Aki elkezdi beleásni magát a keresőoptimalizálás világába, gyorsan és sok helyen találkozhat az E-E-A-T kifejezéssel, ami annyira bevett betűjáték, hogy az esetek döntő többségében el sem magyarázzák. A kezdő honlapkezelők számára viszont új és értékes információ lehet, hiszen kulcsszerepe van abban, hogy a Google-kereső algoritmusa és a célközönség is jó véleménnyel legyen a weboldalról. Cikksorozatunkban – amit az első és második rész után folytatunk – elmagyarázzuk, hogy mit takar ez a rövidítés, ehhez pedig a WPBeginner szakértői anyagát használjuk fel, hiszen a WordPress szemszögéből is vizsgálják a témát.
Jöjjenek a gyakorlati tippek!
Ahogy a második cikk végén ígértük: a folytatásában adunk néhány gyakorlati tippet ahhoz, hogy minél magasabb legyen honlapja E-E-A-T értékelése.
1, Kiváló minőségű, hasznos és informatív tartalom
Hasznos, pontos és releváns tartalmak nélkül nem lehet az E-E-A-T kapcsán jó eredményeket elérni, ez tehát a siker alapköve, a legfontosabb feltétel. Az ilyen tartalmak egyik ismérve, hogy nem a Google-kereső algoritmusának befolyásolására készültek, hanem azért, hogy segítse az embereket. Tehát olyan tartalmak, amelyek megválaszolják az emberek kérdéseit, hasznos tanácsokat adnak, megoldást kínálnak a látogatók problémáira. Ezért fontos a téma szakértőit is megszólaltatni – például dedikált szakértői cikkekben. Világosan, könnyen értelmezhetően kell bemutatni a témát, lehetőség szerint képekkel és videókkal is illusztrálva.
2, Folyamatos a tartalomgyártás
Nem véletlen, hogy korábban már hangsúlyoztuk a tartalomnaptár jelentőségét, és adtunk tippeket a hatékony használatához. A tartalomgyártásra ugyanis folyamatosan szükség van, mindig újdonsággal kell előállni, és ez nem csak a közösségi médiára igaz. A honlapoknak is szüksége van folyamatosan friss tartalomra, hiszen a Google-kereső akkor értékeli igazán az E-E-A-T terén tett erőfeszítéseket, ha ezt újra és újra megtesszük.
3, Hiányosságok pótlása
Előfordulhat, hogy már komolyabb mennyiségű tartalom van a honlapon, de még így is vannak érintetlen, mégis fontos témák. Érdemes tehát vezetni egy témalistát – például egy Excel-táblázatban –, ahol a szakterületünk legfontosabb témaköreit és trendjeit soroljuk fel, és mellé linkeljük a már az adott területtel foglalkozó cikkeket és egyéb tartalmakat. Ha valamelyik téma még érintetlen, pótoljuk a hiányosságot!
4, Tartalmak frissítése
Ha már minden fontos témában van tartalom a honlapon, nem ért véget a munka: a legfontosabb anyagokat fontos folyamatosan frissíteni, aktuális adatokkal és trendekkel kiegészíteni, javítani. Különösen fontos ez az örökzöld tartalmak kapcsán!
5, Személyes tapasztalat
Természetesen mi is felhasználjuk más szakértők tapasztalatait, blogbejegyzéseit, de azok a cikkek vagy részletek a legjobbak és legértékesebbek, amikor saját tapasztalatról számolunk be – így erre kell minél többször törekedni. Ha a teljes tartalmat saját tapasztalatok alapján írjuk, akkor ezt érdemes jelezni a címben is!
6, Referenciák megjelenítése
Hogyan bizonyítsuk a látogatóknak és a Google-keresőnek, hogy szakértői vagyunk a témának és ezt nemcsak mi, hanem mások is így gondolják? Erre 2 válasz is van, az egyik a referenciák megjelenítése. Javasolt az elégedett kollégáktól, partnerektől, ügyfelektől és vásárlóktól ajánlást kérni, majd azt megjeleníteni a honlap főoldalán, és akár egy teljesen erre szánt aloldalon is, mint a Rackhost honlapján a “Rólunk mondták”. Óvatosan kell viszont bánni az ilyen tartalmakkal, ide kattintva olvashatók a legfontosabb tanácsok a témában.
Cikksorozatunk következő részében újabb tanácsokat adunk a témával kapcsolatban.