Egy online kampány igazi motorja lehet a landing oldal, de ehhez nem elég meghirdetni a Facebook és a Google Ads segítségével. Egy landing oldalnak – jó esetben – konkrét és mérhető célja van, ehhez kell igazítani, minden elemének a hatékonyságot kell szolgálnia. Az egyik legnépszerűbb hírlevélküldő, a Constant Contact szakmai blogján megjelent egy nagyon hasznos bejegyzés, amelyben összeírták az eredményes landing oldalak ismérveit, innen szemezgetünk.
1, Videó, videó, videó!!!
Nem csak a közösségi oldalakra igaz, hogy manapság leginkább a videókkal lehet sikert aratni. A landing oldalakon óriásit dob, ha informatív videókat helyezünk el. A felvétel lehet egy termék demonstrálása, vagy egy szolgáltatás előnyeinek ismertetése – a lényeg, hogy meggyőző legyen.
Egy jó szöveg is képes erre, de egy beágyazott videó még inkább, ráadásul jobban megragadja a látogató figyelmét. Az EyeView felmérése szerint a landing oldalakon a videók 86 százalékkal növelik a konverziót.
2, Animáció
A mozgókép előnyeinek kiaknázása nem ér véget a videóval. Animáció sem árt egy landing oldalra, de nem kell túl feltűnőnek lennie. Épp annyira legyen észrevehető, hogy “élőnek” hasson az oldal. Egyszerű, elegáns megoldásban kell gondolkodni, mint például egy karácsonyi kampány során hóesés a háttérben, vagy a görgetés hatására megmozduló csengők.
3, Színvilág
Egy landing oldallal – a hirdetési beállítások miatt – sokszor olyanok találkoznak, akik (még) nem ismerik a vállalkozásunkat. Épp ezért a cég logójának színeivel kell dolgozni, a márkához kapcsolódó egyéb tartalmak színvilágát érdemes megjeleníteni.
4, Szöveg
Rövid, frappáns, meggyőző szöveg kell a landing oldalakra. Könnyen érthető és átlátható, informatív leírásokkal kell dolgozni. A landing oldalon egy hosszabb, alaposan átgondolt reklámszöveg jelenik meg, ezért ajánlott profi szövegírót alkalmazni.
5, Reszponzivitás
Rengeteg ember okostelefonon fog találkozni a landing oldal hirdetésével, így rendkívül fontos, hogy mobilon is villámgyorsan betöltődjön és minden eleme hasonló élményt nyújtson, mintha számítógépen néznénk.
6, Minimalizmus
Ne bonyolítsuk túl! Minél egyszerűbb és átláthatóbb egy landing oldal, annál nagyobb eséllyel éri el a célját. Kizárólag olyan szövegeket, videókat és funkciókat tartalmazzon, amelyek a célja eléréséhez szükségesek.
7, CTA
A “Call To Action” gombok elengedhetetlenek! Nem csak kötelező elem, de talán ezen kell a legtöbbet gondolkodni. Hol helyezkedjen el? Mennyit tegyünk a landing oldalra? Milyen színeket használjunk hozzá? Milyen szöveget tartalmazzon? Milyen alakja és mérete legyen? Az ilyen apróságok miatt érdemes szakértő tanácsát is kikérni.
A Rackhost Tudásbázisára Berényi Konrád marketing tanácsadó is írt cikket, érdemes elolvasni!