Aki elkezdi beleásni magát a keresőoptimalizálás világába, gyorsan és sok helyen találkozhat az E-E-A-T kifejezéssel, ami annyira bevett betűjáték, hogy az esetek döntő többségében el sem magyarázzák. A kezdő honlapkezelők számára viszont új és értékes információ lehet, hiszen kulcsszerepe van abban, hogy a Google-kereső algoritmusa és a célközönség is jó véleménnyel legyen a weboldalról.
Cikksorozatunkban – amit az első, második és harmadik rész után zárunk le – elmagyarázzuk, hogy mi takar ez a rövidítés, ehhez pedig a WPBeginner szakértői anyagát használjuk fel, hiszen a WordPress szemszögéből is vizsgálják a témát.
7, Külső linkek
Legutóbbi cikkünkben felmerült a kérdés: hogyan bizonyítsuk a látogatóknak és a Google-keresőnek, hogy szakértői vagyunk a témának és ezt nemcsak mi, hanem mások is így gondolják? Akkor azt írtuk, erre 2 válasz is van, az egyik a referenciák megjelenítése, amit ki is fejtettünk. Nos, a másik remek lehetőség a “bizonyításra” a külső linkelés, tehát azok a linkek, amelyek más weboldalakról linkelnek a miénkre.
Erre csak közvetett befolyásunk van, hiszen kérni vagy tanácsolni esetleg lehet a linkelést (például egy udvarias e-mailben), de az adott oldalak szerkesztői csak akkor fogják ezt megtenni, ha az érintett tartalmat valóban hasznosnak és érdekesnek találják. A külső link 12 típusát különböztetjük meg, mindegyikről lehet olvasni ebben a cikkben.
8, Rólam/Rólunk oldal
Akár egyéni vállalkozásról van szó, akár csapattal dolgozunk a honlapon, fontos bemutatkozni. Ezt a célt szolgálja a Rólam vagy Rólunk oldal, ahol adatokkal és beszámolókkal bizonyíthatjuk szakértelmünket és tapasztalatunkat. A Google és a látogatók is külön díjazzák, ha a a blogbejegyzések esetén nem csak a szerző neve látszik, hanem egy rövid, 1-2 mondatos ismertető is róla, ezzel is jelezve az illető szakértelmét és tapasztalatát.
9, WordPress-beállítás a Google panel találataihoz
Előfordul, hogy egy komolyabb márkára keresünk, és nem csak a honlapját linkeli a Google-kereső, hanem mellette és alatta további információkat, linkeket jelenít meg, amelyek származhatnak a weboldalról, vagy éppen Wikipedia-oldalról is. Ezek az információs panelek akár ránk keresve is megjelenhetnek, csak a megfelelő beállítás kell hozzá.
Hogyan lehet ezt egy WordPress-alapú honlapon beállítani? Nos, a gyakran ismételt kérdések beállítása és a Gutenberg szerkesztő felturbózása kapcsán is ajánlottuk már az AIOSEO WordPress-bővítményt, és itt is helye van.
Ugyanis már az évi 50 dollárba kerülő, “Basic” változatában is elérhető a “Search Appearance” menüpont, ahol a rubrikákat kitöltve személyre szabhatjuk a megjelenésünket a Google-kereső információs paneljein. (A WPBeginner oldalán ehhez egy rendkívül részletes, minden lépést apránként bemutató blogbejegyzés is segít angol nyelven.)
Érdemes még kitölteni az “Author SEO” részt is a bővítményben, ahol tanulmányainkat és szakmai tapasztalatainkat is jelezhetjük a Google számára – akár egy Linkedin-profil beállításánál. Természetesen más SEO-tematikájú WordPress-bővítmények is képesek erre, de az AIOSEO a legnépszerűbb.
10, Szakértői ellenőrzés
Még könnyebb bevonni a téma szakértőit a munkába, ha nem a tartalmak idő- és energiaigényes elkészítésébe vonjuk be őket, hanem “csak” ellenőrzést kérünk tőlük. Ebben az esetben a blogbejegyzések elején (vagy a szerzői rubrikában) jelezhetjük, hogy egy neves szakember ellenőrizte a cikket. A már említett AIOSEO WordPress-bővítmény lehetőséget kínál, hogy az ellenőrző szakember nevét látványosan jelezzük a szerző neve mellett/alatt – ezt szintén az Author SEO menüpontban lehet beállítani!
11, Technikai SEO
Ahhoz, hogy a Google-kereső találatain is viszont lássuk az eredményét annak, hogy figyeltünk az E-E-A-T szempontokra, kell még valami: ügyelni a technikai SEO beállításokra. Ehhez ebben a cikkben adunk támpontokat.