Új SEO-korszak köszöntött ránk, amikor aktiválták a Google-kereső “Helpful Content” algoritmusát. Azóta csodás felemelkedésekről és honlapok bedőléséről szóló rémtörténetekről is lehetett olvasni. Rengeteg tapasztalat halmozódott fel a hasznos tartalmakat díjazó változás kapcsán, ezeket foglalta össze a Semrush szakmai blogja. Lássuk, hogyan fordíthatjuk javunkra a trendeket! Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.
Ne optimalizáljuk túl a tartalmat!
A Google-kereső bünteti azokat a honlapokat, amelyek a látogatók igényei helyett a SEO-trükkökre figyelnek. Az új, az eddiginél sokkal kifinomultabb algoritmus észreveszi,
- ha túl sokszor ismételjük a legfontosabb kulcsszavakat;
- ha furcsa szóhasználattal törekszünk arra, hogy pontosan olyan legyen a szöveg, mint amit az emberek beírnak a keresőbe;
- ha az oldalt kizárólag kulcsszókutatás alapján szerkesztjük, és nem a felhasználói igények alapján.
Bizonyítsuk a szakértelmünket!
A szakértelem hiányát is kiszúrja a piacvezető kereső. Kevésbé hasznosként jelöli meg azokat a weboldalakat, amelyek tartalmairól egyértelmű, hogy a készítői nem értenek az adott témához. Ezért fontos, hogy figyeljünk az ún. E-E-A-T faktorokra – a témáról ide kattintva kezdheti elolvasni cikksorozatunkat.
Mit tegyünk, ha az algoritmus frissítése óta romlanak a honlap eredményei?
Sok rémisztő cikket lehet olvasni arról, hogy egyes weboldalak készítői hiába próbálkoztak hasznos tartalmakat készíteni, az algoritmus frissítése után mégis hátrébb sorolta őket a Google-kereső. Ennek elkerüléséhez a Semrush összegyűjtötte a leginkább bevált praktikákat:
1, Ellenőrizzük a tartalmakat!
A SEO-eredmények romlása esetén az a legjobb, ha a tartalmak ellenőrzésével kezdünk. Érdemes a már említett E-E-A-T faktorok alapján ellenőrizni a tartalmakat, de csak azután, hogy megvizsgáltuk a legfontosabb tartalmak (pl.: blogbejegyzések, landing oldalak, főoldal) látogatottságát és linképítési eredményeit, illetve a Google-keresőben kapott helyezéseit. Így szűrhető ki legkönnyebben, hogy melyik tartalommal lehet gond. Az alulteljesítő tartalmakkal két dolgot tehetünk: vagy frissítjük az új alapelvek szerint, vagy töröljük őket.
2, Fókuszáljunk az emberek igényeire!
A honlapnak a célközönség igényeit kell kiszolgálnia, tehát olyan termékeket és szolgáltatásokat kell kínálnia, amelyre vevők az emberek, és olyan kérdésekre kell választ adnia, amely érdekli a vásárlói személyiséget. Kielégíti-e ezeket az igényeket a weboldal? – ezt a kérdést kell megvizsgálni, minden tartalmat – és ezen belül különösen a kulcsszavakat – e szerint ellenőrizni.
3, Ügyeljünk a minőségre!
A minőségi tartalom hasznos, pontos, megbízható és releváns a célközönség számára. Ezt csak a tartalom megfelelő átgondolásával és előzetes kutatómunkával érhetjük el. Ha ezeket az elvárásokat nem teljesítjük, azt a Google-kereső nem díjazza.
A tartalmak minőségének növeléséért sok mindent tehetünk, például
- alaposan kutatunk a témában;
- figyelemfelkeltő címet adunk;
- az ügyfél igényeivel foglalkozunk, hogy megoldjuk a problémáit;
- bizonyítjuk a szakértelmünket és tapasztalatunkat;
- világosan, könnyen érthetően fogalmazunk;
- szerkesztéssel (rövid bekezdések, alcímek, felsorolások) könnyen olvashatóvá tesszük a szöveget;
- javítjuk a nyelvtani és helyesírási hibákat;
- képekkel, infografikákkal és videókkal gazdagítjuk a tartalmat;
- a kulcsszavakkal ellátott CTA-gombokkal segítünk a látogatónak, hogy az igényeinek megfelelő szolgáltatás vagy termék oldalára jusson;
- a szövegtörzsben is linkeljük a releváns tartalmainkat;
- példákat sorolunk a könnyebb megértéshez.