« Vissza

Megszűnik a Google Cégprofil weboldal, mit tegyek?

Weboldalkészítés

A Google Cégem szolgáltatás rendkívül népszerű a cégek és vállalkozók körében, hiszen egyszerűen növeli az esélyt arra, hogy egy Google-kereséssel minden fontos információt megtaláljon rólunk a célközönség. Ünnepi időszakokban még frissíteni is szokták, így aktuális információkkal is része lehet az online marketingnek.

A Google Cégprofil segítségével egy kezdetleges, ingyenes és nagyon hasznos weboldalt is lehetett eddig készíteni és fenntartani, viszont 2024 márciusában ezt a funkciót eltörölték, és ezzel együtt a weboldalakat is. Mit lehet most tenni? A WPBeginner hasznos tanácsokat ad a témában, így mi is a blogbejegyzése alapján adunk válaszokat.

 

Meglepő döntés

 

A Google statisztikái szerint az elmúlt években 500 százalékkal nőtt a környékbeli vállalkozásokra történő keresések száma – épp ezért volt meglepő, hogy a Google Cégprofil által létrehozott, gyorsan és könnyen szerkeszthető, mini weboldalakat március 5-én törölték.

 

Mit lehet tenni?

 

Sokan arra használták a Google Cégprofilhoz tartozó mini weboldalakat, hogy ne kelljen készíteni saját és profi honlapot. A Google a hivatalos kommunikációjában is azt javasolja, hogy akinek eddig nem volt saját weboldala, most készítsen, így továbbra is megjelenhet a Google-kereső találatai között, ráadásul komolyabb eszköztára lesz egy SEO-stratégiához.

Egy saját weboldal ugyanis teljes kontrollt ad azzal kapcsolatban, hogy milyen információkat osztunk meg magunkról, komplex márkaépítésre is alkalmas, illetve jóval több bevételt generál, mint a Google Cégprofil által létrehozott, kezdetleges felület.

 

Hogyan készüljön el a saját honlap?

 

A honlapok készítéséhez mi legtöbb esetben a piacvezető WordPress használatát ajánljuk, ez a legjobb szolgáltatás azok számára is, akik még sosem készítettek weboldalt.

Nem kell tartani ettől a feladattól: elég hozzá egy domaint és egy WordPress-tárhelyet választani, majd megfogadni gyorstalpaló cikksorozatunk tanácsait.

A WordPress használata előtt tehát a domain kiválasztása a legfontosabb, ezzel kapcsolatban érdemes elolvasni néhány alapvető információt és tanácsot az alábbi cikkekben:

A domain témája kapcsán több tucat további hasznos cikk található még a Rackhost Tudásbázison.

 

Kész a honlap? Jöhet a következő lépés!

 

Amennyiben elkészült a honlap, érdemes növelni az esélyét, hogy a Google-kereső is ajánlja. Ehhez első lépésként érdemes kihasználni a Google Cégprofil erejét, a szolgáltatás maga ugyanis nem szűnik meg, csak egy funkciója, a weboldalkészítés.

A Google Cégem profilban tehát elhelyezhető az új, saját honlapunk linkje, és érdemes is élni ezzel a funkcióval, hiszen a Google-kereső algoritmusa kiemelten figyeli az itt található linkeket és információkat.

 

Bónusz tipp

 

Ha már a honlap működik és bevált, hasznos lehet az online marketing következő szintjére lépni egy landing oldal készítésével és hirdetésével. Berényi Konrád marketing tanácsadó egy szakértői cikket is írt nekünk a témában, ide kattintva olvashatók a tanácsai.

Kapcsolódó cikkek