A céges hírlevél bár kiemelkedően fontos eszköz az e-mail marketingben – épp ezért írtunk róla 12 részes cikksorozatot –, nem az egyetlen. Megannyi egyéb típusú e-mail küldhető még marketing céllal, az ActiveCampaign össze is gyűjtötte a legfontosabbakat, ebből a hasznos listából szemezgetünk.
Speciális ajánlat
Mivel a termékek és szolgáltatások eladása az e-mail marketing legfontosabb célja, így a hírlevélen túl az első említésre méltó üzenettípus a speciális ajánlat.
Ez lehet például:
- új és/vagy akciós termék;
- kedvezmény;
- kuponkód;
- előfizetési lehetőség;
- VIP szolgáltatás;
- személyre vagy a célközönség szűk szeletére (niche) szabott ajánlat.
Az ilyen e-mailekben ajánlott egyetlen ajánlatra fókuszálni és egyetlen CTA-gombbal linkelni a honlapra vagy webshopra.
Mérföldkő
- 3 évesek lettünk
- 1000 feliratkozó a hírlevélre
- 50 alkalmazott a cégben
- 1 millió eladott termék
A fenti lista csak néhány példa az olyan céges mérföldkövekről, amelyeket a vásárlókkal és ügyfelekkel együtt érdemes ünnepelni. Ilyenkor ajánlott érdekes statisztikákat és történeteket megosztani a mérföldkő kapcsán, és ez még hatásosabb, ha ezek az adatok személyre szabottak, a címzett és a cég közötti együttműködésre utal. Sokak számára ismerős lehet például a Spotify Wrapped, amely minden év végén összegzi a személyes zenehallgatási adatokat, de akár az is elég lehet, ha például megemlítjük, hogy a címzett hány terméket vásárolt nálunk vagy hány napja regisztrált a webshopunkon.
Visszajelzés kérése
Időnként fontos kikérni a vásárlók és ügyfelek véleményét, hogy biztosan tudjuk, meg vannak-e elégedve a termékekkel és szolgáltatásokkal, és hogy a fejlődéshez kapjunk inspirációt, megismerjük a közönség igényeit, problémáit.
A webshopokon – jó esetben – lehet véleményt írni, de sokkal több és értékesebb visszajelzést kaphatunk, ha direkt módon, e-mailben kérjük.
Visszaigazolás
Fontos, hogy a hírlevélre feliratkozásnál, webshopos regisztrációnál, rendelésnél vagy szállításnál automatikus megerősítő e-mailt küldjünk. Az ilyen visszaigazoló üzenetekhez több tippet is adtunk egy korábbi cikkünkben.
Üdvözlés
Az első benyomás nagyon fontos, a személyes találkozások mellett az üdvözlő e-mailek esetében is. Az imént említett visszaigazoló e-mailek után szokott érkezni ilyen üzenet, de csak a cég és a vásárló/ügyfél közötti első online interakció után (pl.: feliratkozás, regisztráció, első rendelés).
Ez az e-mail már komplexebb: fontos, hasznos és érdekes információkat oszt meg a címzettel. Kiugróan magas ezeknek az üzeneteknek a megnyitási aránya, tehát marketing szempontból kiemelt jelentőséggel bír, így a témának cikksorozatot szenteltünk, bevált tippeket osztottunk meg.
Elhagyott kosár
Előfordul, hogy egy érdeklődő az online kosarába tesz termékeket, majd rendelés nélkül bezárja a webshopot, és nem tér vissza, hogy meg is rendelje a kosár tartalmát. Az ilyen esetek megoldására rendkívül fontos automatikus e-maileket küldeni egy idő után, udvarias emlékeztetővel, a kosár tartalmának felsorolásával, akár érveket is felsorakoztatva a rendeléshez.