Tavaly óriási mérföldkövet lépett át a TikTok, hiszen már több mint egymilliárd aktív felhasználóval rendelkezik. A videómegosztó alkalmazás 2021-ben érte el azt a státuszt, amelyet a Facebook a 2000-es évek végén, így annak rendje és módja szerint megünnepelte az esztendőt. A TikTok ugyanis közzétette azok listáját, akiknek a legtöbb nézettséget köszönhetik. Érdemes átnézni a listát és figyelni a legnépszerűbb trendeket, hiszen 2022-ben már ezen is múlhat az online marketing sikere.
Kiemelt figyelmet fordítottak az Egyesült Államokra, ami nekünk hasznos, hiszen Európát mindig elérik az USA-ból induló tendenciák. A legnézettebb videókból amerikai és globális listákat állított össze a TikTiok, ezekből válogattunk egy-egy kulcsszó megjelenítésével, hogy lássuk, milyen videók taroltak 2021-ben.
Dróntánc
https://www.tiktok.com/@totouchanemu/video/6990181852803894533
Mókus
https://www.tiktok.com/@chipmunksoftiktok/video/6975140587196517638
Házimunka
https://www.tiktok.com/@_catben_/video/6959661816582622469
Művészkutya
https://www.tiktok.com/@my_aussie_gal/video/6986336677748935942
Varázslat
https://www.tiktok.com/@zachking/video/6974037602315848966
Tánc
https://www.tiktok.com/@tracy.oj/video/6984894856384613637
Humor
https://www.tiktok.com/@chaotticgoood/video/6939653386786655493
Zene
https://www.tiktok.com/@felixgabrielmusic/video/6981465047407004933
Éneklés
https://www.tiktok.com/@nathanevanss/video/6910995345421962498
Kulisszatitkok
https://www.tiktok.com/@youneszarou/video/6975442665772961029
Kisbaba
https://www.tiktok.com/@sarahforwarkholden/video/6974127381338410245
A zene tehát továbbra is középpontban van, és az sem lehet meglepő, hogy a legjobban teljesítő videók közül több is a cukiság faktorra épített. A TikTok még jó néhány külön listát is összeállított, bizonyos témakörökre fókuszálva, amelyből kirajzolódik: a zene és a cukiság mellett a receptek, a kreatív termékbemutatók és a nosztalgia volt még a kulcsszó a legnagyobb sikerekhez. Illetve van még egy fontos, sokak számára talán meglepő trend: a könyvek és a tanulás is kiugróan népszerű témakör, ami jelzi, hogy a TikTok már sokkal többet jelent a zenére tátogó és táncoló tinik unaloműzésénél.
A Hootsuite további trendeket emelt ki a 2021-es nézettségek alapján, íme néhány olyan, amelyet cégek is könnyedén alkalmazhatnak:
- Előtte-utána: ha van egy inspiráló történetünk, amely a külsőnk átalakulásán is látszik (pl.: sikeres fogyókúra, életmódváltás, öltözködési szokások megváltoztatása, stb.), akkor azt előtte-utána felvételekkel lehet demonstrálni, akár több képpel/videóval is illusztrálva.
- Varázslatos vágás: a zökkenőmentes átmenetek (pl. az öltözék teljes változása egy pillanat alatt) már bárki számára megoldható, csak egy ügyes beállítás és egy kis vágás kell hozzá – garantált a siker.
- Popkulturális utalás: a Squid Game videók remekül példázzák, hogy a főcímzene használatával és egy kreatív koncepcióval milyen egyszerűen lehet óriási nézettséget generálni. Lovagoljuk meg az aktuálisan népszerű filmek, sorozatok, zenék, játékok és egyéb tartalmak hullámait!
- Egy nap bemutatása: a kulisszák mögötti videók biztos nézettséget hoznak, ráadásul nagyon egyszerűek: csak vágóképeket kell készíteni a nap legfontosabb pillanatairól, majd egybefűzni őket egy magyarázó alámondással.