« Vissza

Milyen posztok váltanak ki leginkább aktivitást a Facebookon?

Online marketing

Ne az elérést nézzük, hanem az aktivitást – ez az online marketing szakemberek egyik legfontosabb tanácsa. A közösségi médiában ugyanis hiába érünk el rengeteg embert, ha szinte senkit sem mozgat meg – szó szerint – a bejegyzés, legalább egy lájk, de még inkább egy megosztás, egy komment vagy egy linkre kattintás formájában. Csak az ilyen aktivitásokból lesz vásárlója vagy ügyfele egy vállalkozásnak, márkának.

 

A Post Planner összegyűjtötte azt a 8 tippet, amelyet mindenképp érdemes megfogadni, ha aktivitást akarunk generálni a Facebookon.

 

1, Trendek, hírek követése

 

Ahhoz, hogy az adott Facebook-oldal témájában aktivitást generáló posztokat készítsünk, elengedhetetlen, hogy kövessük a híreket és trendeket a témában. Csak így lehet informatív, releváns, aktuális, hírértékkel bíró bejegyzéseket létrehozni.

 

2, Inspiráció

 

Egy elgondolkodtató történet, egy fontos statisztika, egy termék érdekes felhasználási módja – ehhez hasonló posztokkal lehet inspirálni a követőket. Általában az inspiratív posztok a legnépszerűbbek, a legtöbb megosztást és kommentet is az ilyen bejegyzések kapják.

 

3, Minőségi megjelenés

 

Vizuális megjelenés kell a posztokhoz – ha nem videót osztunk meg, akkor egy fotó, ha nincs kép, akkor viszont készíteni kell egy grafikát. Remek grafikai programok vannak, de egyre nagyobb a verseny is a közösségi médiában, így fokozottan figyelni kell a minőségi és figyelemfelkeltő megjelenés minden apró részletére, még akkor is, ha például “csak” egy Canva-sablont használunk.

 

4, Kérdés feltevése

 

A kérdések mindig aktivizálják a közönséget, így érdemes kikérni a követők véleményét. Persze sikert csak akkor érünk el, ha a célközönség számára valóban releváns, őket foglalkoztató témában teszünk fel kérdéseket.

 

5, Hashtag-stratégia

 

Lássuk el a bejegyzéseket releváns hashtagekkel! Ha a valóban témához kapcsolódó hashtageket teszünk a bejegyzéshez vagy az első kommenthez, akkor jóval nagyobb eséllyel érhető el a célközönség. Ha nem így teszünk, akkor nem azokat érjük el, akiket érdekelhet a poszt, így nem is várható aktivitás.

 

6, Interakció a közönséggel

 

Amennyiben érkezik hozzászólás egy bejegyzésre, lehetőleg minél hamarabb és segítőkészen válaszoljunk – ha a téma és a komment engedi, akár humorosak is lehetünk. A Facebook algoritmusa figyeli, hogy az oldalak kezelői mennyire reagálnak a hozzászólásokra, és ha így teszünk, még több olyan felhasználónak dobja fel a posztot a hírfolyamban, akiket vélhetően aktivizál a bejegyzés.

 

7, Slágerposztok újrahasznosítása

 

Volt egy-két éve, vagy még régebben egy poszt, ami nagy sikert aratott és sok aktivitást generált? Miért ne osszuk meg újra? Ha a bejegyzés nem vesztette el az aktualitását, akkor nyugodtan megoszthatjuk újra, hiszen nagy valószínűséggel ismét aktivitást generál és sok olyan embert érhet el, akik az első megjelenéssel nem találkoztak.

 

8, Statisztikák figyelése

 

A Facebook is szolgál statisztikákkal arról, hogy melyik poszt mennyi aktivitást generál. Kövessük ezeket a statisztikákat, ugyanis így sokkal könnyebben eldönthetjük, hogy milyen posztok váltak be, és milyen jellegű posztokat érdemes hanyagolni a későbbiekben.

 

Ha még sokkal tippre kíváncsi az aktivitás generálására Facebookon, akkor kattintson ide négyrészes cikksorozatunkhoz!

Kapcsolódó cikkek