A marketing jelenléte egy vállalat életében számottevő lehet, hiszen segítségével megszólíthatóak a potenciális fogyasztók vagy ügyfelek. Jó néhány marketing stratégia közül választhatunk, a lényeg, hogy illeszkedjen a cég profiljához és rajta keresztül jól tudjuk megközelíteni a jövendőbeli vevői kört. Az online marketing fejlődésével pár éve újabb stratégiai irányzatokat ismerhettünk meg, mint például az inbound marketing.

Az inbound marketing egy olyan marketing stratégiai irányzat, más online stratégiákkal szemben, amely nem erőszakosan hívja fel a fogyasztó figyelmét az adott termékre vagy szolgáltatásra, hanem értéket közvetítve kelti fel a vásárló érdeklődését és tereli őt tovább a vállalat weboldalára. Célja, hogy az adott témában jártas követők, felhasználók vagy feliratkozók önszántukból, kérés nélkül tegyenek látogatást weboldalunkra. Az internetező célközönséget nem zaklatjuk egyből értékesítést célzó hirdetésekkel és reklámokkal, a stratégia alkalmazásakor olyan tartalmakat készítünk, melynek megtekintése nem szakítja félbe a böngészés folyamatát, illetve ezzel a weboldalunk is kiérdemelte a látogatottságot.

Legfőbb elemei közé sorolható a tartalommarketing, a keresőoptimalizálás (SEO), a blogolás vagy az e-mail marketing, ez utóbbival foglalkozunk most részletesebben.

Az email marketing egy olyan marketing stratégiai elemet jelent, melyben marketing célzatú e-mailket küldenek ki egy cég népszerűsítésére, az ügyfélkapcsolatok kiépítésére és kezelésére, a meglévő ügyfelek informálására, különleges ajánlatok terjesztésére és számos más célból. Ez a módszer a hagyományos postai kiküldésre hasonlít, mégis sokkal gazdaságosabb és környezetkímélőbb. A stratégia elsődleges célja elnyerni a lehetséges ügyfelek bizalmát vagy a már meglévő ügyfeleket újbóli vásárlásra ösztönözni. Segítségével olyan érdeklődőket is elérhetünk, akik a közösségi média platformokat nem használják, de e-mailjeiket rendszeresen figyelik, így gond nélkül eljuthat hozzájuk is termékünk vagy épp szolgáltatásunk híre.

Ahhoz, hogy a téma után érdeklődőket ne riasszuk el erőszakos reklámunkkal, létre kell hoznunk egy több lépcsőből álló komplex e-mail marketing stratégiát. A stratégia kialakításának nincsenek meghatározott fázisai vagy alapkövei, megalkotása a vállalat feladata, de vannak  azonban olyan lépések, amelyeket célszerű észben tartani. Először el kell érnünk, hogy feliratkozzanak valamilyen okból hírleveleinkre. Fontos, hogy az újonnan regisztrált felhasználót azonnal üdvözöljük e-mailben, így nagyobb eséllyel alakulhat ki nála az adott márkához kapcsolódó lojalitás. Ezután küldhetünk nekik e-mailt arról, hogy milyen előnyökben részesülhetnek feliratkozóként vagy milyen ajánlatokat kaphatnak a továbbiakban e-mailben, bemutathatjuk nekik legújabb, legnépszerűbb cikkeinket, edukálhatjuk őket, megoldást kínálhatunk problémáikra. Tájékoztathatjuk feliratkozóinkat kosárban hagyott termékeikről, amiket legutóbbi böngészésük során felejtettek ott, illetve az általuk favorizált árucikkekről, amelyekre már többször is kattintottak vagy ismét elérhetővé vált. Az ilyen típusú e-mailekbe hasznos lehet egy call-to-action gomb, mely egy egyszerű kattintással a weboldalra irányítja a felhasználót. A hangsúly azon van, hogy melyik felhasználónak, mikor, milyen tartalmú email a legcélravezetőbb, hogy egy lépéssel közelebb kerüljön cégünkhöz, majd a vásárláshoz.

Az e-mail marketing nemcsak az érdeklődőknek kedvez, hanem a vállalat is hasznos információkhoz juthat általa. Vásárlást követően a cég kérhet visszaigazolást a fogyasztótól, melyben kifejezheti elégedettségét a megvásárolt termékre vagy cégre vonatkozóan.

Az e-mail marketing egy mai napig működő stratégia a B2C piacon, mivel a rejtett irányítás egyfajta szabadságot ad a feliratkozónak, hogy maga döntsön a vásárlás folyamatában, ami elősegítheti azt is, hogy a vásárló többet fizessen egy termékért. Szintén megtudhattuk, hogy a következetes márkázás nagyon értékes, mert létrehoz egy előzetes tapasztalatot, valamint a hírlevelek küldése elősegíti a kockázat elkerülését, ami több vásárláshoz, nagyobb lojalitáshoz vezethet.