Minden tartalomkészítő arra hajt, hogy ezrével jöjjenek a kommentek, lájkok és kattintások, legyen szó blogbejegyzésről, videóról vagy közösségi médiás posztról. A sikert több faktor is befolyásolja, közülük a témaválasztás kiemelkedő jelentőségű. Hogyan tudunk igazán trendi és biztosan közkedvelt témát választani? Menjünk fel a YouTube-ra! Megmutatjuk, hogy pontosan mire is kell figyelni a legnézettebb videómegosztón.
Miért ad nyerő tippeket a YouTube?
Mert van egy “Felkapott” elnevezésű aloldala. Itt található az országunk aktuálisan legnépszerűbb videóinak listája, általában többtízezres és többszázezres, olykor pedig milliós nézettségi mutatókkal. Általában nem sok közös van bennük – azon felül, hogy épp ezeket nézik legtöbben –, de mind megmutatja, hogy mire harapnak a tartalomfogyasztók. Ennél aktuálisabb népszerűségi listát nem is kaphatnánk, ugyanis 15 percenként frissül.
Honnan tudjuk, hogy valóban nyerő ötlet innen ihletet meríteni? A YouTube sugója szolgál biztosítékokkal, idézzük:
“A „Felkapott” lapon igyekszünk olyan videókat megjeleníteni, amelyek:
- a nézők széles köre számára vonzóak;
- tartalmuk nem félrevezető, kattintásvadász vagy szenzációhajhász;
- átfogóan megragadják, hogy mi történik éppen a YouTube-on és a nagyvilágban;
- sokféle alkotót mutatnak be;
- ideális esetben meglepőek, illetve újszerűek.”
Nem kell tehát a legnagyobb nézettséget elérni ahhoz, hogy egy videó a “Felkapott” listára kerüljön, ehhez inkább egyedi, érdekes és szórakoztató tartalom szükséges.
Érdemes tehát az ide kerülő videók témájából szemezgetni. Természetesen senkit sem buzdítunk arra, hogy másolja le innen a videókat, de témaötletet kaphatunk. Ritka, hogy egy ihletadó videó az adott téma minden aspektusát körbejárja, így saját hozzáadott értékkel, személyes meglátásokkal és tapasztalatokkal egy teljesen más, de bizonyára szintén népszerű tartalom készíthető.
Mit érdemes még átnézni a YouTube-on?
1, Hashtagek
Rögtön a videók alatt találhatók a videóhoz adott, kattintható hashtagek. Ha egy videó témája szimpatikus nekünk, további ötleteket gyűjthetünk a hashtagekre kattintással, hiszen ezután a YouTube listázza nekünk az adott hashtaggel ellátott többi videót is – a lista elején a hashtaghez tartozó legnépszerűbb videókkal.
2, Figyeljük a konkurenciát
Egy versenytárs honlapjának látogatottsága titokban marad előttünk, a YouTube-os nézettség viszont nyilvános és pontos. Ha tehát a konkurencia már több videót készített, nekünk is segített: nézzük át, hogy milyen témájú és stílusú videók voltak az igazán népszerűek, és azokból merítsünk ihletet.
3, Olvassuk el a kommenteket
A népszerű videók alatt sorjáznak a hozzászólások, köztük rendkívül hasznosak is. A kommentelők ugyanis építő jellegű kritikákat és tippeket is adnak a témában – a legmenőbb YouTube-videósok is figyelik a nézőktől érkező ötleteket.