Üzleti email csomagjaink
Ha azt szeretnénk, hogy minél többen elolvassák a hírleveleinket, akkor természetesen nem árt, ha a címzett közvetlenül a beérkező mappájába kapja meg a levelet, nem pedig a promóciók, vagy esetleg még rosszabb esetben a kéretlen/spam mappába.
A következőekben a Gmail levelezőrendszerében fogjuk megnézni, hogy mit tehetünk azért a levél formázásakor, hogy a levelünk ne a Promóciók mappába kerüljön. Ugyanakkor le kell szögeznünk, hogy az alábbiak nem egy csodamódszert fognak felvázolni, hiszen nincs atombiztos recept a tökéletes hírlevélre. Az alábbiak ajánlások, amelyeket követve nagyobb eséllyel kerülhetünk az áhított Beérkező levelekmappába.
Mint egy személyes levél…
A kulcs, hogy olyan levelet írjunk, amit egy személyes üzenetváltáskor is elküldenénk ismerőseinknek. A hírlevél formájában imitálja a természetes személyek közötti üzeneteket, mivel elsősorban az ilyen leveleket fogja a Gmail előnyben részesíteni.
A tárgy legyen rövid és tömör, ne tartalmazzon nagybetűket és vásárlásra felszólító üzeneteket! Személyes levelezésben sem szoktunk például ilyen tárgy mezőt használni: VEGYÉL AKCIÓS DOMAINT!!!!
A következő elem a megszólítás. Amikor egy természetes személynek írunk levelet, akkor szinte mindig megszólítással kezdünk. Érdemes olyan adatbázist létrehoznunk email címek gyűjtésekor, amely legalább egy keresztnevet tartalmaz, hogy akár személyes megszólítást is tudjunk alkalmazni.
A levél törzsében érdemes egyszerű szöveget alkalmaznunk. Ne használjunk táblázatokat, vagy több <div> html taget, mivel egy személyes levélben sem alkalmazunk ilyen formázási elemet. Érdemes hagyományos folyó szöveget alkalmazni, és kerüljük a sablonos marketing szófordulatokat, mivel a Gmail tartalom alapján is elemzi leveleinket, és felismeri a direkt vásárlásra szólító üzeneteket. Továbbá maximum 1-2 linket használjunk a levél szövegében, ugyanis az ennél több link küldése sem jellemző a személyes üzenetváltásra.
Legyen aláírás rész is a levelünkben. Érdemes ez alá berakni a leiratkozási linket, amely KÖTELEZŐ eleme minden hírlevélnek.
Végső soron, ha az összes fentebbi ajánlást követtük, akkor a levél formázását és tartalmát illetően minden tőlünk telhetőt megtettünk, hogy a levelünk a Beérkező levelek mappában landoljon. Ha szeretnénk az eredményről még a több száz vagy ezer levél kiküldése előtt meggyőződni, akkor azt a következő oldalon megtehetjük. Az itt látható email címre küldjünk egy példát a hírlevelünkből és pár perc alatt megnézhetjük, hogy milyen mappába fog érkezni a levelünk: