« Vissza

Ezért fontos a SEO a TikTok felületén

Online marketingSEO

A TikTok népszerűsége továbbra is töretlen az emberek körében. Az applikáció saját statisztikái szerint 2022 harmadik negyedévében már több, mint 1,5 milliárd aktív felhasználójuk van, akik több, mint 1 milliárd videót néznek meg a platformon minden egyes nap. Bár a TikTok algoritmusa is folyton változik, ha követjük a legfrissebb trendeket, akkor lépést tudunk tartani versenytársainkkal. Emellett egyre fontosabb az is, hogy keresőoptimalizált tartalommal töltsük meg a TikTok profilunkat, hiszen a jól felépített közösségi média oldalak képesek pozitív irányba befolyásolni SEO tevékenységünket közvetett módon. 

 

Miért fontos a TikTok SEO? 

A TikTok magát alapvetően egy szórakoztató, videómegosztó platformnak titulálja, nem pedig keresőmotornak, azonban ez nem azt jelenti, hogy nem lehet keresésre használni. Ezt a tézist igazolja a Google 2022-es felmérése is, amelyet az amerikai egyesült államokbeli, 18-24 év közötti fiatalok körében végeztek. 

A kutatásból kiderül, hogy ennek a korosztálynak kb. 40 százaléka már nem a Google kereső vagy a Google Maps segítségével keres éttermet magának, hanem a TikTok vagy az Instagram felületén. Továbbá szívesen keresnek a fiatalok a TikTokon olyan témakörökben, ahol kifejezetten előnyös a videós megjelenés, például utazással, kertészkedéssel vagy különböző kézműves elfoglaltságokkal kapcsolatban. 

Láthatjuk tehát, hogy megéri energiát fektetni a TikTokos tartalmaink keresőoptimalizálásába, hiszen vélhetően egyre többen fogják felfedezni az új keresési felületeket. 

 

Hogyan néz ki a SEO a TikTok felületén? 

A TikTok SEO tulajdonképpen azt a folyamatot, metódust jelenti, amely során a keresési találatoknak megfelelően optimalizáljuk a tartalmainkat, hogy a felhasználók minél könnyebben megtalálják azokat. 

A platform egyik újítása, hogy amint elkezdjük beírni a karaktereket a keresési mezőbe vagy a komment szekcióba, máris javasol kulcsszavakat számunkra. Így ha SEO barát tartalommal töltjük meg a csatornánkat, akkor a TikTok algoritmusa előnyös pozícióba helyezi azt a keresések során, így a felhasználók könnyebben találhatnak ránk. 

 

A TikTok SEO jövője

Bár még gyerekcipőben jár a TikTok SEO, kifejezetten fényes jövő áll előtte. Az utóbbi időben a tartalomgyártók és a közösségi média marketingesek is felfedezték, hogy milyen fontos a tartalmaikat keresőoptimalizálni. Jól mutatja mindezt, hogy a “TikTok SEO” hashtag már több, mint 298 millió megtekintésnél jár a TikTok felületén. 

Érdekesség, hogy a Cloudflare jelentése szerint a TikTok volt 2021-ben a leglátogatottabb weboldal a világon, véget vetve a Google 15 éven át tartó uralmának. Mindez azt bizonyítja, hogy az emberek keresési és információgyűjtési szokásai átalakulóban vannak. 

Jelenleg a fogyasztók a legnagyobb és leginkább megbízhatónak tartott forrásokat részesítik előnyben a kereséseknél. Vélhetően a jövőben a fogyasztói preferencia egyre inkább el fog tolódni a vizuálisan vonzó, társadalmilag elfogadott és legfőképpen hiteles információk irányába. 

 

Kapcsolódó cikkek