A logó a görög „szó” kifejezésből származik, amely megfelelően takarja a szó mai nyelvhasználatban közismert tartalmát. Az emberi agy képes arra, hogy képeket szavakkal, jelentésekkel azonosítson, a cégek pedig ezt kihasználva alkotják meg a logójukat azzal a céllal, hogy valamilyen többletinformációval lássák el a vásárlót, jelképeik tükrözzék az arculatot. 

Számos logótípus létezik, amelyek közül válogathatsz, amennyiben a vállalkozásodat te sem csupán Times New Roman betűtípussal szeretnéd látni az üzlethelyiség bejáratában vagy a weboldaladon. Sokan előszeretettel választanak pont ezért cégnév logót, ilyenek például az IKEA, a NASA vagy Lindt. Ezek esetében biztosan megjegyzik az emberek, hogy milyen szervezet, vállalat áll a jelek mögött; azonban hátulütőjük, hogy egy nemzetközi cég esetében sokszor a logón is kell változtatni egy-egy újabb ország felé nyitáskor (pl. Coca Cola Kínában). Léteznek egyszerű szimbólumokat használó logók is, amelyek általában egy meghatározó színből állnak. Különösen kedveltek abban az esetben, ha a cég nevének jelentését tükrözik, ilyen például az Apple vagy a Twitter is. Mindkettő visszaadja a vásárló számára, hogy a vállalat milyen képet szeretne kialakítani magáról a fogyasztói felé. Előbbi letisztult, legtöbbször szürke, amely érettséget és profizmust sugároz. A Twitter ezzel szemben szinte mesei kék madárkája sokkal szabadabb cégről tanúskodik, azonban a kék szín megbízhatóságot is sugall a felhasználók felé, amely a mai adatvédelmi problémák, aggályok mellett abszolút előnyt jelent. Következő csoportba tartoznak azok a logók, amelyek absztrakt módon mindenki számára mást jelentenek, több színt használnak, mint például a Pepsi. Ezen kategória felel meg leggyakrabban annak az elképzelésnek, amivel a vállalatok vezetői a tervezőkhöz fordulnak, amikor logóalkotásról van szó. Valóban nagyon figyelemfelhívó szimbólumokról beszélünk, azonban sokszor egy kevésbé ismert márka esetében jelentkezhet az a probléma, hogy a vásárlók megjegyzik a logót, de a cégnevet már nem. Erre nagyon kell ügyelni a döntés meghozatala előtt, mert az utóbbi esetet el kell kerülni, hiszen nem lesz semmi értelme a logónknak, ha nem tudják a fogyasztóink, ki áll mögötte. A legutolsó csoportba az ezek kombinációiból álló logók kerülnek, amivel a Burger King is rendelkezik. Tulajdonságuk, hogy sok információ közvetítésére képesek, de gyakran túlzsúfoltak.

Ha a cégtulajdonos kiválasztotta, hogy melyik típus a legalkalmasabb a vállalkozásuk számára; létezik pár további szempont, amelyeket szintén érdemes figyelembe venni a megjegyezhetőség és egyszerűség mellett. Sokan elfelejtik a logó eredeti célját: az üzenet átadását. A jelképünk semmiképp ne legyen félrevezető, megtévesztő. Autóalkatrész eladóként ne péksütemény legyen a műhelyünk bejárata felett a logó, hiszen az éhes vendégeket nem tudjuk kiszolgálni, így csalódni fognak; a termékeinket keresők pedig nem sejtik, hogy az a croissant szimbólum az ajtó felett valamilyen elvont utalás a tulajdonos gyermekkorának fontos pillanatára, tehát nem térnek be. Persze, vannak kivételek. Az Apple-re sem hiszi senki, hogy gyümölcskereskedés, azonban kisvállalkozóként nem feltétlenül ajánlott rögtön ebben reménykednünk. 

A színekkel is érdemes játszani. A citromsárga az optimizmus, átláthatóság színe; a narancs vidám és magabiztos; a piros az izgatottságé és a fiatalosságé, a lila a kreativitásé és a bölcsességé; a kék a bizalomé és az erőé; a zöld a nyugalomé és az egészségé; a szürke a kiegyensúlyozottságé és a profizmusé a The Logo Company szerint. Mindenesetre ezek sem jelenthetik minden embernek teljesen ugyanazt, ahogy a logónk sem tetszhet majd mindenkinek; azonban ha a funkcióját ellátja, valóban felismerik a kis ábránkról a cégünket, akkor a jelkép teljesítette a feladatát.