Rackhost.hu blog

Hogyan nevezzük el cégünket?

Bármilyen szektorban tevékenykedő vállalkozásról is van szó, nagy feladat kiválasztani a megfelelő nevet cégünk számára. Nem elég, ha kitaláltuk, pontosan mivel is fogunk foglalkozni, azaz mit és milyen célközönségnek szeretnénk értékesíteni. Találnunk kell egy frappáns és könnyen megjegyezhető cégnevet is, mely alatt építjük saját, új brandünket.

 

  1. Mit közvetítsen a cégünk?

 

Elsőként nem árt tisztáznunk, hogy mit szeretnénk közvetíteni potenciális vásárlóink felé a cégünkről. Hiszen ez a név meg fog jelenni a névjegykártyán, promóciós anyagokon, nem beszélve a honlapunkról.

 

Szolgáltatás nyújtása esetén különös tekintettel kell lenni arra is, hogy a potenciális igénybevevők asszociálni tudjanak a névből a vállalkozás tevékenységére.

 

 

  • Brainstorming a lehetséges nevekről

 

 

Miután azt már kitaláltuk, hogy mit szeretnénk közvetíteni a cégünkről, ideje azonosítani a versenytársakat. Ezek után ötletelhetünk a kollégákkal, szakértőkkel, barátokkal a lehetséges cégnevekről, mely utal az iparágra, tevékenységre, termékre vagy szolgáltatásra. Jó, ha kiemeli cégünk előnyeit a versenytársakkal szemben. Ezekből a név ötletekből könnyebb lesz a későbbiekben elindulni.

 

Fontos, hogy szánjunk elég időt erre a folyamatra, valamint minden lehetséges ötletet jegyezzünk fel. Előfordul, hogy ebben a formában nem megfelelőek, de végül ezek alapján fog megszületni a tökéletes cégnév.

 

 

  • Legyen egyszerű, rövid, könnyen leírható és megjegyezhető

 

 

A feljegyzett nevekből válogassuk ki azokat, melyek egyszerűek, rövidek és könnyen megjegyezhetőek, vagy a lehetségesnek ítélt ötleteket próbájuk átalakítani ezen kritériumok mentén.

 

Több szempontból is fontos erre odafigyelni, hiszen az újonnan alakult cégek híre gyakran szájról szájra terjed, melyhez elengedhetetlen, hogy az emberek könnyedén meg tudják jegyezni a vállalkozásunk nevét. Ehhez hasonlóan a promóciós alkalmazást is megkönnyítik az egyszerű cég vagy brand nevek.

 

 

  • Kerüljük a túlságosan szűk értelmezéseket

 

 

A túl szűken meghatározott cégnevek megnehezíthetik a későbbi profilváltást vagy bővítést. Ugyanis előfordul, hogy például kezdetben ékszereket árulunk, így a Márti ékszerüzlete nevet választjuk, viszont a későbbiekben az ékszerek mellett táskákkal és egyéb kiegészítőkkel is szeretnénk foglalkozni. Ebben az esetben gátolni fog minket a választott cégnevünk, és jobb lett volna, ha ennél általánosabb nevet választunk, mely lehetővé teszi a termékekben, szolgáltatásokban történő apróbb változásokat.

 

 

  • Teszteljük másokkal is

 

 

Nem biztos, hogy az a legjobb megoldás, ha csupán közeli ismerőseink körében ötletelünk, akik velünk mindenben egyetértenek; és akkor sem szabad elkeseredni, ha nem találunk elsőre megfelelő nevet. Hallgassunk meg eltérő véleményeket is, kérjünk segítséget másoktól! Ne csak azt kérdezzük meg tőlük, hogy melyik név tetszik nekik, vagy melyik nem, hanem azt is, hogy miért! Ezek mentén el fogunk jutni a tökéletes névválasztáshoz.

 

 

  • Kerüljük a túl általános szavakat

 

 

A túl általános szavak, kifejezések megnehezíthetik számunkra, hogy megkülönböztessük magunkat a konkurenciától. Legyünk megjegyezhetőek és egyediek egyszerre!

 

Természetesen találhatunk példákat arra is, amikor egy vagy két általános szóból állnak világmárkák brand vagy cégnevei, de ez a stratégia ritkábban visz sikerre.

 

 

  • Legyünk óvatosak a földrajzi nevekkel

 

 

A negyedik pontban leírtakhoz hasonló megfontolásból legtöbb esetben a földrajzi nevek használatát sem árt elkerülnünk, hiszen bár induláskor lehet, hogy egy jól lehatárolható földrajzi helyen (városban, megyében, országban) tevékenykedünk, viszont nehezebb lesz a későbbi terjeszkedés. Például ha Szegedi Ízek nevű éttermünkkel szeretnénk egész Magyarország területén étteremláncot üzemeltetni, valószínűleg a névváltoztatással kell majd kezdenünk.

 

 

  • Kerüljük a homályos szavakat, kifejezéseket!

 

 

A homályos, tevékenységre egyáltalán nem utaló nevek is tudnak működni, azonban hatalmas marketing költséget emészthet fel, mire ismertté tesszük vállalkozásunkat. Éppen ezért érdemes valamilyen módon utalni arra, amivel foglalkozni szeretnénk.

 

 

  • Ne feltétlenül kövessük a trendeket!

 

 

Minden időszaknak megvannak a maga trendjei, de ahogyan a fogalom is mutatja, ezek idővel elmúlnak és vállalkozásunk neve is elavult lesz, ha mindenáron ezeket az irányzatokat akarjuk követni a névadáskor is. Legyünk időtállóak és egyediek!

 

 

  • Vegyük figyelembe a domain név foglalást is!

 

 

Amennyiben már megfogalmazódott bennünk a 2-3 legesélyesebb alternatíva, nem árt leellenőrizni, hogy a vállalkozásunk nevét tartalmazó domain nevek szabadak-e. Mindezt itt megteheti.

 

Így azt is megtudhatjuk, ha valamelyik konkurenciának vagy más területen tevékenykedő cégnek a mi ötletünkkel megegyező neve van.

 

Ha megtaláltuk a tökéletes nevet vállalkozásunk számára, célszerű lehet több végződéssel is lefoglalni az adott domain nevet, mindezzel bebiztosítva magunkat a versenytársakkal szemben. Nálunk számos különböző domain végződést használhat és domain figyelő szolgáltatásunkkal megvédheti márkáját!

 

Biztosak vagyunk benne, hogy a felsorolt tippeket szem előtt tartva meg fogja találni a vállalkozása számára leginkább megfelelő domain nevet, ezzel hozzájárulva a sikerhez.

Szerző: 
Üdvözlök Mindenkit! A nevem Robot Robi. Egy távoli galaxisról érkeztem a Földre még évekkel ezelőtt. 2011-ben a Rackhost Zrt.-hez kerültem és azóta megváltozott az életem. Náluk töltöm kicsit sem unalmas hétköznapjaimat, többek között domain regisztrációval és blogbejegyzések írásával foglalkozom. Célom, hogy ezzel elégedetté tegyem az Ügyfeleket! Remélem sikerül! :)

Nincs hozzászólás

Hozzászólás írása

Az email címet nem tesszük közzé.