Milyen a jó domain cím? – erre a kérdésre már természetesen válaszoltunk a Rackhost Tudásbázison, de az ehhez szükséges tippekből sosem elég. Most például a WordPress-honlapok egyik közkedvelt szakértője, a WPBeginner blogján jelent meg hasznos tanácsok hosszú listája – innen válogattunk olyan javaslatokat, amelyeket mindenkinek ajánlunk, aki új weboldalt tervez.
Kulcsszó használata
Megannyi SEO-tippet osztottunk már meg, a cikkek többségében kiemeljük a legjobb kulcsszavak kiválasztását. Ha a domainben szerepel az egy-két legfontosabb kulcsszó – és emellett minőségi tartalom és jó felhasználói élmény fogadja az érdeklődőt –, akkor a Google-kereső is előrébb sorolja a honlapot.
Rövid domain
Nem véletlenül írtuk, hogy az “egy-két legfontosabb” kulcsszót érdemes tartalmaznia a domainnek, ugyanis ennél több kulcsszó használata már túl hosszúvá teszi az URL-t.
A kulcsszavak halmozása SEO-szempontból sem tanácsos, ráadásul minél hosszabb egy domain, annál nehezebb megjegyezni.
Ha lehetséges, akkor 15 karakternél ne legyen hosszabb a domain!
Könnyű kiejtés és betűzés
Ha nehéz kiejteni és/vagy betűzni egy domaint, máris versenyhátrányba kerül az online marketing versenyben.
Sőt, az offline marketingben is, hiszen így a honlap híre nem fog szájról szájra terjedni.
A nehezen kiejthető és/vagy betűzhető domain különösen káros, ha a céges e-mail címben is használnánk.
Egyedi márkanév
Annyi honlap létezik már, hogy csak különleges, egyedi márkanévvel lehet emlékezetes egy domain. Mielőtt domaint választunk, érdemes átnézni a konkurencia honlapjait, nehogy egyezés, vagy feltűnő hasonlóság legyen.
Nem kell mindenáron ragaszkodni a kulcsszavakhoz, – főként ha a piacunkon túl nagy a verseny – hiszen fülbemászónak is kell lennie egy márkanévnek (és ezzel együtt a domainnek). A WPBeginner is feltette a költői kérdést: ugyanolyan sikeres lenne az amazon.com, ha például a buybooksonline.com domaint választotta volna?
Különleges karakterek kerülése
Sokan esnek abba a hibába, hogy kitalálnak egy jó domain nevet, majd kiderül, hogy foglalt, de annyira ragaszkodnak ehhez a márkanévhez, hogy egy kötőjel beiktatásával egy szinte ugyanolyan domaint regisztrálnak. Ezzel csak a konkurencia felé hajtják az érdeklődőket!
Általánosságban is elmondható, hogy semmilyen különleges karaktert nem érdemes használni a domainben, hiszen így nehezebben megjegyezhető, könnyen elírható lesz.
“Duplázás” kerülése
Figyeljünk rá, hogy a domainben ne legyen egymás után két ugyanolyan betű, ezzel a duplázással szintén nehezebb lesz megjegyezni és könnyebb lesz elírni.
Domain figyelése és elkapása
Ha van egy ütős márkanév ötletünk, de korábban már a domaint regisztrálták, vagy hamarosan felszabadul, akkor érdemes a Rackhost szolgáltatásait igénybe venni, ugyanis a domainek elkapására és figyelésére is van lehetőség – a linkekre kattintva minden információ megtalálható!