« Vissza

Az online marketing alapjai

GoogleInformatikai alapokOnline marketingSEO

]Az online marketing magában foglalja a web alapú hirdetést és a keresőmotor helyezést az oldala promóciójához, így az egyik leghatékonyabb és költségtakarékosabb módszer a látogatók számának emeléséhez.

Mik az elsődleges módszerek online marketinghez?

  • SEO (keresőmotor optimalizáció)
  • PPC (pay per click: fizetés kattintásonként)
  • Közösségi média

Mindegyik módszernek megvannak a maga előnyei, tehát sok vállalkozás mindet alkalmazza. Ha még csak most lát hozzá és csak az egyik módszer alkalmazására törekszik, itt van néhány információ, ami segíthet a döntésben:

A SEO alkalmazásához némi időre lesz szüksége, de általában ez a legeredményesebb és ez hozza a legjobb ROI eredményeket.
A PPC esetén azonnali ROI eredményekkel számolhat és ez csak annyi befektetést igényel, amennyit erre szán.
A közösségi média meghatározhatatlan mennyiségű időt igényel, viszont ennek költsége majdnem a nullával egyenlő.

Mit jelent a forgalom alakulás?

A forgalom alakulás azt jelenti, hogy egy látogató nem csak megtalálja az Ön weboldalát, hanem egyenesen ügyféllé is válik, tehát üzleti kapcsolatba kerülnek. (Például: megrendel Öntől vagy cégétől valamilyen terméket, szolgáltatást, felkeresi üzlethelyiségét, éttermét, stb.)

Mit jelent a ROI?

A Return On Investment kifejezésből ered a mozaikszó, ami annyit tesz: befektetésből eredő eredmény. Marketingje időt és erőforrásokat igényel, így tehát, hogy ez kifizetődő legyen, legalább annyi eredményt kell produkálni, mint amennyit befektetett az adott marketing modellbe. Így a forgalom alakulás növekedése a ROI növekedését is eredményezi. A potenciális ROI megértése egy befektetés során segíthet sikeresebb döntéseket hozni később marketing ügyekben.

Hogyan javítsa a ROI-t és a forgalom alakulását?

Legelső körben tanulmányozza célközönségét. Tekintsen üzletére az ügyfelek perspektívájából. Gyűjtsön információt és analizálja ügyfélbázisát, hogy ezáltal is jobban megértse viselkedésüket. Tegyen fel magának ilyen kérdéseket, mint:

Weboldala az ügyfeleknek tetsző és áttekinthető módon néz ki?
Melyik kulcsszavak fejezik ki legjobban azt, amit keres az Ügyfél?
Melyik marketing technika a leghatékonyabb a ROI maximalizálásához?

Miért fontos az eredmények számontartása?

Így nemcsak az Ön által alkalmazott marketing technika eredményességét tudja nyomon követni, hanem a fejlesztés lehetőségeit is felismerheti. Megállapíthatja melyik marketing módszer a legeredményesebb, és csak azon módszer erőforrásainak előállításával kell foglalkoznia.

Hogyan tudja nyomon követni eredményességét?

Különféle analizáló eszközök állnak rendelkezésre weboldala forgalmának méréséhez. A használt eszköz komplexitásától függően mérni tudja majd, hogy hányan keresték fel weboldalát, ezek a látogatók honnan származnak, mennyi időt töltöttek el az oldalon , stb. A legtöbb weboldal és üzlettulajdonos a Google Analitycs eszközt alkalmazzák erre a célra. Azonban a látogató analitikák csak egy részképet alkotnak az Ön számára. Szüksége lesz a személyes ismeretekkel ötvöznie ezt (például: jövedelem, árak, és így tovább), hogy egybefüggőbb képet kapjon marketing technikája eredményességéről.

Kapcsolódó cikkek