A keresőoptimalizálásnak két típusát különböztetjük meg: oldalon belüli és kívüli SEO. Mindkettő azt a célt szolgálja, hogy a Google-kereső minél előbb linkelje a honlapunkat és egyéb online tartalmainkat, de teljesen más módszerekkel érik el. Cikksorozatunkban elmagyarázzuk a különbséget és átnézzük, hogy a két SEO-típus milyen trükkökkel ér el jobb rangsorolást a találatok között. Az első rész után folytatjuk – elsőként a további oldalon belüli SEO-faktorokkal.
Alt Text
Ugyanolyan apróság, mint a Title Tag, a meta leírás vagy az URL, mégis elengedhetetlen a jobb keresési eredményekhez. Az Alt Text lényegében a honlapon használt képek szöveges leírása, amit a WordPress médiatárban nagyon egyszerű megadni. Legalább olyan fontos a fotóknak és a grafikai elemeknek, mint a közösségi médiás posztoknak a hashtag. Mitől lesz eredményes egy Alt Text szöveg? Erre a kérdésre korábbi cikkünkben adtunk választ.
Belső link
Az imént pont egy belső linken volt a “korábbi cikkünkben” szövegrész. Azokat a linkeket nevezzük így, amelyek a honlapon belül található másik, a témában releváns tartalomhoz vezetnek. A témáról erre a belső linkre kattintva olvashat bővebben.
Felhasználói élmény
A honlap gyors betöltése, az átlátható menürendszer, a könnyen szkennelhető blogbejegyzések és az apró grafikai elemek csak a kezdet: megannyi apróság van, amelyre figyelni kell, hogy jó felhasználói élményt nyújtsunk a látogatóknak. Ezt érezni kell, ha lehet, kívülálló szemmel, így érdemes minél több embernek megmutatni a honlapot, hogy visszajelzést adjanak: mi zavarta őket vizuálisan és mi akadályozta őket a weboldal használatában.
Az oldalon kívüli SEO-faktorok:
Külső link
A külső linkek más honlapokról vezetnek a weboldalunkra. Ezt a fajta linkelést folyamatos minőségi tartalomgyártással lehet legkönnyebben elérni. A külső linknek 12 típusát különböztetjük meg, ide kattintva mindegyikről olvashat.
Google-profil
A Google Cégem szolgáltatással a vállalkozás profiljához különféle adatok és linkek adhatók, hogy a keresőmotor még több fontos információt (pl.: nyitvatartás, telefonszám, webshop, cím, stb.) mutasson a találatok között, illetve a Google Maps is megjelenítse az üzletet. Ajánlott tehát kitölteni minden rubrikát a profilnál – ehhez itt adunk tippeket!
Közösségi média
A közösségi médiás posztoknál a szöveg, a hashtag, a komment, a bio-ban elhelyezett link és még megannyi más is lehet keresőoptimalizálási eszköz – ha jól használják. Erről általánosságban is írtunk a Rackhost Tudásbázison, de az Instagram, a TikTok és a LinkedIn kapcsán külön is megosztottunk bevált SEO-trükköket.
Vélemények és értékelések
A termékekről és szolgáltatásokról mindenféle online felületen lehet véleményt és értékelést írni, például a Google Review segítségével. A profi cégek rendszeresen figyelik ezeket a kommenteket és csillagozásokat, a pozitív visszajelzéseket megköszönik, ha pedig kritikus megjegyzés érkezik, arra ajánlott udvariasan és segítőkészen reagálni.