« Vissza

4+1 hasznos SEO tipp a TikTokon

Online marketingSEO

A TikTok napjainkban az egyik legnépszerűbb közösségi média platform, már több, mint 3,5 milliárd letöltéssel és több, mint 1,5 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik.

Az impozáns számokat tekintve nem meglepő, hogy egyre több vállalat marketingstratégiájában jelenik meg a TikTokon való jelenlét, főként brandépítés céljából. 

Ahhoz, hogy minél nagyobb elérést érhessünk el a felületen, a minőségi és szórakoztató tartalom készítése mellett érdemes figyelmet fordítani a keresőoptimalizálásra is. A TikTok felületén folytatott SEO tevékenység alapjaiban véve hasonlít az általános keresőoptimalizálási módszerekhez, elvekhez. 

 

Most pedig nézzünk meg néhány tippet annak érdekében, hogy minél inkább jobban optimalizáljuk a TikTok tartalmainkat. 

 

  1. Értsük meg a közönségünket és a motivációjukat

Mielőtt elindulnánk a tartalomgyártás ösvényén, érdemes alaposan végiggondolni, hogy pontosan kiket, milyen üzenettel szeretnénk elérni. A célközönség meghatározása az első lépés ahhoz, hogy fel tudjuk térképezni az emberek céljait, kiváltképp azokat, amelyek az internetes kereséseikben nyilvánulnak meg. A keresések elemzésével pontosabban megérthetjük azt, hogy a közönségünk számára milyen információk szükségesek és relevánsak.

Ha sikerült azonosítanunk a célcsoportot a TikTok felületén is, kövessük figyelemmel a videóikat, kommentjeiket, hashtag használatukat. Próbáljuk meg kiszűrni, hogy melyek azok, amelyek nagyobb elérést, aktivitást generálnak, és ezeket építsük be a saját stratégiánkba.

 

  1. Határozzunk meg releváns kulcsszavakat

A legjobb kulcsszavak felderítése érdekében elengedhetetlen kulcsszó kutatást végezni. A TikTok SEO még annyira gyerekcipőben jár, hogy jelenleg nincs olyan felület, amely segítségével kulcsszó elemzést hajthajtnánk végre. Egyelőre az applikáción belüli böngészésnél nincs jobb módszer. Itt a kereső mezőbe érdemes begépelni egy szót, majd a Google-hoz hasonlóan a TikTok is automatikusan javasolja a legnépszerűbb kereséseket. 

 

  1. Minden lehetséges helyen használjuk a kulcsszavakat

Miután meghatároztuk a használni kívánt kulcsszavakat, a legfontosabbakat válasszuk ki és tüntessük fel a profilunk leírásánál. 

Ha pedig tartalmat töltünk fel, figyeljünk arra, hogy a kulcsszavak szerepeljenek:

  • A videó címében
  • A videó leírásában
  • A videóban elhelyezhető feliratban (In-video text)
  • A hashtagek között

Illetve hangozzanak el a kulcsszavak szóban a videóban. Lehetőleg az első néhány másodpercben, így könnyebben felkelti a TikTok algoritmusának a figyelmét.

 

  1. Határozzuk meg a hashtag koncepciónkat

Egy jó hashtag stratégia ismertetőjegye, hogy tartalmaz általános, az aktuális trendeknek megfelelő, illetve ún. niche hashtageket is. Ez utóbbi olyan specifikus hashtag, amely egy adott iparágra jellemző, így a célcsoportunk számára könnyen fellelhető. 

Amíg a jelenlegi trendeknek megfelelő hashtagek használatával potenciálisan nagy tömegeket érhetünk el, addig a niche hashtagek olyan embereket vonzanak a profilunkhoz, akik már korábban is érdeklődést mutattak hasonló témákban.

Bár a TikTok nem korlátozza a használt hashtagek számát, az Instagramhoz hasonlóan érdemes nagyjából 3-5 hashtaget feltüntetni videónként. Ha jócskán többet írunk, félő, hogy elveszik a figyelmet a videó leírásáról.

 

+1 Kezeljük rugalmasan a SEO stratégiát 

Akárcsak a hagyományos SEO stratégia, a TikTokon alkalmazott is folyamatos felülvizsgálatot, sok esetben változtatást igényel. Kiemelten fontos, hogy elemezzük a korábbi videóinkat, hogy minél inkább képesek legyünk finomhangolni a SEO tevékenységünket. Az elemzés körébe tartozhat a kommentek olvasása, a sikeres hashtagek újbóli használata vagy az, hogy folytatásokat készítünk a legnépszerűbb tartalmakhoz.

 

Ha ezeket a tippeket megfogadjuk, jelentősen növelhetjük az esélyét annak, hogy a TikTok algoritmusa hamarabb felfedezze a tartalmainkat. Ezáltal pedig gyorsabban és több követőnek fogja ajánlani a videóinkat, ami minden TikTok felhasználó vágya.

 

Kapcsolódó cikkek