« Vissza

4+1 tipp a sikeres YouTube csatorna beindításához

Online marketing

Elgondolkodott már azon, hogy saját YouTube csatornát indít vagy úgy gondolja, hogy vállalkozása híre könnyebben juthat el célcsoportjához videó formájában? A YouTube-on számos csatornát találhatunk, amelyek akár edukálnak, szórakoztatnak, termékeket reklámoznak, kényes témákat feszegetnek, szakértelmükkel segítenek vagy bármilyen kreatív vonalat képviselnek, legyen az akár vlog vagy podcast formátumú.

A YouTube, a világ legnépszerűbb videómegosztó közösségi média felülete, ahol a felhasználók jelen vannak a népszerű zenei előadóktól, a nagy cégeken keresztül, egészen a hétköznapi emberekig. A közösségi média egyik mozgatórugójának számító YouTube az elmúlt években megannyi felhasználónak biztosított alkalmat a kiteljesedésre, mivel a lehetőségek tárháza kiaknázhatatlan.

Kezdőként nehézséget okozhat a megfelelő koncepció kialakítása saját, online közegben zajló kommunikációs csatornánk esetében, így fontos az előkészület. Mielőtt belevágnánk, gondoljuk végig, hogy mire lenne szükségünk a siker érdekében, akár egy jó ötletre, a kivitelezéshez szükséges eszközökre és programokra, esetleg kreativitásra.

Adunk néhány tippet annak érdekében, hogy gördülékenyebben kezdhessen bele a folyamatba, valamint amelyek elősegítik a YouTube csatornája sikerességét:

  1. Tipp – Ha még nem kezdett bele, ne habozzon sokáig!

Indítsa el azonnal, ne halogassa vagy várjon a tökéletes pillanatra, csak készítsen pár felvételt gyakorlásképpen. Számolnia kell azzal, hogy az első felvételek nem lesznek a legtökéletesebbek, de ahogy mondani szokták “valahol el kell kezdeni”. Hasznosnak bizonyulhat továbbá, ha jövőbeli videó ötleteiről listát készít, illetve ha bizonytalan, írja meg előre azt a szöveget, amiről beszélni szeretne videójában. Ha bizonytalan előadásmódjában gyakoroljon vagy rögzítse beszédét hangfelvételre.

  1. Tipp – Hirdesse több közösségi média felületen!

Előfordulhat, hogy első körben más közösségi média oldalon tudja megszólítani közönségét, így nem hátrány, ha több platformon van jelen és tudatja követőivel a csatornával kapcsolatos információkat. Erre megfelelőnek tekinthető a Facebook, az Instagram vagy egy saját blog vagy weboldal üzemeltetése.

  1. Tipp – Alakítson ki rendszerességet és folyamatosságot!

A rendszer nemcsak a megtekintők számát növelheti, hanem a mi életünket is nagyban megkönnyítheti. Amint megvan a pontos ötlet, készítsen pontos menetrendet arról, hogy milyen rendszerességgel, mely napokon, illetve hány órakor fogja közönségének videós tartalmát közzétenni. Ez a fajta tudatosság rendszert visz az Ön és a feliratkozók életébe is.

  1. Tipp – Használjon figyelemfelkeltő címeket!

Egy frappánsan megfogalmazott címre hamarabb fog rákattintani a felhasználó, mint egy általános, videót körülíró címre. Ragadjon ki videójából egy mondatot vagy történést és alakítsa át címmé vagy tegyen fel egy kérdést, amire választ kap a videóból a megtekintő.

+1 Tipp – Készítsen rövid introt és outrot videóihoz!

Az intro és outro a videó eleji és végi kis klippet jelenti, ami felvezeti, illetve lezárja videóját. Használata azonosítja a csatornát, valamint megkönnyíti a videók elkezdését és befejezését, valamint a megtekintő is egy kerek egész tartalmat láthat, aminek van bevezetése és befejezése is.

Tippeinket természetesen a teljesség igénye nélkül sorakoztattuk fel, a sikerhez vezető rögös úthoz elengedhetetlen a kitartás, a motiváció és a kifogyhatatlan ötletek tárháza, melyeket csupán csak a videó készítője testesítheti meg. A siker, talán legfontosabb kulcsa az egyediség.

Kapcsolódó cikkek