A hírlevelekben és egyéb, marketing célt szolgáló e-mailekben nem elég felkelteni az emberek figyelmét, ezt bevételre is kell váltani. A honlapok szövegei kapcsán már átvettük, hogy mi kell az egyszerre érdekes és meggyőző szövegekhez, most pedig az e-mail következik.
Mivel az algoritmusok vezérelte online világban a céges hírlevél számít a legfontosabb marketing feladatnak, a népszerűsítéshez 12 részes cikksorozatban adtunk ötleteket. A téma kiegészítéseként felhasználjuk a Copyhackers ötleteit: íme néhány bevált tipp a konverziót hozó e-mailek írásához. Cikksorozatunk első része után jön a folytatás.
Cím és lead, vagyis a tárgy mező és az első sorok jelentősége
- Mit írjak a tárgy mezőbe?
- Mivel kezdjem az e-mailt?
Ez a 2 legfontosabb kérdés, amit fel kell tennünk, amikor elkezdjük megfogalmazni az e-mailt, hiszen leginkább ezen a két tényezőn múlik, hogy megnyitják-e az e-mailt, majd felkelti-e az érdeklődést.
A “tüske” szóval is szokták jellemezni az első sorokat, mondatokat – vagyis a leadet –, hiszen rögtön a lényegre kell térni, felkelteni az érdeklődést. Úgy érdemes megírni az e-mail elejét, hogy a címzett úgy érezze, érdemes lejjebb görgetni – egyenesen a konverziót hozó CTA-gombok felé.
Segíthet az a bevált stratégia, amikor az e-mailekben felhívják a figyelmet egy problémára, amely a címzetteket is érintheti, majd információkkal, adatokkal, véleményekkel elérik, hogy érdekelt legyen a címzett a probléma mielőbbi megoldásában, majd végül megoldást nyújtanak egy termékkel vagy szolgáltatással.
CTA-gomb
Ahogy az imént már szóba kerül: az e-mailekben rendkívül fontos elhelyezni CTA-gombot, vagyis egy látványos, nagy, szöveggel ellátott linket, amely ahhoz a termékhez vagy szolgáltatáshoz vezeti a címzetteket, amelyet el akarunk adni.
Az e-mail marketing eszközöknél alapvető funkció a CTA-gomb, aprólékosan tervezhető az alakjuk, a méretük, a színük. És persze szöveget is bele lehet írni, amely kattintásra ösztökél. Miután megvan a tárgy mező és a lead szövege, harmadikként a CTA-gomb szövegét érdemes megírni, hiszen köré írjuk a többi szöveget, amelyek ilyen-olyan módon mind arra motiválnak, hogy kattintsanak a címzettek.
Fogalmazás a vázlat alapján
A cikksorozat első részében jeleztük, hogy fontos az ajánlat előkészítése, ahol vázlatként összeírjuk a részleteket, több szempontot is figyelembe véve. Ezt a jegyzetet ebben a szakaszban érdemes elővenni, majd profi szövegíróval elkészíteni a végleges szöveget.
Átlátható e-mail
Az e-mail marketing eszközök szerkesztői felületén megannyi funkció segít abban, hogy a szöveg könnyen olvasható és átlátható legyen, például
- alcímekkel,
- félkövér és/vagy színes kiemelésekkel,
- felsorolásokkal, bullet-pointok használatával,
- linkekkel,
- képekkel,
- grafikákkal,
- médiatartalom beágyazásával.