« Vissza

Mi a különbség a külső és belső SEO között? – 2. rész

SEO

A keresőoptimalizálásnak két típusát különböztetjük meg: oldalon belüli és kívüli SEO. Mindkettő azt a célt szolgálja, hogy a Google-kereső minél előbb linkelje a honlapunkat és egyéb online tartalmainkat, de teljesen más módszerekkel érik el. Cikksorozatunkban elmagyarázzuk a különbséget és átnézzük, hogy a két SEO-típus milyen trükkökkel ér el jobb rangsorolást a találatok között. Az első rész után folytatjuk – elsőként a további oldalon belüli SEO-faktorokkal.

 

Alt Text

 

Ugyanolyan apróság, mint a Title Tag, a meta leírás vagy az URL, mégis elengedhetetlen a jobb keresési eredményekhez. Az Alt Text lényegében a honlapon használt képek szöveges leírása, amit a WordPress médiatárban nagyon egyszerű megadni. Legalább olyan fontos a fotóknak és a grafikai elemeknek, mint a közösségi médiás posztoknak a hashtag. Mitől lesz eredményes egy Alt Text szöveg? Erre a kérdésre korábbi cikkünkben adtunk választ.

 

Belső link

 

Az imént pont egy belső linken volt a “korábbi cikkünkben” szövegrész. Azokat a linkeket nevezzük így, amelyek a honlapon belül található másik, a témában releváns tartalomhoz vezetnek. A témáról erre a belső linkre kattintva olvashat bővebben.

 

Felhasználói élmény

 

A honlap gyors betöltése, az átlátható menürendszer, a könnyen szkennelhető blogbejegyzések és az apró grafikai elemek csak a kezdet: megannyi apróság van, amelyre figyelni kell, hogy jó felhasználói élményt nyújtsunk a látogatóknak. Ezt érezni kell, ha lehet, kívülálló szemmel, így érdemes minél több embernek megmutatni a honlapot, hogy visszajelzést adjanak: mi zavarta őket vizuálisan és mi akadályozta őket a weboldal használatában.

 

Az oldalon kívüli SEO-faktorok:

 

Külső link

 

A külső linkek más honlapokról vezetnek a weboldalunkra. Ezt a fajta linkelést folyamatos minőségi tartalomgyártással lehet legkönnyebben elérni. A külső linknek 12 típusát különböztetjük meg, ide kattintva mindegyikről olvashat.

 

Google-profil

 

A Google Cégem szolgáltatással a vállalkozás profiljához különféle adatok és linkek adhatók, hogy a keresőmotor még több fontos információt (pl.: nyitvatartás, telefonszám, webshop, cím, stb.) mutasson a találatok között, illetve a Google Maps is megjelenítse az üzletet. Ajánlott tehát kitölteni minden rubrikát a profilnál – ehhez itt adunk tippeket!

 

Közösségi média

 

A közösségi médiás posztoknál a szöveg, a hashtag, a komment, a bio-ban elhelyezett link és még megannyi más is lehet keresőoptimalizálási eszköz – ha jól használják. Erről általánosságban is írtunk a Rackhost Tudásbázison, de az Instagram, a TikTok és a LinkedIn kapcsán külön is megosztottunk bevált SEO-trükköket.

 

Vélemények és értékelések

 

A termékekről és szolgáltatásokról mindenféle online felületen lehet véleményt és értékelést írni, például a Google Review segítségével. A profi cégek rendszeresen figyelik ezeket a kommenteket és csillagozásokat, a pozitív visszajelzéseket megköszönik, ha pedig kritikus megjegyzés érkezik, arra ajánlott udvariasan és segítőkészen reagálni.

Kapcsolódó cikkek