« Vissza

Döntő lehet az első benyomás: így írjunk hatásos üdvözlő e-mailt – 2. rész

E-mail

Akár hírlevélre történő feliratkozás után, akár regisztráció megerősítése miatt, akár rendelést követően jelentkezünk automatikus e-mailben az ügyfélnél vagy vásárlónál, szükség lesz egy előre kigondolt üdvözlő e-mailre. Ezzel remek első benyomást kelthetünk a két fél közötti kapcsolathoz, ezen felül kiemelt marketing célra is használhatjuk, illetve a legfontosabb információkat is átadhatjuk.

 

Az ilyen üdvözlő e-mailek megnyitási aránya kiugróan magas, így meg kell fontolni, hogy mit írjunk. A Constant Contact szakértői blogja ebben segít nekünk, lépésről lépésre! Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.

 

8, A cég értékei és küldetése

 

Az üdvözlő e-mailben nem kötelező elem, de érdemes kitérni a cég, vállalkozás/vállalkozó értékeire és küldetésére. Ez a személyesebb üzenet meggyőző erő lehet az e-mailek későbbi megnyitásához, ha pedig olyan értékeket és világlátást képvisel, mint a címzett, még nagyobb esély van a vásárlásra, a szolgáltatások igénybevételére, esetleg az üzleti együttműködésre is.

 

9, Mire lehet számítani?

 

A címzettek mindig nagyra értékelik, ha az üdvözlő e-mailben röviden összefoglaljuk, hogy milyen e-mailekre számíthatnak tőlünk a későbbiekben és milyen rendszerességgel.

 

Az e-mail marketing szolgáltatások lehetőséget szoktak adni, hogy a korábbi hírlevelek böngészőben is megtekinthetők legyenek egy linkkel. Az egyik ilyen üzenet linkjét példaként meg is lehet adni, így egy kattintással teljesen egyértelműen láthatja a címzett, hogy milyen tartalmakra számíthat.

 

10, Miben segíthetünk?

 

Ne csak az eladás legyen a cél minden e-mail minden sorában! Lehetünk emberiek, segítőkészek, ezzel is elmélyítve az üzleti kapcsolatot. Ügyfélszolgálati üzenetként érdemes feltenni a kérdést, hogy a címzett szerint miben segíthetünk neki, milyen problémára találhatunk közösen megoldást.

 

Ha megfogadjuk ezt a tanácsot, akkor a bizalom elnyerése érdekében (is) fontos, hogy a problémáról történő kommunikációhoz direkt kapcsolatot adjunk egy munkatárshoz, tehát személyes e-mail címet és/vagy telefonszámot.

 

11, CTA-gomb

 

Az e-mailek lényege persze a közvetlen eladás és ügyfélszerzés, így ne legyünk restek az üdvözlő e-mailben is komoly hangsúlyt fektetni erre! Érdemes itt is elhelyezni egy kattintásra csábító CTA-gombot, amely például a legnépszerűbb vagy legújabb termékre, szolgáltatásra linkel.

 

12, Egyértelmű leiratkozási lehetőség

 

Természetesen nem azért küldünk üdvözlő e-mailt, hogy rögtön leiratkozzanak a későbbi üzenetekről és hírlevelekről, de ettől még meg kell adni ezt a lehetőséget itt is és minden későbbi e-mailben is. Bármilyen céggel, vállalkozással kapcsolatban bizalmatlanságot vált ki, ha az e-mailjeikben nincs egyértelmű és könnyen megtalálható leiratkozási lehetőség. Sőt, az e-mail rendszerek algoritmusai ki is szúrják a leiratkozási lehetőséget nem linkelő hírleveleket és nagy arányban a spamek közé sorolják.

Üzleti emailt szeretne?

A Rackhost kínálatában biztosan megtalálja az Önnek megfelelő csomagot.

Megnézem

Kapcsolódó cikkek