A marketing klasszikus hibái közé tartozik a vendégszerzők kihagyása, hiszen a szakértők bevonásával költséghatékonyan lehet (még inkább) hiteles márkánk, és ezzel a módszerrel a blogunkat is népszerűsítjük.
A linképítés egyik bevált stratégiájáról van szó, és ez akkor is érvényes, ha nem mi alkalmazunk vendégszerzőt, hanem mi magunk akarunk vendégszerzővé válni, hiszen az együttműködéssel mindkét fél nyer. Az Ahrefs néhány tanácsot is összegyűjtött ahhoz, hogy egyes témák szakértői minél több honlapon és blogon jelenjenek meg vendégszerzőként.
Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.
Örökzöld tartalom feldarabolása
Amennyiben rendelkezünk egy-egy témában rendkívül részletes, örökzöld tartalommal, azt újra felhasználhatjuk vendégszerzőként. Természetesen nem azt tanácsoljuk, hogy egy az egyben nyújtsuk át a SEO-szempontból is aranyat érő anyagot!
Csupán arról van szó, hogy az ilyen hosszú cikkeknél bevett trükk a téma több részre történő feldarabolása, amelyek külön-külön – egyedi címmel, leaddel, meta leírással, alcímekkel, minimális szerkesztéssel, extra vizuális anyaggal – önálló cikként is megállják a helyüket. Több helyen is megjelenhetünk így vendégszerzőként, és az alapjául szolgáló örökzöld tartalmat pedig minden honlapon lehet linkelni, hogy értékes hivatkozásokat és kattintásokat szerezzünk a weboldalunknak.
Perspektíva váltása
Szintén több weboldalon újra fel lehet használni egy tartalmunkat vagy ötletünket, annak megfelelően, hogy az adott honlapnak – ahol vendégszerzőként jelennénk meg – mi a célközönsége.
Például írhatunk álláskeresési tanácsokat tapasztalt munkavállalóknak egy idősebb korosztályt célzó honlapra, és ugyanilyen cikket írhatunk a Z-generációról egy fiatalokat megszólító weboldal számára.
Meggyőző e-mail
Amikor felkeresünk egy blogot vagy honlapot azzal, hogy szívesen írnánk cikket vendégszerzőként, akkor érdemes az alábbiak szerint felépíteni az e-mailt:
- udvarias megszólítással kezdeni;
- jelezni, hogy a kitalált témában kutatást végeztünk a kiszemelt honlapon is, szakmailag reflektálni arra, amit az adott témában találtunk a weboldalon;
- amennyiben valamit másként, jobban lehetne csinálni, érveljünk mellette, akár bizonyíthatjuk is – akár kutatómunkával, akár saját tapasztalattal;
- egyértelműen és röviden megfogalmazni az ötletet, illetve konkrét címötletet adni a vendégszerzőként írni kívánt cikkhez;
- esetleg vázlatpontokat is megadni alcímekkel.
Vendégbejegyzés promótálása
Ha már voltunk vendégszerzők, és még több ilyen lehetőséget szeretnénk kapni, akkor tegyünk meg érte mindent! A munka ugyanis nem ér véget a cikk megírásával és elküldésével.
A bejegyzések publikálása után a vendégszerzőként írt cikkeinket is promótálni kell a saját marketing eszközeinkkel, főként a közösségi médiában. Későbbi megbízóink számára ez a lelkesedés és plusz reklám meggyőző érv lehet.