szolgáltatásaink helyhez kötöttek, kihagyhatatlanok a helyi és regionális újságok, hírportálok, rádiók és tévék követése. A célközönség számára érdekes és hasznos tartalmakat találunk, amely ötleteket adhat újabb posztokhoz, akár egy sima megosztással is.

 

Hibáink elemzése

 

Mindenki követ el hibákat, pláne egy vállalkozás esetében. Ne csak mi tanuljunk belőlük, hanem a közönségünk is! A bakik elemzése a legolvasottabb posztok közé tartozik! Hasznos ismeretekkel látják el az olvasókat, illetve meg is nyugtatja őket, hogy nem csak ők követtek el nagy hibákat a cégüknél.

 

Előrejelzés

 

Ha valóban a piacunk szakértői vagyunk, akkor nyugodtan tippelhetünk a következő évek trendjeire. Érdemes megosztani ezt a közönséggel is, hiszen tapasztalataink és jóslataink kapcsán olyan visszajelzéseket és ötleteket kaphatunk, amelyre magunktól nem is gondoltunk volna. Készüljünk fel együtt a jövőre!

 

Ötletfüzet

 

A dalszövegíróknál mindig van egy jegyzetfüzet, a tartalomkészítők számára is hasznos eszköz. Bármikor eszünkbe jut egy ötlet, gyorsan le tudjuk írni. Ezt persze meg lehet oldani mobilon egy jegyzet alkalmazással, vagy a laptop böngészőjében egy könyvjelzőként rögzített Google-dokumentummal, de a kézírás növeli a kreativitást, és a memorizálásban is segít.

 

Hiányosság a versenytársak honlapján

 

A konkurencia weboldalait többféle fókusszal lehet figyelni, az egyik ajánlott nézőpont a hiányosságok keresése. Milyen kérdésre nem adnak választ a versenytársak honlapjai? Ha találunk ilyet, arról posztoljunk, hiszen így vagy elsők leszünk, vagy ha már írtunk a témáról, akkor még alaposabb válaszokat adhatunk, így növelve a versenyelőnyt.

 

A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!

Kapcsolódó cikkek