« Vissza

Hírlevél írásakor ezeket a hibákat ne kövessük el! – 1. rész

E-mailOnline marketing

A Rackhost Tudásbázison korábban már felhívtuk a figyelmet az e-mail marketingben tapasztalt klasszikus hibákra, de a Benchmark szakmai blogján egy még érdekesebb listát találtunk azokról a bakikról, amelyeket érdemes elkerülni. Ezekre a hibalehetőségekre ugyanis a talán legfontosabb e-mail marketing eszköz, a (céges) hírlevél írásakor fontos figyelni!

 

Formázás hiánya

 

  • NAGY BETŰK;
  • dőlt betűk;
  • félkövér betűk;
  • aláhúzott betűk;
  • bullet pointok;

 

és egyéb formázási lehetőségek állnak rendelkezésre a hírlevelek írásakor, amelyekkel fontos élni, hiszen így lesz könnyen és gyorsan átlátható a szöveg, és annak lényege. Ne hagyjuk ki ezeket a lehetőségeket!

 

Sok betűtípus

 

Betűtípusból még több áll rendelkezésre, de a hírlevelekben nem ajánlott egy-két betűtípusnál többet használni, mert amatőr hatást kelt. Általában egy fő betűtípust használnak, és esetleg egy másikat a CTA-gombokhoz vagy az alcímekhez.

 

Elütés fontos helyeken

 

Minden munka során előfordulnak hibák, ezt el kell fogadnunk. Vannak viszont esetek, amikor nagy károkat okoz egy apró baki, például egy elütés.

 

Ilyen eset például:

  • a cég neve;
  • a termék vagy szolgáltatás neve;
  • a termék vagy szolgáltatás ára;
  • személynév;
  • esemény kapcsán időpont és helyszín.

 

Az ehhez hasonló, kiemelt fontosságú információkat különös figyelemmel kell ellenőrizni!

 

Nem olyan, mint egy e-mail

 

Ha ránézünk egy szövegre, akár első pillanatra is érezhetjük, ha az egy vers, vagy mondjuk e-mail. Vannak ugyanis olyan szövegek, amelyek “műfaját” már a szerkesztésük alapján felismerjük.

 

A hírlevélnek is olyannak kell lennie, mint egy e-mailnek, tehát

 

  • rövid mondatok és bekezdések jellemezzék;
  • tartalmazzon felsorolásokat (számozva vagy bullet pointokkal);
  • legyen világos és tömör a nyelvezete;
  • kerülje a nagybetűk és a felkiáltójelek sűrű használatát;
  • képek beillesztése esetén különösen figyeljen az üres helyekre, vagyis a bekezdések egyértelmű elválasztására.

 

Amennyiben ezeket a tanácsokat nem fogadjuk meg, könnyen spamnek hihetik a hírlevelet.

 

Célra törés hiánya

 

A céges hírlevélnek általában minden e-mail esetében egy konkrét célja van: eladni terméke(ke)t és/vagy szolgáltatás(oka)t. Ezt a célt mindig tartsuk szem előtt, amikor a hírlevelet írjuk, különben mindenfelé elkalandozik a szöveg, és ezzel együtt a címzett figyelmét is eltereljük az e-mail lényegéről.

 

Végére hagyni a legjobb részt

 

A hírlevél nem olyan, mint egy film vagy regény, ahol a csattanót a végére tartogatjuk. Esetünkben ez általában az ajánlat, amelyet a hírlevél promótál. A legfontosabb információkkal (kiemelve) és a legfontosabb linkkel (CTA-gombbal) ne várjunk az e-mail végéig, különben nem érjük el a célt.

 

A hírleveleket általában (legalábbis első ránézésre) csak átfutják (szkennelik) a címzettek, de ha (sokáig) görgetni kell a lényeghez, akkor elveszíthetik érdeklődésüket. A legfontosabb információk és a CTA-gomb után még persze bőven tartalmazhat szöveget a hírlevél, de csak annyit és olyat, amely fenntartja az érdeklődést.

 

A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!

Üzleti emailt szeretne?

A Rackhost kínálatában biztosan megtalálja az Önnek megfelelő csomagot.

Megnézem

Kapcsolódó cikkek