« Vissza

A sikeres SEO alapja: hogyan találjuk meg a legjobb kulcsszavakat? – 3. rész

SEO

A precíz SEO-szövegírás alapvető fontosságú egy honlap előretörésében a Google-kereső találatai között. Ahhoz, hogy sarokkő tartalomként kattintásokat hozó blogbejegyzések kerüljenek a weboldalra, el kell végezni egy fontos feladatot: meg kell találni a legjobb kulcsszavakat. A témából adódóan van néhány kulcsszó, amelyen gondolkodni sem kell, de a keresőmotor algoritmusa bonyolult, így a SEO-optimalizálás ezen része sem intézhető el egy legyintéssel. Cikksorozattal ássuk bele magunkat a megfelelő keresőszavak eredményes kutatásába, az első és a második rész után jöjjön a folytatás!

 

Kulcsszavak súlyozása

 

Az első két cikkben adott tanácsok megfogadásával már jó néhány kulcsszó lesz a listánkon. Na de miből tudjuk, hogy melyik a fontosabb? Hogyan súlyozzuk a kifejezéseket? E kérdés eldöntésében mutatunk egy gyors, ingyenes és egyszerű megoldást.

 

Érdemes letölteni a Keyword Surfer bővítményt Chrome böngészőre, és az aktiválás után keresést indítani a Google révén. A találatok mellett jobb oldalt megjelenik egy doboz, listázva a hasonló kifejezéseket. A releváns kulcsszavak mellett megjelenik, hogy Magyarországon havonta hányszor keresnek az adott kifejezésre, természetesen a legnépszerűbbek lesznek elöl. Random próbát tettünk: a “vezeték nélküli fülhallgató” kifejezésre 76 ilyen tippet kaptunk, a keresési adatokkal együtt, illetve százalékos mutatóval, amely mutatja a hasonlóságot az eredeti kifejezéshez képest.

 

Az így kapott számok remek kiindulópontok lehetnek, de emellett lesz még egy adatunk, amire érdemes figyelni. A bővítmény használata során minden keresés esetén megjelenik a keresőmezőben, hogy az adott kifejezésre kattintásonként mennyibe kerül egy Google AdWords hirdetés, ez az adat szintén segít a súlyozásban.

 

Eldöntendő kérdések

 

Néhány kérdést is érdemes feltenni magunknak a sorrend kialakításánál:

 

  • A kutatómunka alapján melyik kulcsszó milyen forgalmat hozhat?
  • Melyik kulcsszó esetén nehéz beszállni a(z) (ár)versenybe?
  • Az adott kulcsszóra már van tartalmunk? Ha nincs, mit kell tenni érte?
  • Az adott kulcsszó használata konverziót is hozhat?

 

Ingyenes segítségek

 

Ha még bizonytalanok vagyunk, és további tippeket szeretnénk kapni, megannyi ingyenes segítség áll rendelkezésre. Íme néhány hasznos eszköz:

 

1, Google Keyword Planner

Egyedi tippeket kaphatunk a kulcsszavak kereséséhez, illetve a várható kattintásonkénti költséget (CPC) is itt adják meg a legpontosabban.

 

2, Google Trends

A kulcsszavak összehasonlítására tökéletes eszköz, földrajzi elosztásban is látható a népszerűségük.

 

3, Google Search Console

Mérhető, hogy a legnépszerűbb kulcsszavak milyen forgalmat hoznak a honlapunknak.

 

4, Ahrefs Webmaster Tools

A szolgáltatás ingyenes verziója is több SEO-szempont alapján ad általános értékelést a honlapunkról.

 

5, Keyword Generator

Egy kulcsszó alapján rengeteg további tippet ad újabb kulcsszavakra.

 

6, Keyword Rank Checker

Többféle adattal is mutatja, hogy az adott kulcsszóra mennyire szerepelünk jól a Google keresőjében.

Kapcsolódó cikkek