« Vissza

Tegyünk rendet: melyik közösségi oldal mire jó? – 2. rész

Online marketing

Azt már tudjuk, hogy minden vállalkozásnak alapvető érdeke aktívan jelen lenni a közösségi médiában, de a bőséges kínálat miatt egyre fogósabb kérdés, hogy hol érdemes posztolni és hirdetni. Sorozatunk első részében górcső alá vettük a leghasznosabb közösségi oldalakat (Instagram, YouTube, Facebook, Pinterest, LinkedIn), most pedig a “social media” speciálisabb területeire evezünk.

TikTok

Lassan már a TikTok folyik a csapból is, annyi a hír a kínai videós alkalmazás kapcsán. Közel 700 millió aktív felhasználóval és meredeken felfelé ívelő népszerűséggel ezen nem is kell meglepődni. Már most tévhitnek számít, hogy csak a tiniket érdekli az app, az X mellett az Y generáció is egyre aktívabb a felületen, így 40 éves korig sok ember elérhető. 

Sőt: az Egyesült Államokban már majdnem minden harmadik felhasználó 40 év feletti. Na nem azért, mert a középkorúak körében hirtelen igény lett a tátogós és táncolós jelenetekre: egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a TikTok ismeretterjesztésre, komoly énmárka építésére, a YouTube-on is népszerű “hogyan” (how to) videók népszerűsítésére és szakmai brandek erősítésére is alkalmas.

A szülők ugyanis regisztráltak, hogy tudják, mit csinál a TikTokon a gyerek, és ha már ott jártak, elkezdtek keresgélni, és találtak is hasznos tartalmakat. Ez a trend Európába is begyűrűzhet, így remek lehetőség előtt állnak a cégek: egy berobbanó, de még nem telített piacon lehetnek saját nyelvterületükön az elsők, akik komoly követőtábort építenek.

Mark Zuckerberg egy Facebook-meeting kiszivárgott felvételén frappánsan úgy fogalmazott: a TikTok olyan, mintha csak az Instagram felfedezés (“discover”) funkcióját használnánk kizárólag sztorikhoz. Tényleg ennyi az egész, de működik, és akinek a fiatalok jelentik a célközönséget, jobb, ha nem marad ki a buliból. Bátran lehet kísérletezni a 15 másodperces videókkal!

Facebook Messenger, Viber

Egyes üzenetküldő alkalmazások is a közösségi oldalak kategóriájába esnek, hiszen óriási felhasználói bázisukra és funkcióik egyre gazdagabb kínálatára külön online marketing stratégiát lehet építeni. Mindenhol más a menő, Németországban vagy Dél-Amerikában például a WhatsApp tarol, Magyarországon viszont inkább a Facebook Messenger és a Viber lett népszerű. Főként az ügyfélszolgálat egy részét kiváltó chatbotok üzemeltetése, illetve hasznos és szórakoztató médiatartalmak megosztása kifizetődő ezeken a felületeken.

Twitter

Mi történik most a nagyvilágban? – elsőként erre a kérdésre ad választ a Twitter, hiszen főként aktualis trendekről és hírekről kapunk bejegyzéseket. Persze nem csak erre való, például énmárka is építhető a felületen, főként ha beszélgetésekbe (thread) csatlakozunk egy szakmai témában. Egy bejegyzésben 280 karakterünk van kifejezni a véleményünket, így frappáns, ötletes és gyors kommunikációval itt is lehet érvényesülni. Kreativitásra és párbeszédre ösztönző felület, ezért is kár, hogy Magyarországon nem lett igazán népszerű.

Tumblr

Hazánkban főként a népművészek, vagyis a mémek készítői találtak itt otthonra, de sokan görgethető magazinként használják, így a fiatalok életstílusához köthető cégek itt is megoszthatják trendi tartalmaikat.

Snapchat

Hasonlóan nagy reményekkel és fiatal közönséggel indult, mint a TikTok, de miután az Instagram és a Facebook is óriási sikerrel másolta le nagy találmányát, a 24 órán belül eltűnő történeteket, már nem sokan ölnek bele energiát, pláne itthon.

Kapcsolódó cikkek