Új SEO-korszak köszöntött ránk, amikor aktiválták a Google-kereső “Helpful Content” algoritmusát. Azóta csodás felemelkedésekről és honlapok bedőléséről szóló rémtörténetekről is lehetett olvasni. Rengeteg tapasztalat halmozódott fel a hasznos tartalmakat díjazó változás kapcsán, ezeket foglalta össze a Semrush szakmai blogja. Ez alapján lássuk, hogyan fordíthatjuk javunkra a trendeket!
Google Helpful Content algoritmus
A változás lényege, hogy a Google-kereső algoritmusa
- a hasznos,
- eredeti,
- jó minőségű,
- a felhasználók valós igényeire koncentráló,
- az emberek problémáikra valódi megoldást kínáló,
- a kérdéseikre választ adó,
- könnyen értelmezhető,
- valós tapasztalaton alapuló
tartalmakat díjazza leginkább.
Megszűnt tehát az a világ, amikor kulcsszavakra optimalizálva lehetett gyenge minőségű tartalmakkal a Google-kereső első oldalára kerülni. Ehhez sokkal több kell – köszönhetően az algoritmus kifinomult módszerének, amely felismeri, hogy valóban hasznos-e az emberek számára a tartalom, vagy sem.
A SEO-ra egyéb hatásai is voltak a frissítésnek:
- Kérdés-válasz: Azok az oldalak kapnak kiemelést a Google-keresőtől, amelyek a felhasználók által feltett kérdésekre adnak átfogó válaszokat.
- Emberi és mesterséges intelligencia közös ereje: Bár nem tiltják a mesterséges intelligencia bevetését, de az MI által generált szövegektől elvárják, hogy emberek szerkesszék és ezáltal hozzáadott értékkel rendelkezzenek.
- Szakértelem: a Google-kereső azokat a tartalmakat favorizálja, amelyeket érzékelhetően a téma szakértői készítettek, és mélyrehatóan adják át tapasztalatukat.
- Teljes vizsgálat: ha a honlap egyes tartalmait haszontalannak ítéli meg a Google-kereső, akkor hiába vannak rajta hasznosak is, az adott weboldalt bünteti az algoritmus.
Tehát ha például egy fitnesz témájú weboldalon jelenne meg egy blogbejegyzés a “Legjobb fitnesz-gyakorlatok kezdőknek” címmel, akkor egy igazolhatóan elismert és tanult edzőnek kell írnia, részletes utasításokat kell adnia, illetve tippekel szolgálni a gyakorlatok biztonságos elvégzéséhez. A Semrush szakértői azt tanácsolják, hogy mielőtt publikálnánk egy tartalmat a weboldalon, tegyük fel magunknak a kérdést: hasznosnak találnánk ezt az információt, ha erre a témára keresnénk? Ha a válasz igen, akkor jobb esélyünk van! Minden eddiginél fontosabb lett, hogy naprakészek legyünk a Google Analytics adataiból, hiszen ha haszontalan anyagot találnak a honlapon, gyorsan bedőlhet a látogatottság, és reagálni kell.
Mi a haszontalan tartalom ismérve?
Nos, a tapasztalatok alapján a Google-kereső azokat a tartalmakat fokozza le,
- amelyek nem ásnak a téma mélyére vagy nem eredetiek,
- amelyek hozzáadott érték nélkül használnak fel más tartalmakat,
- vagy amelyek nem válaszolják meg alaposan a téma kapcsán megfogalmazódó kérdéseket.
A Google tehát olyan tartalmakat jutalmaz, amelyek segítenek az embereknek.
További információkat cikksorozatunk következő részében találja.