A csoportokban levő kulcsszavak segítenek a Google-nek, hogy olyan releváns oldalakon jelenítsék meg a hirdetést, amit a potenciális ügyfelek is látogatnak. Ha követjük a következő irányelveket, akkor nem fog problémát okozni kulcsszavaink minősége:
- olyan kulcsszavakat válasszunk, amik kapcsolódnak a termékeinkhez és szolgáltatásainkhoz
- készítsünk 5-20 db kulcsszót, amik egymáshoz és az adott csoport hirdetéseihez kapcsolódnak; hatékonyabb a dolog, ha szókapcsolatokban gondolkodunk
- válasszunk ki olyan kulcsszavakat, amik egymással kapcsolatba hozhatók; például a „virág” mellé odarakhatjuk a „rózsa” és „csokoládé” szavakat is, így a hirdetésünk egyaránt jelenhet meg rózsa- és csokoládévásárlók számára is
- olyan kulcsszavakat válasszunk, amik kapcsolódnak a vásárlóink által látogatott honlapokhoz
- ha ismert a brand-ünk, akkor a brand-et is használhatjuk kulcsszónak
A Google megvizsgálja az adott honlap tartalmát és a weboldal címét, hogy meg tudja határozni annak központi témáját. Ezután automatikusan felhasználja a kulcsszavakat, a kiválasztott topikokat, a beállított nyelvet, a helyadatokat és más beállításokat, hogy össze tudja párosítani a témákat a hirdetéseinkkel.
Display Planner
A Display Planner segítségével létrehozhatunk olyan csoport- és kulcsszóötleteket, amik valószínűleg nem jutottak volna magunktól eszünkbe. Itt egy kis útmutató a Display Planner használatához:
1. Kattintsunk a Tools and Analysis legördülő menüre és válasszuk ki a Display Plannert!
2. Üssük be a vásárlóink érdeklődési körét vagy az olyan honlapokat, amiket jellemzően látogatnak és kattintsunk a Get ideas-ra!
3. Kattintsunk az Individual targeting ideas fülre!
4. Kattintsunk a Keywords alfülre!
5. Miután megtaláltuk a kulcsszó ötleteket, melléjük kattintva hozzá tudjuk őket adni a tervünkhöz.
6. Ha már nem akarunk több kulcsszót hozzáadni, akkor kattintsunk a Review plan-re!
7. Ahhoz, hogy létrehozzunk egy új kampányt a kulcsszó ötleteinkkel, rá kell kattintani a Save to Accountra!
Létrehozhatunk új csoportokat a hozzájuk tartozó ötletekkel közvetlenül a Google Ads-ből is.
Csoport létrehozása Ads-ben
1. Válasszuk ki a javasolt csoportot, és kattintsunk az Add to campaign gombra!
2. Válasszunk ki egy kampányt és kattintsunk a Create ad groups-ra, hogy hozzáadhassuk a kampányunkhoz!