A keresőoptimalizálás egy nagyon nagy és fontos terület. Egy cikk nem lenne elég a teljes körű megismertetéshez, így jelen bejegyzésünkben próbáljuk az alapokat és a fő területeket bemutatni.

A keresőoptimalizálás (angolul SEO–Search Engine Optimization) tulajdonképpen azt a folyamatot jelenti, mely során elősegítjük, hogy a weboldalunk a keresők találati oldalain minél előrébb jelenjen meg.

A keresőoptimalizálás három fő területe a technikai SEO, valamint az onsite –azaz az oldalon belüli– és az offsite –azaz az oldalon kívüli– keresőoptimalizálás.  Lássuk, mik a jellemzőik és mi a különbség az egyes területek között.


Technikai SEO

Ez az elsődleges lépés. Már az oldal felépítése közben figyelembe kell vennünk, hogy keresőoptimalizálási szempontból megfelelő legyen. Azaz többek között indexálható legyen az oldal, ezáltal pedig értelmezhető a tartalom. Fordítsunk figyelmet a mobilos nézetre, és a gyorsaságra, miközben a felhasználói élmény (röviden UX–User Experince) szempontoknak is eleget teszünk!

Amennyiben az oldal technikai felépítése megfelelő, kezdhetjük a tartalom optimalizálását.

Onsite SEO

Célja, hogy keresőbaráttá tegyük weboldalunkat.

Ne csak a honlapon megjelenő tartalmakra fordítsunk figyelmet, azaz a szövegezésre és a megfelelő kulcsszavak használatára, hanem a cikkek, leírások felépítésére is! (title, meta description, kulcsszavak, H1 tag, alt textek stb.)

Az onsite SEO területéhez tartozik továbbá az URL struktúra és a saját aloldalainkra mutató linkek, melyek megkönnyítik a kereső robotok dolgát, a feltérképezést.

Tehát az oldalon belüli keresőoptimalizálás nem túl bonyolult folyamat. Van pár tényező, melyekre oda kell figyelni, de ezeken végighaladva minden szükséges elemnek, beállításnak eleget tehetünk és jó eséllyel előrébb kerülhetünk a keresőkben.

Ha az oldalunkkal minden rendben van –egyébként számos programmal le tudjuk ellenőrizni, hogy vétettünk-e hibát–, akkor kezdhetjük meg az offsite SEO-t, amely természetesen ugyanolyan fontos a keresők találati listáján való jó helyezésekhez.

Offsite SEO

Az oldalon kívüli keresőoptimalizálás alatt a más oldalakon megjelenő, de a mi honlapunkra mutató linkek építését értjük. Azt is figyelembe veszik a keresők, hogy hány ilyen ún. backlinkkel rendelkezik az adott honlap, valamint ezek milyen minőségű oldalakról származnak, és mi a horgonyszöveg (azaz kattintható szöveg a cikkben).

Tehát jó minőségű és releváns oldalról kell, hogy érkezzenek ezek a linkek ahhoz, hogy előrébb repítsenek minket a keresőkben.

A keresőoptimalizálás amint láthatjuk, elég összetett folyamat, mely sok odafigyelést és leginkább sok időt igényel. Egyik technika sem ígér azonnali hatást és a helyezések folyamatosan változ(hat)nak, éppen ezért a legjobb, ha folyamatosan figyelünk a keresőoptimalizálásra.