A vállalkozásokkal szembeni bizalmat nagymértékben növeli, ha sok pozitív Google-értékelést kanak. A magas színvonalú termékeket és szolgáltatásokat nyújtó márkák elemi érdeke tehát, hogy minél több vásárló és ügyfél hagyjon – vélhetően döntő többségben pozitív – értékeléseket.
Hogyan lehet ezt elérni? – erre ad bevált tippeket a Backlinko szakmai blogja.
1, Google Cégem profil optimalizálása
A Google Cégem olyan, mint egy közösségi médiás profil cégeknek. Alapvető adatokkal szolgál a vállalkozásról, az információkat pedig nemcsak díjazza a keresőmotor, de így lehetővé teszi az értékeléseket – enélkül tehát semmiképp sem tudunk ötcsillagos ajánlásokat kapni.
Ha tehát még nincs Google Cégem profilja, érdemes itt elkezdeni a folyamatot. Fontos megadni a cég nevét, kategóriáját, (fizikai bolt esetén a) címét, az elérhetőségeit, a honlap linkjét és a közösségi médiás profilokat, elhelyezni a térképen, stb.
2, Értékelési lehetőség linkelése
Ahol úgy érezzük, hogy a vásárló vagy ügyfél szívesen adna értékelést, ott linkeljük a lehetőséget. Ilyen hely lehet például:
- egy projektet lezáró e-mail az ügyfélnek;
- e-mail névjegy;
- egy teljesített rendelésről értesítő e-mail;
- a honlap kapcsolat aloldala;
- a honlap alsó sávja;
- közösségi médiás profilok leírása.
A Semrushnak például van egy ingyenes Google-értékelő link generátora, ide kattintva kipróbálható.
A Google Cégem profilon külön rubrika készült ahhoz, hogy ezt a linket rövidített formában is megadjuk – erre ezeket a linkrövidítőket érdemes használni.
3, QR-kód
Ha létrehoztuk a linket a Google-értékelésekhez, akkor ehhez a linkhez érdemes QR-kódos elérést is készíteni.
Például ki lehet tenni az üzlet kasszájánál, és az eladók kérhetnek ajánlást az elégedett vásárlóktól – a QR-kód segítségével pár kattintás az egész. Étterem esetében a pincéreket is lehet erre kérni, és akár a számlán is elhelyezni a QR-kódot.
Matricaként is elhelyezhető a bejáraton, vagy rendelések esetén a csomagolásban is el lehet helyezni egy nyomtatott példányt.
4, Értékelés kérése e-mailben
Szolgáltatások esetében – vagy ha az üzletben nem helyezünk el QR-kódot, vagy nincs fizikai üzlet, csak webshop –, érdemes a sikeres rendelések és együttműködések után e-mailt küldeni, amely kifejezetten a Google-értékelés kérésére születik.
5, Válasz az értékelésekre
Mi történik, ha negatív értékelést kapunk? Nem kell megijedni, ugyanis egy udvarias válasz és a hibák gyors javítása rengeteget jelent. A nemzetközi felmérések szerint a negatív értékelést író vásárlók és ügyfelek háromnegyede szívesen változtatja pozitívvá az értékelést, ha az ügyfélszolgálat megoldja a kritizált problémát.
Pozitív visszajelzések esetén sem lehet hátradőlni, hiszen az elégedett vásárló vagy ügyfél újra minket választhat, ha udvariasan megköszönjük az értékelését és jelezzük, hogy alig várjuk az újabb találkozást, rendelést vagy közös projektet.