Az elmúlt 2-3 évben a Facebook a csoportok fejlesztésébe tette a legtöbb energiát, nem véletlenül: itt nagyobb az aktivitás, mint az oldalak bejegyzéseinél, és a felhasználók is jobban szeretik, hiszen az őket érdeklő témában egy közösséghez tartozhatnak. Garancia viszont nincs a nagy aktivitásra, ki is kell érdemelni, ezért gyűjtöttük össze a Facebook-csoportokban már bevált trükköket.
Kérdezz-felelek
A Facebook-csoportok aktivitásának kulcsát a kérdések adják, ugyanis egy téma iránt valóban érdeklődő publikumtól garantáltak a válaszok – már ha eredményes módszerekkel generálunk aktivitást.
A kérdezz-felelek a legjobb recept, és erre több lehetőséget is kapunk a közösségi oldaltól.
- Ha csak egy sima szöveges posztként szövegezünk meg egy kérdést, akkor is felismeri a szándékot a Facebook, és rögtön ki is emeli a többi bejegyzés közül, ezt pedig a csoport tagjai is észre fogják venni.
- A szoba létrehozása funkcióval audió beszélgetéseket hozhatunk létre, vagyis csak hallgatni lehet őket. Meghívhatunk tagokat, hogy be tudjanak kapcsolódni. Lényegében a Clubhouse klónjáról van szó, a Facebook ezt a sikert is lemásolta, de legalább a legjobb helyre tette, ugyanis tényleg olyan funkcióról van szó, ami a csoportoknál hasznos igazán.
- A szöveges bejegyzések esetén a “kérdés kártya” is választható, így vizuálisan is ki lesz emelve a kérdés – a profilképünkkel együtt, színes háttérrel és nagyobb betűkkel jelenik meg –, jobban észreveszik a tagok és több választ generál.
- A kérdezz-felelek királya természetesen továbbra is az élő videó, amelyet kizárólag a csoportok adminisztrátorai és moderátorai tudnak készíteni.
Milyen kérdésekkel lehet aktivizálni a Facebook-csoportot?
Nem mindegy, hogy milyen kérdéssel fordulunk a tagokhoz, az alábbi kérdéstípusok vezetnek leginkább eredményre:
- döntésben kérünk segítséget;
- véleményt kérünk valamiről (pl.: könyv, film, kávézó, stb.);
- megkérjük a tagokat, hogy osszák meg saját eredményeiket, tapasztalataikat és projektjeiket egy témában (szakmai csoportokban különösen hasznos);
- aktualitáshoz kapcsolódó közvélemény-kutatást indítunk.
Szakértők és influenszerek meghívása
Ha a Facebook-csoportunk témájának vannak ismert szakértői, minél többet hívjunk meg a csoportba, illetve készítsünk velük kérdezz-felelek videót. A szakértők meghívására egyébként egy külön funkciót is tesztel már a Facebook, de a jelenlegi módszerekkel is eredményesen alkalmazható.
Influenszerek esetében hasonló a képlet, de a hírességek kapcsán fontos megjegyezni: ha tagokká válnak, jobb, ha nem róluk szólnak a posztok. Bölcsebb arra kérni őket, hogy ugyanúgy posztoljanak, mint a többiek, ezzel több hozzászólást generálva és bátorítva a tagokat az aktivitásra, főként a hasonló bejegyzések készítésére.
Promóció a Facebook-oldalunkon
A Facebook-csoportok általában Facebook-oldalakhoz kapcsolódnak, így ne legyünk restek az oldalon promotálni a közösségünket, legalább havi rendszerességgel.
Más, hasonló témájú csoportokban is ajánlhatjuk a saját csoportunkat, de ezzel óvatosan: csak akkor lesz hiteles a “reklámozás”, ha előtte aktivitást mutatunk az eredeti témában, és nem direkt módon “hirdetünk”.
Az exkluzív tartalom is segítséget jelent a Facebook-csoportok felfuttatásában: olyan bejegyzésekkel is szolgálni kell a közönségnek, amelyeket máshol nem, így a Facebook-oldalunkon sem érnek el.