Aki elkezdi beleásni magát a keresőoptimalizálás világába, gyorsan és sok helyen találkozhat az E-E-A-T kifejezéssel, ami annyira bevett betűjáték, hogy az esetek döntő többségében el sem magyarázzák. A kezdő honlapkezelők számára viszont új és értékes információ lehet, hiszen kulcsszerepe van abban, hogy a Google-kereső algoritmusa és a célközönség is jó véleménnyel legyen a weboldalról. Cikksorozatunkban – amit az első rész után folytatunk – elmagyarázzuk, hogy mit takar ez a rövidítés, ehhez pedig a WPBeginner szakértői anyagát használjuk fel, hiszen a WordPress szemszögéből is vizsgálják a témát.
Mi az az YML, és hogy jön ide?
Az első részt azzal zártuk, hogy egyre több a felhasználók egészségét, biztonságát és egzisztenciáját veszélyeztető félretájékoztatás, ezért egyre fontosabbá válnak a megbízható honlapok szakértői tartalmai. Az E-E-A-T kapcsán ezért szokott emlegetni a Google egy másik rövidítést: a YML a “Your Money or Your Life” (“pénzt vagy életet”) kifejezésből származik, utalva arra, hogy milyen témakörökben jelenti a legnagyobb veszélyt a félretájékoztatás.
A Google tehát az alábbi típusú weboldalaknál különösen ügyel az E-E-A-T faktorokra:
- Orvosi és egészségügyi weboldalak: egészségügyi tanácsokat és orvosi tapasztalatokat adnak, testedzéssel kapcsolatos tippekkel szolgálnak, gyógyszerekkel kapcsolatos tartalmakat kínálnak.
- Pénzügyi honlapok: spórolási tippeket, pénzügyi és biztosítási tanácsokat, illetve befektetési lehetőségeket osztanak meg, illetve az adózással kapcsolatban segítenek.
- Híroldalak: aktuális hazai és nemzetközi híreket, tudósításokat és riportokat, illetve egyéb fontos témákban összefoglaló anyagokat közlő oldalak – különös tekintettel olyan honlapokra, ahol tudománnyal és politikával foglalkoznak, illetve természeti katasztrófákra és egyéb vészhelyzetekre való felkészítésben segítenek.
- Kormányzati és jogi weboldalak: az állampolgárokat törvényekről, hivatalos határozatokról, szavazásokról, szociális szolgáltatásokról és jogi kérdésekről tájékoztató honlapok.
- Webshopok: termékeket eladásra kínáló honlapok, ahol termékismertetőkkel és akár összehasonlításokkal is szolgálnak.
Ha tehát a honlapunk a fenti kategóriák valamelyikébe esik, különösen nagy figyelmet kell szentelni az E-E-A-T-re – ezen belül az a legfontosabb, hogy pontos és megbízható információkat tartalmazzanak, amelyek nem veszélyeztetik az emberek egészségét, biztonságát és egzisztenciáját.
Hogyan segíti az E-E-A-T a keresőoptimalizálást?
Szögezzük le: az E-E-A-T nem hivatalos rangsorolási faktor, viszont fontos része annak a 168 oldalas dokumentumnak, amely a Google-kereső találatainak minőségértékelési irányelveit fekteti le. Ezt egy nemzetközi szakértői csapat használja, amely folyamatosan visszajelzéseket ad a Google-nek a keresési találatokról, és a cég ez alapján fejleszti az algoritmust. Az E-E-A-T tehát közvetett módon ugyan, de hatással van a keresőoptimalizálásra. Különösen igaz ez akkor, ha az imént már említett YML kategóriába tartozó weboldalak legfontosabb kulcsszavairól van szó. A nagy E-E-A-T értékeléssel rendelkező weboldalak kiváló minőségű cikkeket tartalmaznak, amelyek a téma ismeretéről és szakértelemről tanúskodnak, szerzői pedig megbízhatónak számítanak az érintett témakörökben – erre kell törekedniük a honlapoknak, mi is ezt tesszük a Rackhost Tudásbázison.
A cikksorozat folytatásában adunk néhány gyakorlati tippet ahhoz, hogy minél magasabb legyen honlapja E-E-A-T értékelése.