« Vissza

Hogyan segíti a SEO-t a közösségi média?

Online marketingSEO

A keresőoptimalizálás fontos eszközei a közösségi oldalak – ezt a kijelentést olykor hitetlenkedve fogadják. Pedig a Facebook, az Instagram, a YouTube, a TikTok, a LinkedIn, a Pinterest és egyéb platformok a SEO nélkülözhetetlen részévé váltak. Nem arról van szó, hogy egy Facebook-oldal ügyes posztja a Google találati listájának élére repíti egy honlap blogbejegyzést, de több ponton is összeforrt a weboldalak eredményessége a social media világával.

A Google részéről ellentmondásos nyilatkozatok láttak napvilágot arról, hogy a keresőmotor miként veszi figyelembe a közösségi oldalak tartalmait. Ami biztosnak tűnik: direkt befolyása nincs a találatokra, de az organikus terjedést figyelembe veszi az algoritmus. Ez persze nem azt jelenti, hogy csak rengeteg megosztással lehet az első oldalra kerülni, lehet még más is a tarsolyunkban!

1. Posztoljunk mindent!

Bármilyen új tartalom is jelenik meg a honlapunkon, azt az összes közösségi oldalas profilunkon osszunk meg. Mindenféle módon, tehát a Facebookon nem elég egy sima bejegyzés, sztoriban is jelezni kell az újdonságot, ahogy szakmai csoportokban is meg kell osztani. Minden lehetőséget ki kell használni, mert enélkül kizárólag a Google keresőmotorjának hagyományos, csak honlapokra vonatkozó preferenciára bízzuk magunkat, ami versenyhátrányt jelent.

2. Linkelés

Az egy dolog, hogy a saját profilunkon linkeljük a tartalmakat, de az említett organikus terjedéshez el kell érni, hogy mások is ezt tegyék. Ennek rengeteg fortélya létezik, akár egy hatásos szöveggel is lehet erre buzdítani, de ha minőségi a tartalom, akkor még ilyen trükkhöz sem kell folyamodni. Persze sosem árt egy izgalmas cím egy figyelemfelkeltő csatolt kép.

3. Újabb esély(ek) a találatra

Ha a közösségi oldalas profilunk nevében és leírásában megjelennek a legfontosabb kulcsszavak, akkor új esélyt teremtünk, hogy a Google találati listáján szerepeljünk. Ha pedig ezt több profillal tesszük, akkor még több sanszunk van a kattintásra. Miért ne használnánk ki? Ha itt a potenciális ügyfél vagy vásárló megtalálja a legfontosabb információkat, és a honlapunk linkjét, akkor máris nyertünk vele.

4. Több kattintás

A közösségi oldalakon meg lehet sokszorozni a weboldalunk látogatottságát, a Facebook, a LinkedIn vagy a Pinterest jóval több kattintást hozhat, mint a Google-kereső. Bármi is legyen a célcsoportunk, a nagy része fent van ezeken az oldalakon és aktívan használja, míg a tudatos kereséssel kevesebben élnek. Sőt, a közösségi oldalakon még keresni sem kell, hogy ránk találjanak, hiszen a megosztások és hozzászólások révén is a szemük elé kerülhetünk. Hónapokig, akár évekig is húzódhat, mire egy SEO-stratégia eléri a célját, míg a közösségi médiában instant sikert is el lehet érni.

5. Bizalomépítés

Szép és szövegeivel is csábító honlapot bárki tud egyszer készíteni, egy aktív és tudatos közösségi médiás jelenlét viszont jóval komolyabb munka. Utóbbit ezért is értékelik jobban az emberek, így a bizalomépítés elsőszámú eszközévé vált. Manapság már az ügyfélszolgálat is a Messengerre költözik, így az ott adott gyors és hasznos válaszok is értékes elkötelezettséget építenek.

Kapcsolódó cikkek