« Vissza

Ne kövesd el a hírlevél klasszikus hibáját: ezért kerüld az e-mail címlista vásárlását!

E-mail

A céges hírlevél az egyik legfontosabb marketing eszköz, épp ezért készült a témában 12 részes cikksorozat, tele hasznos tippekkel. Egy fontos tanácsunk még mindenképp van, amit bővebben is kifejtenénk: ne vásárolj e-mail címlistát! Ahogy az Instagramon is lehet akár többezer követőt venni, úgy a hírlevelek kapcsán is akad csábító ajánlat, rengeteg e-mail címet lehet megszerezni, majd feliratkozás nélkül ezekre a címekre is küldeni üzeneteket. Több szempontból sem tanácsos élni ezzel a lehetőséggel! Ezen kívül még számos hibába beleeshetünk hírlevél készítéskor, amikre érdemes odafigyelni.

 

GDPR-szabályok megsértése

A legfontosabb ok: a kéretlen e-mailek küldése megsérti a GDPR-szabályokat. Ezzel a trükkel tehát komoly pénzbüntetést kockáztatunk.

 

Spam mappába kerülés

Az e-mail szolgáltatások szűrőrendszerei rendkívül kifinomultak, így könnyen észreveszik, ha olyan e-mail érkezik, amely kéretlennek tűnik. Egyre nagyobb eséllyel kerülnek az ilyen üzenetek a spam mappába, tehát hiába fizet valaki a címekért, a többségét el sem éri.

Ha mégis elér bizonyos címzetteket, a többségük jó eséllyel spamként jelöli meg a hírlevelet, majd – miután a szűrőrendszer is észleli a jelenséget – egyre több címzett esetében már automatikusan, jelzés nélkül spam mappába kerül a hírlevél.

Mindez hatással lehet azokra is, akik valóban feliratkoztak a céges hírlevélre: egyre több feliratkozónál is a spam mappába kerülnek az e-mailek, még akkor is, ha egy-egy hírlevelet csak a feliratkozó címekre küldenek.

 

Tiltólistára kerülés

Minél több kéretlen e-mailt küld egy cég, annál nagyobb eséllyel kerül a különböző e-mail szolgáltatások tiltólistájára, így még egy idő után a spam mappába sem jutnak az e-mailek.

 

Szolgáltatások használhatatlanná válása

Az e-mail marketing szolgáltatások adatbázisai is érzékelik az ilyen jelenségeket, egy tiltólistás IP-címről vagy e-mail címről pedig nem is engedik használni a szolgáltatásaikat.

 

Jó hírnév sérülése

Minél több vásárolt címre kézbesít egy cég hírlevelet, annál nagyobb eséllyel híre megy a jelenségnek, ami a cég hírnevére is negatív hatással lesz.

 

Szegmentálás és személyre szabás hiánya

Az e-mail címek gyűjtése mellett a szegmentálásuk is fontos, így lehet különböző érdeklődési köröknek megfelelő marketing üzenetet küldeni a hírlevelekben.

A személyre szabás is fontos – például a feliratkozás során a keresztnév elkérése a megszólításhoz –, hiszen növeli a hírlevél megnyitásának esélyét.

Az e-mail címek vásárlása ezt a két alapvető trükköt lehetetlenné teszi.

 

Mit tegyen inkább?

A Rackhost Tudásbázisán 12 részes cikksorozat érhető el, amelyben összesen 62 tippet gyűjtöttünk össze arról, hogy miként lehet (még) népszerűbbé tenni a céges hírlevelet. Az e-mail címlista vásárlása helyett e tanácsok követését javasoljuk!

Üzleti emailt szeretne?

A Rackhost kínálatában biztosan megtalálja az Önnek megfelelő csomagot.

Megnézem

Kapcsolódó cikkek