A marketing klasszikus hibái közé tartozik a vendégszerzők kihagyása, hiszen a szakértők bevonásával költséghatékonyan lehet (még inkább) hiteles márkánk, és ezzel a módszerrel a blogunkat is népszerűsítjük.
A linképítés egyik bevált stratégiájáról van szó, és ez akkor is érvényes, ha nem mi alkalmazunk vendégszerzőt, hanem mi magunk akarunk vendégszerzővé válni, hiszen az együttműködéssel mindkét fél nyer. Az Ahrefs néhány tanácsot is összegyűjtött ahhoz, hogy egyes témák szakértői minél több honlapon és blogon jelenjenek meg vendégszerzőként.
Keressünk megfelelő honlapokat, blogokat
Első lépésként érdemes a Google-keresőben időzni, és beleásni magunkat a témánkhoz kapcsolódó weboldalak világába. Érdemes olyan honlapokat elmenteni, amelyek rendelkeznek bloggal, így megvan a szükséges felület a publikálásra.
Kulcsszavak alapján keresgéljünk, és mentsünk el minden lehetséges “célpontot”, hiszen ha mindet megkeressük, bizonyára több olyan lesz, ahonnan nem kapunk választ, vagy nem tartanak igényt vendégszerzőre. Később írhatunk egy udvarias e-mailt is ezeknek a honlapoknak, ha más blog átvette az írásunkat, hogy lássák, miből maradtak ki. Megjegyezhetjük, hogy később is szívesen jelentkezünk még ötletekkel – ha tetszik nekik a máshol publikált cikk, akkor jó eséllyel máskor ők is odafigyelnek a megkeresésünkre.
A saját analitikánkban érdemes megnézni, hogy az összegyűjtött honlapok valamelyike linkelt-e már a mi weboldalunkra. Olyan helyet már ne keressünk, ahol linkeltek ránk, hiszen nem a linkek mennyisége az, ami igazán számít, hanem a honlapok száma, amelyek linkeltek ránk.
Kulcsszókutatás
A sikeres SEO alapja, a kulcsszókutatás nemcsak a saját weboldalunk kapcsán alkalmazható: az általunk kinézett honlapok kapcsán mi magunk is elvégezhetjük a munkát, amelyben segítenek a már meglévő tartalmak.
Hogy miért van erre szükség? Ha vendégszerzők akarunk lenni, akkor arról érdemes írnunk, amelyre az adott honlap célközönsége keres. Tehát ha a számára fontos kulcsszóhoz kapcsolódó témaötlettel keressük meg a céget, sokkal nagyobb esélyünk van az együttműködésre.
Frissítő ötlet
Bevált módszer, hogy a vendégszerző jelöltek azzal keresik meg a cégeket, hogy van olyan blogbejegyzésük, amely javításra, kiegészítésre szorul, esetleg már nagyrészt elavult, és nekik van ötletünk a frissítésre. A tartalmak naprakészen tartását a Google-kereső algoritmusa is díjazza, így várhatóan a cég is örülni fog egy ilyen ajánlatnak.
Nem szégyen ötletet csenni
Ha egy cég konkurensénél már van egy remek tartalom egy bizonyos témában, akkor az együttműködést szorgalmazó e-mailben meg lehet mutatni a linket és fel lehet ajánlani, hogy hasonlóan jó, vagy még jobb tartalmat készítenénk ugyanabban a témában – ha arról még nincs blogbejegyzés a megkeresett cég weboldalán.
A folytatáshoz olvassa el cikksorozatunk következő részét!