Egy jó landing oldal óriási lökést ad az online kampánynak, ráadásul már WordPress-bővítménnyel is könnyen elkészíthető. Ha figyelünk 7 kritériumra, akkor rendkívül hatékony lesz ez a tartalom, de mielőtt nekivágunk, érdemes tisztában lenni a legfrissebb nemzetközi statisztikákkal a landing oldalakról. A Backlinko érdekes adatokat válogatott össze, íme a legfontosabbak!
A landing oldalak átlagos konverziós aránya 6,6%
Ez a statisztika egy 9 iparágra kiterjedő kutatás eredménye. A szórakoztatóiparban mérték a legnagyobb konverziós arányt (12,3%), míg a szoftverszolgáltatás kapcsán a legalacsonyabbat (3,8%). Átlag felett teljesítettek az oktatással és pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos landing oldalak is.
Az e-mail a leghatékonyabb eszköz, innen 19,3% a landing oldalak átlagos konverziós aránya
Talán ez a legfontosabb statisztika, hiszen sokan elkövetik azt a hibát, hogy a közösségi médiás hirdetésekben bíznak leginkább, amikor egy landing oldalt terjesztenek. Pedig az ilyen reklámok 12%-os konverziót érnek el, míg az e-mail marketing 60 százalékkal hatékonyabb ennél, az egyéb fizetett hirdetéseknél pedig 70-80 százalékkal több konverziót hoz a landing oldalak esetében.
Az online konferenciák landing oldalai hozzák a legnagyobb konverziót
A webináriumok 22,3 százalékos konverziót érnek el a landing oldalakkal, így ez a téma messze kiemelkedik a többi közül.
A videók és a CTA-gombok mindennél jobban növelik a landing oldalak konverzióját
A marketing szakemberek közel 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a landing oldalakon a videó az a tartalomtípus, amely a leginkább növeli a landing oldalak konverzióját. A képeket és grafikákat is kiemelkedően fontosnak érzik (35%) a hatékonysághoz, ahogy a megosztás ikonok bevetését (30%) és a rövid, frappáns szövegeket is (30%). Egy másik kutatás a cégvezetők körében érdeklődött ugyanerről a kérdésről, náluk a jól megírt, egyértelmű és figyelemfelkeltő CTA-gomb kapta a legtöbb szavazatot. A képzeletbeli dobogóra még a meggyőző és informatív szövegírás, illetve a lenyűgöző látvány és multimédiás elemek kerültek fel.
A B2B szektor marketingesei szerint a landing oldal a leghatékonyabb eszköz, hogy feliratkozókat szerezzünk egy hírlevélhez
A szakemberek 35 százaléka gondolja így. Összehasonlításul: a pop-up ablakokat csak a marketingesek 10 százaléka érzi a leghatékonyabbnak erre a célra.
A ClickFunnels a legnépszerűbb szoftver a landing oldalak készítéséhez
A felmérések szerint közel háromszáz olyan szoftver van a piacon, amellyel landing oldalt lehet készíteni. Ezek közül messze a ClickFunnels a legnépszerűbb (181 ezer aktív landing oldalt készítettek vele), második helyen a Landingi végzett (43 ezer), míg a harmadik legtöbb landing oldal az Unbounce szoftverével készült (34 ezer).
A landing oldalak forgalmának 83%-a mobil eszközökről érkezik
Kiemelkedően fontos mobilos megjelenésre optimalizálni a landing oldalakat, hiszen döntő többségben okostelefonokról és tabletekről érkezik a forgalmuk.