Tartalommarketing nélkül szinte lehetetlen márkát építeni – ezt eredményezte a közösségi oldalak népszerűsége. A posztolás sosem állhat le, így sok bejegyzés után felmerülhet a kérdés: hol nyerhetünk még ihletet? A téma talán legismertebb szakértője, Neil Patel ehhez nyújt igazi kincsesládát: egy blogbejegyzésben 101 helyet sorolt fel, ahonnan ötleteket meríthetünk. Cikksorozatunkban innen szemezgetünk, az első és második rész után folytatjuk.
Ügyfélszolgálat és sales
Az ügyfélszolgálatot végző munkatársak olyan kérdésekkel, témákkal, panaszokkal, ötletekkel találkoznak, amelyeket vétek lenne parlagon hagyni. Ugyanez igaz a sales feladatokat ellátó kollégákra is. Figyeljünk a vásárlók és az ügyfelek visszajelzéseire, ihletet is adhatnak a tartalommarketinghez.
Szakértőink trendkövetése
Egy cégnél minden területnek van legalább egy szakértője. Tanácsos őket a legújabb trendekről faggatni, sőt, kikérni a véleményüket. Remek inspiráció lehet például olyan blogbejegyzésekhez, amelyek a várható trendek követéséhez ajánlanak a kínálatunkban szereplő termékeket vagy szolgáltatásokat. Mi is ezt tettük cikkünkben, ahol a 2024-es tartalommarketing trendekről írtunk.
Mi a legnépszerűbb blogbejegyzésünk?
Ha már legalább 1-2 éve rendszeresen tartalmakkal látjuk el a blogunkat, érdemes ránézni a Google Analytics statisztikákra. A legtöbb olvasót hozó blogbejegyzéseket “poroljuk le”, aktualizáljuk, bővítsük, indítsunk a témájában cikksorozatot – vagyis használjuk ki a poszt iránti kiemelkedő érdeklődést.
Webinárium
A szakmai területünk legnépszerűbb webináriumai szintén beindíthatják a fantáziánkat. Már önmagában a témájuk és címük is ötletet adhat, de ha be is kapcsolódunk, még több érdekes témát gyűjthetünk ki magunknak.
Kívülállók
Az iparágunkban nem érdekelt, teljesen kívülálló ismerőseink remek tartalomötletet adhatnak. Ők teljesen más szemszögből néznek a cégünkre, így olyan kérdéseik lehetnek, amelyekre magunktól sosem gondolnánk.
Ingyenes kulcsszókutatás
A legjobb kulcsszavak megtalálásában cikksorozattal segít a Rackhost Tudásbázis. A harmadik részben kiemeltünk pár ingyenes online eszközt, amelyek könnyen és gyorsan adnak rengeteg tippet a megfelelő témák kiválasztásában. Érdemes átnézni a listát!
Kapcsolódó keresések
Ha beírunk egy kulcsszót a Google keresőjébe, a kapcsolódó keresések egy pillanat alatt megválaszolják, hogy az adott témában pontosan mi érdekli a legtöbb embert.
Hírlevél
Két tipp: egyrészt iratkozzunk fel a szakmai területünk hírleveleire, másrészt pedig iratkozzunk fel azokra a hírlevelekre is, amelyek a célközönségünk számára érdekesek, bármilyen témában is készüljenek.
Google Alerts
A Google Alerts, vagyis a Google Értesítő keresőjébe csak be kell írni a számunkra fontos témákat, majd az “Értesítés létrehozása” gombra kattintani, ezután pedig rendszeresen megkapjuk e-mailben, hogy milyen új online tartalmak jelentek meg a témában.
A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!