Majd a bejegyzéseink beszélnek helyettünk – nagyobb hibát nem is követhetnénk el az Instagramon, ha így állunk az oldalunk szerkesztéséhez. Az első benyomás ugyanis mindent eldönthet, és ha keresés vagy linkelés útján jutnak el a profilunkhoz, akkor az érdeklődők nem a posztjainkkal, hanem a bemutatkozásunkkal, vagyis a bio felülettel találkoznak először. Ez a rövid leírás a mai névjegykártya, így meg is vannak a fortélyai.
Az első egy-két mondatunkon és a megjelenésünkön az életben is állhat vagy bukhat egy-egy állás megszerzése, érdeklődő vásárló meggyőzése, baráti vagy szerelmi kapcsolat kialakulása. Az Instagram bio, vagyis az instagramos profil leírása is egy ilyen fontos bemutatkozás, ha ismeretlenül találkoznak velünk a legfelkapottabb közösségi oldalon.
Olyan gyorsan kell rögtön jó benyomást kelteni, mint a valóságban, hiszen mindössze 150 karakterünk van rá. Jöjjön néhány tipp, hogy miként hozzuk ki ebből a kis helyből a maximumot:
– A szövegben legyenek hashtagek, hogy a témánk vagy szakterületünk iránt érdeklődők könnyebben megtaláljanak minket. Lehet benne olyan hashtag is, amit kizárólag mi használunk, a márkánkhoz vagy kampányunkhoz találtunk ki.
– Bármi is legyen a szöveg, szóljon konkrétan a célközönségnek. Legyen egyértelmű, hogy miben vagyunk mások, mint a többi hasonló szakember vagy cég.
– Ha a nevünkben már ott van a legfontosabb kulcsszó, akkor elsők között jelenünk meg a kereséseknél. Ha például táplálkozási tanácsadók vagyunk, akkor ezt ne (csak) a leírásban jelezzük, hanem mondjuk legyen ilyen felosztású a nevünk: “Kovács János – táplálkozási tanácsadó”.
– Specifikusan adjuk meg, hogy mivel foglalkozunk, és a szakmánk melyik területén vagyunk a legjobbak között. Csak így lehet kitűnni a tömegből!
– Gondolkodjunk el azon, hogy milyen szavakra keresnek a célközönségünk tagjai, és építsük a leírásba.
– Ha helyhez kötött a szolgáltatásunk, mindenképp jelenítsük meg a címünket és a nyitvatartási időnket.
– Ha több Instagram-profil is tartozik hozzánk, akkor a @ jel használatával jelöljük be őket. Érdemes mutatóujjas emojit használni, ha oda is át akarjuk irányítani az érdeklődőket.
– A bio-ban csak egy linket használhatunk, de a Linktree, a Linkin.bio és hasonló szolgáltatások révén olyan linket is létrehozhatunk, amely sok másik linkre vezet.
– Használjunk bátran emojikat – természetesen csak olyanokat, amelyek a témánkban relevánsak.
– Sok sorban is el lehet helyezni a bemutatkozás részeit, de további kattintás nélkül az első 4 sor látszik, így ebben a sávban kell lennie a legfontosabb információknak.
– Szerencsére már sokkal gazdagabbá vált a bemutatkozási lehetőség az összefoglaló történetekkel, amelyek közvetlen a bio alatt jelennek meg, így még ezt is a leírás részének tekinthetjük. A korábban megosztott sztorikból lehet készíteni válogatást, amelynek nevet is adhatunk, illetve “profilképet” is – utóbbihoz érdemes a márkánkhoz illő színvilágban saját logót készíteni, a legnépszerűbb grafikai program, a Canva például külön sablonokat kínál erre a célra.