Pár évvel ezelőtt új közösségi média platform robbant be a köztudatba, amely legelőször a tinédzsereket szólította meg célközönségül. Mára az egyik legnépszerűbb közösségi média felületté nőtte ki magát a TikTok.

Mi a TikTok?

A Tiktok egy 2016-ban megjelent, kínai tulajdonos kezében lévő videómegosztó felület, a YouTube-hoz hasonlóan. 2017-ben belépve a nemzetközi piacra, rövid időn belül hatalmas sikerre tett szert, amely időközben már nemcsak a tinik körében hódít. Az alkalmazás elsődlegesen rövid videók (15 mp vagy 60 mp) rögzítésére és megosztására alkalmas. A főképp 13-24 éves korosztálynak szóló okostelefon applikáción a fiatalok számos témában készíthetnek szórakoztató videókat. Megannyi funkciója közül a legkedveltebb, amikor egy zeneszám adott részletére betanult mozdulatokkal koreográfiát adnak elő.

Mire lehet használni az alkalmazást?

Az applikáció legalapvetőbb szerepe a hétköznapi közeget ábrázoló, szórakoztató tartalomgyártás. A Facebookkal és Instagrammal szemben a felhasználók nem törekszenek a tökéletes, hiba nélküli üzenet közvetítésére. A videók elkészítéséhez sincs szükség drága, profi eszközökre, okostelefonunk elő-, és hátlapi kamerája tökéletesen megfelel a felvétel megvalósításához.

A felület mozgatórugóját azok a kihívások és trendek képezik, amelyeket a felhasználók generálnak önszántukból. Egy felkapott trend bekerülhet az úgynevezett “Neked” oldalba, amit a TikTok algoritmusa a videó nézettsége és kedveltsége alapján sorol be a megtekintő számára. Ezek által válhat egy felhasználó ismertté, így szerezhet nézettséget és like-okat. Azonban az alkalmazás algoritmusának van egy sajátossága, miszerint a “Neked” oldalt testre szabja és feltérképezi, milyen tartalmakat néz meg szívesen a felhasználó. A fiókkal rendelkezők nem titkolt szándéka egyből a “Neked” oldalba bekerülni és népszerűséget szerezni.

Az Instagramhoz hasonlóan hashtag-eket is lehet használni a videók alatt, amivel egyszerűen beazonosítható egy-egy trend vagy kihívás, illetve az esetleges hirdetések és reklámok is.  

Milyen üzleti lehetőségek rejlenek a TikTok-ban?

Mint ahogyan más közösségi média platformok, így a TikTok is alkalmas arra, hogy üzleti célokra használjuk. Több lehetőségünk is adódik termékeink vagy szolgáltatásaink népszerűsítésére, de elsősorban azt kell megvizsgálnunk, hogy milyen korosztályt szeretnénk velük megcélozni. Minden közösségi média felületnek megvan a saját korosztálya, ahogyan a TikTok-nak is. Az applikáció fő célcsoportja a Z generáció, ami azt jelenti, hogy olyan termékek és szolgáltatások reklámozása célszerű, amik érdekesek lehetnek ennek a korcsoportnak.

A TikTok-on a következőképpen van lehetőség hirdetni:

  • Hirdetés influencereken keresztül: ahogy más közösségi platformokon, így a TikTok-on is megkérhetünk nagy követőtáborral rendelkező influencereket, hogy pár másodperces videóban népszerűsítsék személyes márkánkat.
  • Üzletünknek saját fiók létrehozása: termékeinket vagy szolgáltatásunkat saját fiókunkon keresztül is promotálhatjuk egy kreatív kis videó keretében.
  • Reklámozás hashtagekkel: a márkák saját hashtagek kialakításával juthatnak új oldal látogatókhoz, hiszen a hashtagek-hez hivatkozás is párosul, amely tovább irányítja őket saját weboldalukra.
  • Márkás szűrők létrehozása: az egyik talán legbonyolultabb, de annál feltűnőbb reklámozási lehetőség, amikor egy cég egy videó elkészítéséhez saját szűrőt, vagy lencsét készít, amivel a felhasználók színesíthetik videóikat.