A csoportokban levő kulcsszavak segítenek a Google-nek, hogy olyan releváns oldalakon jelenítsék meg a hirdetést, amit a potenciális ügyfelek is látogatnak. Ha követjük a következő irányelveket, akkor nem fog problémát okozni kulcsszavaink minősége:

  • olyan kulcsszavakat válasszunk, amik kapcsolódnak a termékeinkhez és szolgáltatásainkhoz
  • készítsünk 5-20 db kulcsszót, amik egymáshoz és az adott csoport hirdetéseihez kapcsolódnak; hatékonyabb a dolog, ha szókapcsolatokban gondolkodunk
  • válasszunk ki olyan kulcsszavakat, amik egymással kapcsolatba hozhatók; például a „virág” mellé odarakhatjuk a „rózsa” és „csokoládé” szavakat is, így a hirdetésünk egyaránt jelenhet meg rózsa- és csokoládévásárlók számára is
  • olyan kulcsszavakat válasszunk, amik kapcsolódnak a vásárlóink által látogatott honlapokhoz
  • ha ismert a brand-ünk, akkor a brand-et is használhatjuk kulcsszónak

A Google megvizsgálja az adott honlap tartalmát és a weboldal címét, hogy meg tudja határozni annak központi témáját. Ezután automatikusan felhasználja a kulcsszavakat, a kiválasztott topikokat, a beállított nyelvet, a helyadatokat és más beállításokat, hogy össze tudja párosítani a témákat a hirdetéseinkkel.

Display Planner

A Google Display Planner kezelőfelülete
A Google Display Planner kezelőfelülete

A Display Planner segítségével létrehozhatunk olyan csoport- és kulcsszóötleteket, amik valószínűleg nem jutottak volna magunktól eszünkbe. Itt egy kis útmutató a Display Planner használatához:

1. Kattintsunk a Tools and Analysis legördülő menüre és válasszuk ki a Display Plannert!

2. Üssük be a vásárlóink érdeklődési körét vagy az olyan honlapokat, amiket jellemzően látogatnak és kattintsunk a Get ideas-ra!

3. Kattintsunk az Individual targeting ideas fülre!

4. Kattintsunk a Keywords alfülre!

5. Miután megtaláltuk a kulcsszó ötleteket, melléjük kattintva hozzá tudjuk őket adni a tervünkhöz.

6. Ha már nem akarunk több kulcsszót hozzáadni, akkor kattintsunk a Review plan-re!

7. Ahhoz, hogy létrehozzunk egy új kampányt a kulcsszó ötleteinkkel, rá kell kattintani a Save to Accountra!

Létrehozhatunk új csoportokat a hozzájuk tartozó ötletekkel közvetlenül a Google Ads-ből is.

Csoport létrehozása Ads-ben

1. Válasszuk ki a javasolt csoportot, és kattintsunk az Add to campaign gombra!

2. Válasszunk ki egy kampányt és kattintsunk a Create ad groups-ra, hogy hozzáadhassuk a kampányunkhoz!