A hírlevelekben és egyéb, marketing célt szolgáló e-mailekben nem elég felkelteni az emberek figyelmét, ezt bevételre is kell váltani. A honlapok szövegei kapcsán már átvettük, hogy mi kell az egyszerre érdekes és meggyőző szövegekhez, most pedig az e-mail következik.
Mivel az algoritmusok vezérelte online világban a céges hírlevél számít a legfontosabb marketing feladatnak, a népszerűsítéshez 12 részes cikksorozatban adtunk ötleteket. A téma kiegészítéseként felhasználjuk a Copyhackers ötleteit: íme néhány bevált tipp a konverziót hozó e-mailek írásához.
Kérdések és válaszok
Ez a tanács nem csak az e-mailekre vonatkozik, mindenféle szöveg írása esetén jól jön: az első lépés mindig a kutatómunka, a felhasználható információk összeírása.
Fel kell tenni ezt a 2 kérdést magunknak:
- Mit szeretnénk elmondani?
- Hogyan szeretnénk elmondani?
Az a legjobb, ha a válaszokat adatokra építjük. Az első ilyen információ a célközönség, meghatározásához pedig segít a vásárlói személyiség kialakítása. Kulcsfontosságú feladatról van szó, hiszen enélkül nemhogy az e-mail tartalmát nem tudjuk összeállítani, de még a stílusát sem tudjuk jól eltalálni.
Ehhez első körben a céges és személyes tapasztalat, vélemény is fontos, de fontos átnézni a mérhető adatokat. Például:
- Milyen témák kaptak kattintásokat a honlapon és reakciókat a közösségi médiában?
- Milyen típusú posztok értek el eredményt?
- Mivel kapcsolatban kapjuk a legtöbb kérdést az ügyfelektől és vásárlóktól?
- Mennyi az átlag kosárérték a webshopon, és mi lenne a célunk?
A végtelenségig lehetne még citálni a jó kérdéseket a folyamathoz, de ennyiből már érzékelhető: alaposan szemügyre kell venni a meglévő közönséget és a megcélzott közönséget is.
Ajánlat előkészítése
Ha a (cél)közönséget megismertük, koncentráljunk az ajánlatra. Írhatunk ugyanis bármilyen szép e-mailt, ha nincs benne konkrét és kiemelt ajánlat, biztosan nem hoz konverziót.
Írjuk össze az ajánlani kívánt termék vagy szolgáltatás minden fontos jellemzőjét, előnyét.
Azt is fontos megfogalmazni, hogy a termék vagy szolgáltatás mit ígér, milyen hozzáadott értéket teremt, és mindehhez milyen garanciákkal szolgál.
Arra is térjünk ki, hogy a célközönség várhatóan milyen aggályokkal, előítéletekkel fogadhatja az ajánlatunk – már ha van ilyen. Amennyiben van ilyen lehetséges buktató, gyűjtsünk érveket a címzettek megnyugtatására, illetve azon is gondolkodhatunk, hogy fel tudunk-e ajánlani termékmintát, kipróbálási lehetőséget.
Ezután magát az ajánlatot vázlatszerűen elkezdhetjük fogalmazni, ügyelve arra, hogy a (cél)közönséggel rezonáljon a stílus és hogy a szöveg cselekvésre (pl.: vásárlás, rendelés, árajánlat kérése) ösztönözzön.
A vázlat készítése során ne felejtsük el: az ajánlat optimalizálása nem, vagy nem csak kedvezményes árról szól. Sokkal inkább arról, hogy az előnyök kiemelésével növeljük az ajánlat értékét.
További tippekért olvassa el cikksorozatunk következő részét!