A Title Tag nem annyira ismert kifejezés, mint a lájk, pedig még a megosztásnál is fontosabb lehet a vállalkozások számára, hiszen ezzel a címmel (és linkkel) találkozunk elsőként a Google-keresőben. Nélkülözhetetlen tehát, hogy ez a rövid szöveg jól meg legyen írva, különben az így linkelt tartalommal hiába dolgoztunk.
A Semrush minden fontos információt és tippet megosztott a témában, összefoglaljuk a lényeget.
Mi az a Title Tag?
Erről már készült egy részletesebb cikkünk, de röviden a lényeg: a Title Tag a honlap tartalmának címe, tehát az a rövid szöveg, amellyel a Google-kereső találatainál kék színnel találkozunk, és erre kattintva jutunk el magához a linkelt tartalomhoz.
Ha a közösségi médiában vagy üzenetküldőn keresztül megosztunk egy tartalmat, akkor is ez a szöveg fog megjelenni a tartalom címeként.
Amennyiben az adott tartalomra kattintottunk, akkor a böngészőben a Title Tag olvasható a megnyitott lap tetején, közvetlenül a favicon mellett.
Miért fontos a Title Tag?
Az eddig leírtak alapján nem meglepő: a Title Tag a keresőoptimalizálás (SEO) egyik kulcsa, a keresőmotor (és természetesen a felhasználó) csak így tudja meg, hogy miről szól az adott tartalom. Title Tag nélkül tehát a Google nem tudja rangsorolni a tartalmat.
Milyen hosszú a jó Title Tag?
Ideális esetben 50-60 karakter hosszú a jó Title Tag (vagy olyan hosszú szöveg, amely maximum 550 pixel hosszan jelenik meg a Google-kereső találati listáján).
Persze hosszabb is lehet, de akkor már a teljes Title Tag nem olvasható a találaton, a Google a végét nem jeleníti meg, csak három ponttal jelzi, hogy a megjelenített szövegnél hosszabb a cím.
A hosszabb szöveg viszont segíthet abban, hogy több kulcsszót helyezzünk el benne, így ezt is érdemes mérlegelni.
A régi Title Tagek újraírhatók?
Igen, erre a WordPress és a többi tartalomkezelő rendszer is lehetőséget ad.
Azoknál a tartalmaknál különösen ajánlott átírni a Title Taget, amelyek a statisztikák alapján jó rangsorolást kapnak a Google-keresőben, ehhez képest mégis kevés kattintást generálnak.
Ha változtattunk a Title Tag szövegén, érdemes figyelni, hogy változnak-e az eredmények.
Hogyan tanulható meg a jó címadás?
Első lépésként ajánljuk cikksorozatunkat a honlapok figyelemfelkeltő és meggyőző szövegeiről, illetve hasznos lehet tudatosan vizsgálni minden Google-keresés esetén a legjobban teljesítő címeket.
Különösen igaz ez azokra a tartalmakra, amelyeket a vállalkozásunk kapcsán használt kulcsszavakra jelennek meg a Google-kereső első találati oldalain.
Milyen trükkök vannak még?
- Számok: Az átlagosnál többet kattintanak olyan tartalmakra, amelyek címében szám található. Ezért kerül sok blogra lista cikk (pl.: 4+1 hasznos SEO-tipp a TikTokon), vagy olyan című anyag, amely évszámmal jelzi az aktualitást (pl.: Landing oldalt tervez 2025-ben? Ezeket a statisztikát érdemes ismerni!).
- Kulcsszó: Minden tartalom esetében elengedhetetlen, hogy a Title Tag tartalmazza a tartalomhoz kapcsolódó legfontosabb kulcsszavat. A legfontosabb kulcsszavak megtalálásában ezzel a cikksorozattal segítünk.
- Keresési szándék: Úgy írjunk Title Taget, hogy megfeleljen a keresési szándéknak, tehát érdemes hasonlóan megfogalmazni, ahogy a célközönség rákeres a kulcsszavakra. Ezért van sok címben kérdés, hiszen rengeteg ember kérdéseket ír a keresőbe (pl.: Mi az a domain?)
- Leíró és tömör megfogalmazás: Ahogy már említettük, 50-60 karakter a Title Tag optimális hossza, így rendkívül tömören kell fogalmazni. A jó cím nyelvezete tehát egyszerű, a lehető legrövidebb szavakat használja, az elválasztáshoz pedig érdemes kettőspontot használni (pl.: Így lesz eredményes a honlap: 14 tipp a nyerő tartalomhoz).
- H1: Fontos, hogy a Title Tag ugyanaz legyen, mint a honlapon belüli cím, amely a WordPress és hasonló tartalomkezelők szövegszerkesztőjében általában H1 jelöléssel adhatók meg.