Megannyi típusú e-mailt lehet küldeni, de egyet semmiképp sem érdemes elmulasztaniuk a cégeknek: a visszaigazoló e-mailt. Bizonyára minden olvasónk találkozott már ilyen üzenettel, például egy hírlevélre történő feliratkozás vagy egy online vásárlás után. Az ilyen alapvető tevékenységek után illik e-mailben visszaigazolást adni, és ezt a lehetőséget egyéb marketing célokra is fel lehet használni. Pontosan milyen típusú visszaigazoló e-mailek léteznek és mit kell tartalmazniuk? – merülhet fel a kérdés, amelyre az ActiveCampaign segítségével válaszolunk.
Mi az a visszaigazoló e-mail?
Visszaigazoló üzenet egy fogyasztói tevékenységről (pl.: feliratkozás, rendelés, foglalás, rendelés átvétele, regisztráció, letöltés).
Miért fontos a visszaigazoló e-mail?
Egyrészt megerősíti a vásárlók, ügyfelek és érdeklődők számára az adott tevékenység sikerességét, másrészt hasznos és adminisztratív információkat tartalmaz, harmadrészt pedig – amennyiben szükséges – leírja az adott folyamat következő lépését, lépéseit (pl.: csomagpontra szállítás esetén a csomag átvételének módját).
Fontos adatokkal szolgálnak tehát ezek az e-mailek, rendkívül magas arányban nyitják meg őket, így további értékesítésre is lehetőséget kínálnak.
Az e-mail szolgáltatások algoritmusai fel is ismerik a visszaigazoló e-maileket, amelyeket garantáltan nem tesznek a spam vagy promóciós mappába.
A visszaigazoló e-mail típusai
- Foglalás visszaigazolása: például repülőjegy, szállodai szoba, éttermi foglalás.
- Hírlevélre feliratkozás visszaigazolása: ebben az esetben sokszor egy feliratkozást megerősítő e-mailről van szó – különösen a GDPR-szabályok bevezetése óta –, hogy biztosan elkerülhetők legyenek – a híroldalak esetén akár napi szintű – kéretlen e-mailek.
- Rendelés visszaigazolása: automatikus üzenet, amelyben felsorolják a rendelés tételeit és árait, illetve a várható szállítási időpontot.
- Letöltés visszaigazolása: értesítés egy korlátozottan elérhető online tartalom letöltéséről.
- Időpont egyeztetés visszaigazolása: valamilyen szolgáltatás kapcsán megbeszélt időpont visszaigazolása és véglegesítése, illetve információk a találkozóról (időpont, helyszín, eszközigény, stb.)
- Kiszállítás visszaigazolása: értesítő e-mail a kiszállításról, illetve előtte a szállítás fontosabb állomásairól (pl.: az üzlet átadta megrendelésünket a csomagküldő cégnek).
- Eseményre történő regisztráció visszaigazolása: koncertek, sportesemények vagy szakmai konferenciák esetében is küldenek e-mailt fontos információkkal (pl.: időpont, helyszín, útmutatás, parkolási lehetőségek, stb.)
- Online regisztráció megerősítése: sok honlapon regisztrálni kell, hogy extra tartalmakhoz és kedvezményekhez jussunk, erről is küldenek megerősítést.
Milyen információkat tartalmazzon mindenképp egy visszaigazoló e-mail?
- A legfontosabb: tartalmazza azt, amit visszaigazol (pl.: egy rendelés esetén a termék nevét, árát, fotóját).
- Rendelés esetén a fizetési adatokat (a számla általában már külön e-mailben érkezik).
- Rendelés esetén a szállítási információkat.
- Vásárlás esetén a rendelés azonosító számát.
- Címek, telefonszámok, ügyfélszolgálati elérhetőségekkel.
- Foglalások, események kapcsán időpontok, helyszínek.
- Minden egyéb hasznos és releváns információ.
- Követési lehetőségek a közösségi médiában.