A keresőoptimalizálásnak két típusát különböztetjük meg: oldalon belüli és kívüli SEO. Mindkettő azt a célt szolgálja, hogy a Google-kereső minél előbb linkelje a honlapunkat és egyéb online tartalmainkat, de teljesen más módszerekkel érik el. Cikksorozatunkban elmagyarázzuk a különbséget és átnézzük, hogy a két SEO-típus milyen trükkökkel ér el jobb rangsorolást a találatok között.
Mi tehát az alapvető különbség?
Az oldalon belüli SEO azokat a tartalmi elemeket és beállításokat jelenti, amelyek a weboldalon belül találhatók, míg az oldalon kívüli SEO minden olyan egyéb dolgot jelent, amelyek a honlapon kívül (pl.: közösségi média, Google-profil, külső link, stb.) segítik elő a keresőoptimalizálást.
Miért fontos oldalon belül és kívül is a SEO?
Azért, mert a Google az oldalon belüli és kívüli elemeket is figyelembe veszi a keresési eredmények rangsorolásánál. Ha tehát valaki előkelő helyezést szeretne a találatok között, akkor mindkét területre figyelnie kell!
Az oldalon belüli SEO-faktorok:
Title Tag
A meta tag néven is emlegetett Title Tag a HTML-kódban található szöveg (pl.: cím, leírás, kulcsszavak), amelyek a keresőmotoroknak kínálnak információt arról, hogy az adott oldalon milyen tartalom található. Ez a szöveg jelenik meg linkként a Google-kereső találatai között, így a legfontosabb oldalon belüli SEO-eszköz. Ide kattintva minden fontos tudnivalót elolvashat a Title Tag kapcsán.
Meta leírás
A Google-kereső találatai között a Title Tag alatt is látható, rövid, maximum 150 karakteres szöveg, a meta leírás foglalja össze, hogy miről szól a linkelt tartalom. Ez a szöveg a Title Taghez képest bővebb kifejtésre és több kulcsszó elhelyezésre ad lehetőséget, ami a látogató és a keresőmotor számára is segítség. Hogy mitől jó egy meta leírás? Itt mutatjuk a bevált tippeket!
URL
A honlap minden egyes tartalmához tartozik egy URL, amely lényegében egy internetes cím – ezt látjuk a böngésző címsorában. A Google-kereső számára nagyon nem mindegy, hogy az URL-nek milyen felépítése van, milyen kulcsszavakat használ, stb. Épp ezért készítettünk egy cikksorozatot tele hasznos tippekkel a tökéletes URL-hez.
Címek, alcímek
A szöveges tartalmak átláthatósága érdekében tanácsos címeket és alcímeket használni, ahogy ebben a cikkben is tesszük. A WordPress szövegszerkesztőjében (Gutenberg) a címsorok menüpontban többféle alcímezési lehetőség is megjelenik (H1, H2, H3, stb.). Általában a H1- használják a címekhez, a H2-t az alcímekhez, ha pedig az alcímeken belül is vannak még “alsóbbrendű” alcímek, akkor a többi is bevethető. Ez a szerkesztés a Google-kereső és a látogató számára is segít gyorsan és könnyen átlátni a teljes tartalmat.
Minőségi tartalom
Ez a legkevésbé egzakt SEO-faktor, mégis az egyik legfontosabb, hiszen a Google algoritmusa rendkívül fejlett, egy hosszabb szövegről is pillanatok alatt eldönti, hogy minőségi és hasznos tartalom, vagy sem. Ezért is kulcsfontosságú figyelni az úgynevezett E-E-A-T faktorokra, és általában arra, hogy jó minőségű írások jelenjenek meg a honlapon – ezért is érdemes profi szövegíróra bízni.
További hasznos információkért olvassa el cikksorozatunk következő részét!