« Vissza

Fontos kérdés a hírlevél indításához: mitől lesz hatékony a visszaigazoló e-mail?

E-mail

Megannyi típusú e-mailt lehet küldeni, de egyet semmiképp sem érdemes elmulasztaniuk a cégeknek: a visszaigazoló e-mailt. Bizonyára minden olvasónk találkozott már ilyen üzenettel, például egy hírlevélre történő feliratkozás vagy egy online vásárlás után. Az ilyen alapvető tevékenységek után illik e-mailben visszaigazolást adni, és ezt a lehetőséget egyéb marketing célokra is fel lehet használni. Pontosan milyen típusú visszaigazoló e-mailek léteznek és mit kell tartalmazniuk? – merülhet fel a kérdés, amelyre az ActiveCampaign segítségével válaszolunk.

 

Mi az a visszaigazoló e-mail?

Visszaigazoló üzenet egy fogyasztói tevékenységről (pl.: feliratkozás, rendelés, foglalás, rendelés átvétele, regisztráció, letöltés).

 

Miért fontos a visszaigazoló e-mail?

Egyrészt megerősíti a vásárlók, ügyfelek és érdeklődők számára az adott tevékenység sikerességét, másrészt hasznos és adminisztratív információkat tartalmaz, harmadrészt pedig – amennyiben szükséges – leírja az adott folyamat következő lépését, lépéseit (pl.: csomagpontra szállítás esetén a csomag átvételének módját).

Fontos adatokkal szolgálnak tehát ezek az e-mailek, rendkívül magas arányban nyitják meg őket, így további értékesítésre is lehetőséget kínálnak.

Az e-mail szolgáltatások algoritmusai fel is ismerik a visszaigazoló e-maileket, amelyeket garantáltan nem tesznek a spam vagy promóciós mappába.

 

A visszaigazoló e-mail típusai

  • Foglalás visszaigazolása: például repülőjegy, szállodai szoba, éttermi foglalás.
  • Hírlevélre feliratkozás visszaigazolása: ebben az esetben sokszor egy feliratkozást megerősítő e-mailről van szó – különösen a GDPR-szabályok bevezetése óta –, hogy biztosan elkerülhetők legyenek – a híroldalak esetén akár napi szintű – kéretlen e-mailek.
  • Rendelés visszaigazolása: automatikus üzenet, amelyben felsorolják a rendelés tételeit és árait, illetve a várható szállítási időpontot.
  • Letöltés visszaigazolása: értesítés egy korlátozottan elérhető online tartalom letöltéséről.
  • Időpont egyeztetés visszaigazolása: valamilyen szolgáltatás kapcsán megbeszélt időpont visszaigazolása és véglegesítése, illetve információk a találkozóról (időpont, helyszín, eszközigény, stb.)
  • Kiszállítás visszaigazolása: értesítő e-mail a kiszállításról, illetve előtte a szállítás fontosabb állomásairól (pl.: az üzlet átadta megrendelésünket a csomagküldő cégnek).
  • Eseményre történő regisztráció visszaigazolása: koncertek, sportesemények vagy szakmai konferenciák esetében is küldenek e-mailt fontos információkkal (pl.: időpont, helyszín, útmutatás, parkolási lehetőségek, stb.)
  • Online regisztráció megerősítése: sok honlapon regisztrálni kell, hogy extra tartalmakhoz és kedvezményekhez jussunk, erről is küldenek megerősítést.

 

Milyen információkat tartalmazzon mindenképp egy visszaigazoló e-mail?

  • A legfontosabb: tartalmazza azt, amit visszaigazol (pl.: egy rendelés esetén a termék nevét, árát, fotóját).
  • Rendelés esetén a fizetési adatokat (a számla általában már külön e-mailben érkezik).
  • Rendelés esetén a szállítási információkat.
  • Vásárlás esetén a rendelés azonosító számát.
  • Címek, telefonszámok, ügyfélszolgálati elérhetőségekkel.
  • Foglalások, események kapcsán időpontok, helyszínek.
  • Minden egyéb hasznos és releváns információ.
  • Követési lehetőségek a közösségi médiában.

Üzleti emailt szeretne?

A Rackhost kínálatában biztosan megtalálja az Önnek megfelelő csomagot.

Megnézem

Kapcsolódó cikkek